AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Skrevet 1. mars 2015 Har 95 000 kr på BSU og 60 000 kr på sparekonto. Er dette OK for en på 24? Føler det burde vært mer.. Har studielån etter 3årig bachelor, men ellers ingen gjeld. Eier heller ingenting. Anonymous poster hash: a371b...ed1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 I følge medianen av folk i din situasjon, på din alder, så er det nok bra ettersom du har vært student. Men helt ærlig så synes ikke jeg personlig det er ærlig bra, man kan da jobbe, spare og tjene seg opp mer selv om man har tatt studier, som et minimum å jobbe soppas at man ikke har studiegjeld. Og eks. jobbe deltid/helg og kveld, siden av vgs. også, da er det mange år å spare på, men folk nå til dags skal bare "YOLO". Anonymous poster hash: f2dae...80c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Det er umulig å si om det er "bra" eller "ikke bra". Det kommer helt an på hvilke forutsetninger du har for å spare. Mange på din alder har ikke en krone i banken, mange har flere hundre tusen. Det varierer altså stort, og folk har hatt forskjellig utgangspunkt og forskjellige forutsetninger. Fortsett å spare så mye du kan, du, og bruk mindre energi på å tenke over hvorvidt summen er bra eller ikke sammenlignet med andre. Anonymous poster hash: 89bc2...b8b 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Jeg syns ikke det er noe særlig bra. Er 23 og har 200 000kr i BSU og BSU 2.0. Hadde 400 000 kr i EK når jeg kjøpte leilighet for litt mindre enn to år siden. Nedbetalt litt over 200 000 kr og fortsetter å spare i BSU. Jeg har også en bachelor, ingen andre lån. Men du har bedre økonomi enn flere jeg kjenner på din alder Anonymous poster hash: b45dc...bbc
strawberry Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Det spørs veldig hvem man sammenligner med og hva man selv har ønske om fremover. Jeg er 21, har 94 000 på BSU og 12 000 på sparekonto. Når jeg var 18 hadde jeg 0 på bsu og 0 på sparekonto (foreldrene mine gav faen i å lære meg noe som helst om sparing, mente at penger var til for å brukes.. De sitter fremdeles med lån opp til pipa). Fikk da sommerjobb når jeg var 18, og har jobbet mye siden og dermed fått spart opp dette. Om du synes det er lite, så prøv å spar mer fremover da?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Jeg syns ikke det er noe særlig bra. Er 23 og har 200 000kr i BSU og BSU 2.0. Hadde 400 000 kr i EK når jeg kjøpte leilighet for litt mindre enn to år siden. Nedbetalt litt over 200 000 kr og fortsetter å spare i BSU. Jeg har også en bachelor, ingen andre lån. Men du har bedre økonomi enn flere jeg kjenner på din alder Anonymous poster hash: b45dc...bbc Har du jobbet for alle pengene, eller fått og arvet noe også? Anonymous poster hash: f2dae...80c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Har du jobbet for alle pengene, eller fått og arvet noe også? Anonymous poster hash: f2dae...80c De har jeg jobbet for Anonymous poster hash: b45dc...bbc
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Har 95 000 kr på BSU og 60 000 kr på sparekonto. Er dette OK for en på 24? Føler det burde vært mer.. Har studielån etter 3årig bachelor, men ellers ingen gjeld. Eier heller ingenting. Anonymous poster hash: a371b...ed1 Greit, men burde vel kanskje hatt endel mer. Anonymous poster hash: 6cdcd...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå