Gå til innhold

familie økonomie....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en felles regningskonto hvor vi setter inn pengene og så betales alle regninger derfra! :)

Vi har 100 % felles økonomi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en felles brukskonto til felles utgifter, en felles sparekonto til et felles spareprosjekt, hver vår lønnskonto og hver vår sparekonto og en konto til barnet. Veldig lurt - penga sprer seg så man alltid har reserver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Vi har felles lønnskonto, felles regningekonto, og felles "krisekonto". Fungerer helt optimalt, og jeg skjønner ikke hvordan noen orker å leve med "mine penger" og "dine penger" osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver vår lønnskonto. Og fra disse kontoene våre har vi fast trekk som går til felleskontoen. Fra denne felleskontoen betaler vi alle regninger.

Vi har også en sparekonto i sammen som vi overfører til. Denne kontoen skal brukes til ferier osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde hver vår lønnskonto .. og så betalte vi fra den kontoen det passet..

Vi fikk faktisk vår første felles konto etter vi ble skilt - :wink: som dekker ting til barna osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hver vår lønnskonto. Og fra disse kontoene våre har vi fast trekk som går til felleskontoen. Fra denne felleskontoen betaler vi alle regninger.

Vi har også en sparekonto i sammen som vi overfører til. Denne kontoen skal brukes til ferier osv.

Akkurat sånn har vi det og. Synes det er litt greit å ha "egne" penger på egen konto,men det er ikke slik at vi tviholder på pengene dersom den ene har og den andre er blakk.Det går i det store sluket likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi är gifta och har gemensam ekonomi. Jag tjänar betydligt mer än min man men pengarna är gemensamma, det skulle bli så konstigt annars - särskilt efter vi fick barn.

Vi har varsitt lönekonto, gemensamt/felles räkningskonto, gemensamt sparkonto.

Bostadslånet står på mig eftersom jag köpte lägenheten innan vi flyttade samman och så har vi lite fondsparande på varsitt håll.

Ekonomin är gemensam och tar "mina" pengar slut får jag av min man och vise versa. Det är Våra pengar och vi pratar om större utgifter. Han frågar mig om han får köpa dyrare saker - har vi pengar löst till detta nu eller ska vi vänta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver vår konto, alle lån blir trekt fra hans konto, og alle regninger blir betalt fra den kontoen som passer, vanligvis mannens siden han tjener tre ganger mer enn meg.

Det er jeg som har oversikten til enhver tid hvor mye penger vi har på kontoene våre siden det er jeg som betaler regningene via nettbank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hver våre lønns- og sparekontoer og en felles regningskonto.

Etter at vi giftet oss så ble vi også enige om å ha felles økonomi. Jeg tjener dobbelt så mye som min mann, men vi deler uansett likt, da overskuddet kommer begge til gode! Det er våre penger alt sammen! Jeg er "finansminister" og står også for å bokføre/holde kontroll på de fleste av innbetalinger og innkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver våre lønnskontoer og sparekontoer, men felles økonomi. Regninger betales av den som har mest eller i fellesskap, det samme gjelder løpende utgifter. Fungerer helt utmerket fordi vi har samme syn på familieøkonomien, og vi har etter over åtte års samliv aldri hatt en krangel om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde vi hver vår lønnskonto,men nå har vi felles konto der hans lønn og min går inn hver mnd.

Jeg tjenter litt mer en minn mann.Ser på pengene som Våre penger,så det er mer naturlig at det er felles konto enn hver vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har felles regningskonto som vi overfører penger til samt en konto som kun gjelder mat. Her har vi begge kort. Vi har hver vår lønnskonto og ikke felles økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det veldig greit, begges lønn går inn på hans konto, og han betaler absolutt alt av regninger, helt ned til ungenes melkoepenger på skolen og min SATSregning.

Jeg får barnetrygd og bidrag inn på min konto, som jeg disponerer som det passer meg selvsagt. Han handler stort sett alt av mat også, så jeg lever igrunnen ganske godt..... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...