weetos Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 (endret) Synes det er flaut at jeg har så lite peiling på dette. Foreldrene mine lærte meg ingenting om dette. Alle andre år har jeg bare bekreftet den jeg har mottatt. aner ingenting om fradrag, utfylling eller noe. Noen som har noen tips? 27 år, samboer med felles barn på 4. Eier egen bolig, 2,2 mill i lån totalt totalt. Tjener ca 330 tusen brutto. Takknemlig for alle tips og råd :-) Edit grunnet skriveleif Endret 28. februar 2015 av weetos
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Skrevet 1. mars 2015 Når det nærmer seg tiden for innlevering er avisene på papir og nett fulle av tips og triks. Les alt du kommer over 😄 For de fleste er det ikke så mye om må fylles ut mer, det blir automatisk rapportert inn og fylt ut. Men noen ganger er det jo fradrag, private lån, endringer i hvem av deg eller samboer som skal ha et gitt fradrag, osv. Så det beste rådet er egentlig å lese alle artikler du kommer over. Skatteetaten har også mye bra og lettlest informasjon på sine nettsider.Anonymous poster hash: f19dd...c45
Gjest Margit Spat Skrevet 1. mars 2015 #3 Skrevet 1. mars 2015 Som samboer er du helt nødt til å se på de postene som handler om renter. Dersom du og samboeren eier boligen med 50% hver, og betaler 50% av lånet hver, så skal dere også ha 50% av rentefradraget hver. Dessverre blir ikke disse fradragene automatisk oppført med 50/50 for samboere. Det hjelper ikke om dere begge står som låntakere i banken: fradraget havner kun på den ene av samboerne uansett. Du og samboeren din må derfor sjekke hvem av dere som har "fått" fradraget. Deretter må dere dele fradraget på to, og dere må endre selvangivelsene deres på det punktet, begge to.
weetos Skrevet 1. mars 2015 Forfatter #4 Skrevet 1. mars 2015 Ser jo at jeg kunne oppgitt litt mer info om min samboer. Han er selvstendig næringsdrivende i enkeltmannsforetak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå