Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har spart masse eller har masse sparepenger men går på NAV feks minstesats?

Anonymous poster hash: cdc63...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på hva da?

AAP, uføretrygd, overgangstønad, dagpenger, sosialstønad, pensjon, grunnstønad, hjelpestønad?

Den eneste av disse stønadene som blir berørt av oppsparte midler er sosialstønad.

Anonymous poster hash: 61c3d...59a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har mye penger på sparekonto ja, og verdier i form av nedbetalt leilighet, hytte og bil.

Har uføretrygd og grunnstønad.

Dog er oppsparte midler hovedsaklig fra erstatning og tiden jeg jobbet. Men vi sparer fortsatt en del tusen hver måned. Mannen har normal lønn på 500000 og jeg maks i uføretrygd samt god tjenestepensjon.

Med minste utbetaling fra nav i trygd skal det mye til å klare å spare så mye hver måned av egen inntekt.

Anonymous poster hash: 6654c...455

Skrevet

Gå på hva da?

AAP, uføretrygd, overgangstønad, dagpenger, sosialstønad, pensjon, grunnstønad, hjelpestønad?

Den eneste av disse stønadene som blir berørt av oppsparte midler er sosialstønad.

Anonymous poster hash: 61c3d...59a

Det er BULLSHIT! Går man på AAP og har en bitteliten BSU konto, får man ikke hjelp til noe som helst før man har brukt opp det! Eller selger bilen man evt eier.. Eller huset! NO KIDDING!

Jeg gikk på AAP og søkte om 7tusen til tannlege, fikk NEI fordi jeg hadde BSU å 18000kr og en gammel haug av en bil så vidt verdt vrakpanten!

AnonymBruker
Skrevet

Det er BULLSHIT! Går man på AAP og har en bitteliten BSU konto, får man ikke hjelp til noe som helst før man har brukt opp det! Eller selger bilen man evt eier.. Eller huset! NO KIDDING!

Jeg gikk på AAP og søkte om 7tusen til tannlege, fikk NEI fordi jeg hadde BSU å 18000kr og en gammel haug av en bil så vidt verdt vrakpanten!

men det var kanskje fordi du søkte om ekstra penger? Jeg har netopp begynnt på aap, har bsu og bil, det har aldri vært et tema. man er jo midlertidlig syk på aap.

Anonymous poster hash: 81e62...72d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det var sosialstønad du søkte da. Ingen får ekstra penger på aap...

Anonymous poster hash: 58ae8...aba

• Liker 6
Skrevet

Ikke huset. Huset er fredet fra NAVs side. Men alt annet må brukes.

AnonymBruker
Skrevet

Har mye penger på sparekonto ja, og verdier i form av nedbetalt leilighet, hytte og bil.

Har uføretrygd og grunnstønad.

Dog er oppsparte midler hovedsaklig fra erstatning og tiden jeg jobbet. Men vi sparer fortsatt en del tusen hver måned. Mannen har normal lønn på 500000 og jeg maks i uføretrygd samt god tjenestepensjon.

Med minste utbetaling fra nav i trygd skal det mye til å klare å spare så mye hver måned av egen inntekt.

Tjenestepensjon får man vel ikke utbetalt før man er pensjonist?!

Anonymous poster hash: 5ed54...090

AnonymBruker
Skrevet

Ikke huset. Huset er fredet fra NAVs side. Men alt annet må brukes.

Hæ??

Står man uten inntekt og ikke kan forsørge seg selv, men eier hus, så kan man bli pålagt å selge huset før man får sosialstønad.

Anonymous poster hash: 58ae8...aba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tjenestepensjon får man vel ikke utbetalt før man er pensjonist?!

Anonymous poster hash: 5ed54...090

Jo kommeer også til utbetaling når man blir ufør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...