tom1986 Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Ser at en god del her inne lurer, eksplisitt og implisitt, på hva det vil si å være pen. Vel, det er svært enkelt. To helt nødvendige krav er at dama er tynn og har bra hud, særlig i ansiktet. Dersom disse to kravene ikke er oppfylt, kan ikke dama være pen. Da er klesstil, hårfrisyre, selvtillit (lol) osv helt ubetydelig. Så jenter, ta vare på huden deres og hold dere slanke.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Og hvis du har de to tingene på stell, husk å smile. Er du sur men slank og har fin hud, vil du fortsatt ikke virke pen. Anonymous poster hash: add85...cae
Christiania_Oslo Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Ok. For menn: ikke vær lavere enn 175cm, pikkstr ikke under 15cm,ikke vær skallet og ei heller feit:) 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Ok. For menn: ikke vær lavere enn 175cm, pikkstr ikke under 15cm,ikke vær skallet og ei heller feit:) For menn er det faktisk ikke mulig å gjøre noe med de tre første kriteriene dine, mens kvinner har fullt mulig å gjøre noe med hud/kropp. Derfor tør jeg påstå det er lettere for en dame å være pen, enn en mann. Anonymous poster hash: add85...cae
Version 2.0 Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Hva vil det si å være pen? Å oppfylle mine subjektive krav om hva som er pent og tiltrekkende. Dette gjelder også de fleste andre. Hva som er pent er faktisk forskjellig fra person til person selv om det finnes noen universelle "sannheter". 2
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Dette er jo din subjektive mening, en objektiv definisjon er jo vanskelig. Fin hud er nok universelt, men ellers er jo oppfatningen av hva som er pent rent subjektiv og kulturelt betinget.
Gjest Mythic Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Beauty is in the eye of the beholder. Det TS synes er pent, trenger ikke bestekompisen synes er pent, og omvendt. Det ville jo blitt en skikkelig problem hvis alle syntes akkurat det samme er pent.
tom1986 Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2015 Dette er jo din subjektive mening, en objektiv definisjon er jo vanskelig. Fin hud er nok universelt, men ellers er jo oppfatningen av hva som er pent rent subjektiv og kulturelt betinget. Jeg snakker jo selvfølgelig om dagens vestlige kultur. Du kan gjerne spise deg feit og unnskylde deg med at enkelte stammer i sør-amerika på 1200-tallet verdsatte overvekt... 1
tom1986 Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2015 Beauty is in the eye of the beholder. Det TS synes er pent, trenger ikke bestekompisen synes er pent, og omvendt. Det ville jo blitt en skikkelig problem hvis alle syntes akkurat det samme er pent. Du tror at menn synes feite kvinner er like attraktive som tynne kvinner, gitt at alt annet er likt? 1
Gjest Mythic Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Du tror at menn synes feite kvinner er like attraktive som tynne kvinner, gitt at alt annet er likt? Når sa jeg det? Nå vet vi jo alle at du liker veldig tynne damer, så jeg kan nok garantere deg at mange menn vil ha annerledes smak enn deg.
Gjest Faerunpedia Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Jeg snakker jo selvfølgelig om dagens vestlige kultur. Du kan gjerne spise deg feit og unnskylde deg med at enkelte stammer i sør-amerika på 1200-tallet verdsatte overvekt...Nå mente jeg ikke å være feit heller, men det er mange nyanser mellom tynn og feit. Normalt slank for eksempel.
Yzma Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 Jeg syntes jeg er pen, og jeg har nok litt kviser av og til. Det går greit. 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #13 Skrevet 28. februar 2015 Øyne, smil og en flott figur er hva jeg som man anser som pen. At det er to nødvendige krav er bare piss, normalt trente damer kan være like pent om ikke penere enn tynne damer. Men er enig i at overvekt ikke er pent, ei heller chubby jenter. Anonymous poster hash: ffbbf...303 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #14 Skrevet 28. februar 2015 Tror det er flere som har en tendens til å bli betatt av de man ligner på selv, men uten at man ser ut som søsken, heller at man har et par forskjellige trekk som en blir fascinert av fordi man ikke har dem selv. Man kan såklart også bli betatt av én som ikke ligner på en selv i det hele tatt, det er tross alt noen milliarder mennesker i verden og vi er jo programmert til dette greiene her. Jeg har forresten selv de siste månedene opplevd interesse fra det motsatte kjønn, etter at jeg gjorde tok tak og begynte å bry meg om hvordan jeg ser ut. De to som faktisk har vist seg mest "på", er to som jeg selv kunne glant på i natt og dag. De har mange trekk som jeg har, litt kraftige, mørke øyenbryn, lik hårfarge, litt av den samme hodeformen, nokså lik nase og trent kropp, men sist og ikke minst det viktigste; lik form på øynene, én av de har lik farge også, men altså den samme øyenformen (øyner som buer nedover) de tingene som er mer ulikt, er at jeg som mann har mer et maskulint kjeveparti, pittelitt spissere nase, et par cm kortere munn lengde, og muskler, men det har ikke så mye å si for geneutvalg man ikke får gjort noe med (sett bort fra kirurgi). Jeg følte dette ble en rotete post, men men... Anonymous poster hash: 0e5e3...095
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #15 Skrevet 28. februar 2015 Takk for den. Hilsen arrete dame som har slitt med huden siden 2009.Anonymous poster hash: 0adde...cc5 2
skruf Skrevet 28. februar 2015 #16 Skrevet 28. februar 2015 Personlig så synes jeg at for å gå under betegnelsen pen så må man ha fine trekk i ansiktet, et fint smil, god holdning, symetri, særegenhet....... jeg har sett og blitt fasinert av pene mennesker som har noen kilo i begge veier av standard BMI. Likedan har jeg snudd meg en ekstra gang av mennesker som kanskje ikke har den helt perfekte huden eller kroppen, men det er noe med utstrålingen og holdningen som gjør meg oppmerksom.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #17 Skrevet 1. mars 2015 Ok, hva med oss som er slanke og har bra hud, men likevel ikke får noe oppmerksomhet fra det motsatte kjønn? Menn hater meg. Anonymous poster hash: 1fedc...a87 1
Linnea27 Skrevet 1. mars 2015 #18 Skrevet 1. mars 2015 Hmm, jeg synes saa faa menn er pene. Skjonnhet for meg handler mer om spraak, moral, empati og intelligens. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #19 Skrevet 1. mars 2015 For menn er det faktisk ikke mulig å gjøre noe med de tre første kriteriene dine, mens kvinner har fullt mulig å gjøre noe med hud/kropp. Derfor tør jeg påstå det er lettere for en dame å være pen, enn en mann. Man kan faktisk ta piller for håret og hårkur osv,. bare gå til apoteket så vil man få en løsning på det. Uff misliker skalla menn :-/ . Menn kan jo også trene og få bra kropp, spise sunt og få fin hud, nappe bryn, bleke tenner. og skaffe fine klær som passer til kroppen. ang høyde har du dårlig holdning, så kan man bli litt høyere hvis man retter seg opp ^^ Menn kan se bra ut hvis de vil!Anonymous poster hash: add85...cae Anonymous poster hash: ee410...126
Gjest O.G. Skrevet 1. mars 2015 #20 Skrevet 1. mars 2015 Ok. For menn: ikke vær lavere enn 175cm, pikkstr ikke under 15cm,ikke vær skallet og ei heller feit:) 175???? Hvilke småkailler er det du har med å gjøre??? en pen mann er aldri under 187cm høy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå