AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Jeg går i gjennomsnitt 1,5 mil hver dag. Jeg har skritteller med km, som sier at jeg går i et relativt raskt tempo, ca. 7 km per time. Tidligere drev jeg med jogging, kunne da jogge 5 km på 1/2 time før jeg bokstavelig talt kreperte på tredemøllen. Jeg liker mye bedre å gå, hvor jeg også prøver å pushe meg selv i oppoverbakker. Har lest en del om spasering vs jogging, og det er delte meninger om man forbrenner like mange kcal ved å spasere som å jogge. Så hva mener dere? Er det noen forskjell på å gå og å jogge? Anonymous poster hash: 97eda...094
Amable Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Så hva mener dere? Er det noen forskjell på å gå og å jogge? Anonymous poster hash: 97eda...094 Det forskjell på å gå og jogge. Men, det hele bunner jo i hvor fort du går og jogger. Jo høyere pulsen din er jo mer forbrenner du. Når du bedriver høy intensitetstrening forbrenner du muskler, mens i lav intensitet forbrenner du fett. All aktivitet forbrenner, men jo roligere aktivitet jo lengere må du holde på med aktiviteten for å forbrenne mye. 7 km/t er brukbar hastighet for rolig løping og er høy hastighet for spaserturer. Løper du i 7 km/t vil du mest sannsynlig forbrenne mye av det samme dersom du går i 7 km/t. Men du blir ikke noe bedre løper av å gå i samme hastighet som du løper.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 I utgangspunktet kreves det samme mengde energi å bevege deg fra A til B uavhengig av hastigheten. I praksis forbrenner du litt mer energi ved å løpe fordi du aktiverer mer muskler med den hoppende bevegelsen du får når du løper. Jo høyere puls du har (høyere intensitet) under treningsøkten jo høyere etterforbrenning vil du få i timene etter treningsøkten.Anonymous poster hash: 30fdc...e0e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 Men er ikke 1,5 mil om dagen mye, eller er det faktisk ikke det?Anonymous poster hash: 97eda...094
Gjest Jon Are Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 Men er ikke 1,5 mil om dagen mye, eller er det faktisk ikke det?Anonymous poster hash: 97eda...094 jo, det er veldig mye. prøver å gå en mil om dagen med hundene, og det er et stykke faktisk. med hilsen fra: jon are
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Men er ikke 1,5 mil om dagen mye, eller er det faktisk ikke det?Anonymous poster hash: 97eda...094 Det er ca 1.5 mil i alle fall Anonymous poster hash: c55b6...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå