Gå til innhold

Hvordan reagerte du på nye hudprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvordan reagerte huden din da du innførte nye hudpleieprodukter og hvor lenge vedvarte reaksjonen før det eventuelt ble bedre?

Kom med erfaringer :)

Er så spent om jeg har funnet løsningen nå eller om jeg har gått i baret nok en gang.

Anonymous poster hash: 95118...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reagerte med å få gigakviser etter 3-4 dager med jojobaolje og mange små røde prikker etter 2-3 dager med en Retinolkrem fra Vichy. Ellers kan jeg bli litt stram i maska av skrubbekremer og noen typer skumrens. Kan også få kviser etter å ha brukt silikonbaserte primere, så det holder jeg meg unna. Tåler det aller meste ellers.

Skrevet

Reagerte med å få gigakviser etter 3-4 dager med jojobaolje og mange små røde prikker etter 2-3 dager med en Retinolkrem fra Vichy. Ellers kan jeg bli litt stram i maska av skrubbekremer og noen typer skumrens. Kan også få kviser etter å ha brukt silikonbaserte primere, så det holder jeg meg unna. Tåler det aller meste ellers.

Men roet reaksjonene seg slik at huden bare kvittet seg med dritten og så ble bedre? Eller?

Jeg har fått en reaksjon som jeg aldri før har fått. Tidligere når jeg har brukt nye ting så har ikke huden reagert med noe som helst. Men heller ikke forbedring.

Nå derimot er det en reaksjon på gang og jeg er spent på om det er forbigående og om det blir bedre. Er lov å håpe :)

Skrevet

Hvordan reaksjon er det du har da? Har huden blitt rød og sensitiv,

eller mener du acne reaksjon, i form av at du har fått utbrudd?

Og hva slags type produkter er det snakk om?

Hvis du har begynt med glycol-syre produkter for acne f.eks,

så kan det fort bli store utbrudd, og ta opp til 6 uker før du ser bedring.

Skrevet

Men roet reaksjonene seg slik at huden bare kvittet seg med dritten og så ble bedre? Eller?

Jeg har fått en reaksjon som jeg aldri før har fått. Tidligere når jeg har brukt nye ting så har ikke huden reagert med noe som helst. Men heller ikke forbedring.

Nå derimot er det en reaksjon på gang og jeg er spent på om det er forbigående og om det blir bedre. Er lov å håpe :)

Kvisene og prikkene forsvant. Jeg har fortsatt å bruke både jojobaolje og Retinol. Men jojobaen brukte jeg sjeldnere og blandet med annen krem. Den er veldig fin rundt øynene. Retinolkremen bruker jeg bare der jeg har pigmentflekker dvs i kinn og i panne og bare kanskje 1 gang i uke. Blir rød når jeg bruker den 3 dager i strekk. Jojobaen er super på tørr hud og Retionol bleker pigmentflekker, men de forsvinner ikke helt og kommer tilbake når jeg soler meg mye om sommeren.

Skrevet

Hvordan reaksjon er det du har da? Har huden blitt rød og sensitiv,

eller mener du acne reaksjon, i form av at du har fått utbrudd?

Og hva slags type produkter er det snakk om?

Hvis du har begynt med glycol-syre produkter for acne f.eks,

så kan det fort bli store utbrudd, og ta opp til 6 uker før du ser bedring.

Acne utbrudd. Små kviser, masse av dem. Aldri sett denne "typen" før.

Neostrata, duve medica og elixir.

Skrevet

Hvorfor skal man ha megautbrudd i uker før man ser bedring?? Det er ikke slik at det ligger 40 kviser å ulmer og som skal "komme ut" fordi man begynner med f.eks glykolsyre. Hadde jeg blitt mye verre noen dager etter en slik behandling hadde jeg sluttet med en gang Hadde ikke giddet å ikke se ut i måneskinn i 1,5 måned. Aknebehandling skal ikke gi flere utbrudd, det skal balansere og fornye huden.

Skrevet

Hvorfor skal man ha megautbrudd i uker før man ser bedring?? Det er ikke slik at det ligger 40 kviser å ulmer og som skal "komme ut" fordi man begynner med f.eks glykolsyre. Hadde jeg blitt mye verre noen dager etter en slik behandling hadde jeg sluttet med en gang Hadde ikke giddet å ikke se ut i måneskinn i 1,5 måned. Aknebehandling skal ikke gi flere utbrudd, det skal balansere og fornye huden.

Ikke en gang når jeg har fullt av porer, hudormer, grov og fet hud? Det må jo forsvinne på ett sett og vis (ut av huden), det fordufter vel ikke på ett magisk vis?

Skrevet

Ikke en gang når jeg har fullt av porer, hudormer, grov og fet hud? Det må jo forsvinne på ett sett og vis (ut av huden), det fordufter vel ikke på ett magisk vis?

Huden er full av porer, det får man ikke gjort så mye med. Hudormene kan behandles med glycolsyre som noen nevnte her, fet hud får man gjort lite med. Selv om hudormene skal ut av huden trenger de ikke bli til kviser. Jeg har hvite hudormer på nesa kronisk, de blir aldri til kviser.

Ville tatt en tur til hudpleier hvis jeg var deg.

Skrevet

Huden er full av porer, det får man ikke gjort så mye med. Hudormene kan behandles med glycolsyre som noen nevnte her, fet hud får man gjort lite med. Selv om hudormene skal ut av huden trenger de ikke bli til kviser. Jeg har hvite hudormer på nesa kronisk, de blir aldri til kviser.

Ville tatt en tur til hudpleier hvis jeg var deg.

Og det er det jeg har gjort (vært hos hudpleier).

Skrevet

Acne utbrudd. Små kviser, masse av dem. Aldri sett denne "typen" før.

Neostrata, duve medica og elixir.

Det er veldig vanlig at man får utbrudd hvis man begynner med veldig aktive ingredienser

i hudpleie som man ikke tidligere har brukt. Huden skal gjennom en renselsesprosess.

Og dette er positivt, da du får ut urenheter som uansett ville kommet etter en stund, men

man får gjerne alt ut på en gang, og det blir derfor større utbrudd enn man er vant med.

Hvis du etter noen uker ikke ser bedring, kan det være at huden ikke responderer så bra

på produktene du bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...