Gå til innhold

Provisjon for parkeringsvakter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å søke jobb som parkeringsvakt, men jeg lurer på hva man kan regne med å tjene, og om lønnen er provisjonsbasert.

Anonymous poster hash: 9afcd...7eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs. Random Nick

Nå har ikke jeg bil, men jeg håper ikke at det er provisjonsbasert selv om jeg ser for meg at det kan være det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis nekter alle selskapene for at de betaler provisjon for enkeltbøter, men det kommer frem med ujevne mellomrom at det har vært en viss provisjonspraksis likevel. Den skal jo ikke være det, men det er ikke alltid det overholdes. Det er nok mindre og mindre av det, det er jo dårlig PR når det kommer frem, men fortsatt skjer det.

Det som derimot er ganske vanlig er at parkeringsselskapene inngår provisjonsbaserte avtaler med kundene sine. For eksempel kan en butikk avtale med et privat firma at dette firmaet skal ha ansvar for butikkens parkeringsplass, og at betalingen består av at parkeringsselskapet selv får beholde pengene de får inn i betalte bøter. Dette til forskjell fra en fastpris på oppdraget med å skrive ut bøter på denne parkeringsplassen, der selskapet får betalt det samme uansett hvor mange bøter som skrives ut. Det er snakk om å forby den typen ordninger, men det har ikke skjedd ennå. Ikke direkte relevant for TS' sin jobbhverdag, kanskje, men det er altså to former for provisjon å sankke om innen parkeringsnæringen :-)

Anonymous poster hash: 4c055...9c5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...