Pringle Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Kom med deres erfaringer! Med vekt på de som er gratis og kan brukes på PC Jeg har brukt Grete Roede og Myfitnesspal. Begge har fordeler og ulemper, avhengig av hvordan man ser det - alle mennesker trenger nok ikke det samme og klikker ikke over de samme tingene heller Grete Roede ble for meg for tyrannisk - i gratisversjonen får man bare en 1600 kalorier-grense, og man må selv finne ut hvor mye man skal spise og overse denne grensen. Det opereres fremdeles med ja/nei-mat og kosemerker, jeg opplever det som fordummende. Anbefalingene om mengder frukt og grønt stresset meg. Forumet der er også veldig dårlig, det er en generell tafatthet blandet med fortvilet oppstemthet som gjør meg helt matt. Myfitnesspal er mye mer rett på sak, der kan du istedenfor ja/nei få oversikt over fett, karbohydrater og proteiner, og du kan justere kaloriinntaket fritt, så lenge du holder deg over 1200. Men overskridelser er i rødt - jeg går gjerne over på fett og protein, og hva om jeg skulle opp i vekt? Ønsker meg også lettere visning av uka under ett. Skal du kunne bruke programmet med en viss grad av smidighet, trenger du å installere flere små tilleggsprogrammer. Brukerne har lagt inn millioner av matvarer, de fleste av dem helt ubrukelige. Brukergrensesnittet er også helt på trynet, det ser ut som det er laget i 1990, og det er i stor grad kontraintuitivt. Du får tilgang til de 100 siste matvarene du har brukt, skal du ha noe annet, må du søke det opp. Dine egne matvarer er ikke alfabetisert. Du kan bare slette en matvare om gangen. Osv! Men forumet er veldig bra, fylt av kunnskapsrike og fornuftige mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå