Gå til innhold

Baby 5 mnd ikke vaksinert-reise til Spania?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn kan jo ikke vaksineres mot meslinger før de er 15 måneder. Nå stresser jeg skikkelig over meslingutbruddet i Europa (forbanna vaksinemotstandere). Så har det seg slik at mannen min er spansk, og synes det er på høy tid å fly til hjemlandet for å besøke familie som vil treffe babyen. Jeg har ærlig talt ikke lyst, for jeg frykter flyet som potensiell dråpesmittebombe. Men skal vi la være å fly på et år, fordi jeg frykter meslinger? Er det helt hysterisk?

Anonymous poster hash: 95580...c63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn kan jo ikke vaksineres mot meslinger før de er 15 måneder. Nå stresser jeg skikkelig over meslingutbruddet i Europa (forbanna vaksinemotstandere). Så har det seg slik at mannen min er spansk, og synes det er på høy tid å fly til hjemlandet for å besøke familie som vil treffe babyen. Jeg har ærlig talt ikke lyst, for jeg frykter flyet som potensiell dråpesmittebombe. Men skal vi la være å fly på et år, fordi jeg frykter meslinger? Er det helt hysterisk?

Jeg er latino og jeg sier at du er hysterisk.

Anonymous poster hash: 78e77...896

Skrevet

Mest sannsynlig vil ingenting skje, men jeg hadde ikke reist før vaksinering. Spesielt ikke når som det er flere meslingutbrudd i Europa. Hvis det er så viktig at hans familie får se barnet før det er vaksinert, så er det jo fullt mulig for de å komme til dere nå. Dere har jo årevis på å reise til Spania etter at vaksinene er tatt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde dratt.

Anonymous poster hash: 8b1e9...349

• Liker 1
Skrevet

Er ikke-vestlige land det er viktigst å ha vaksine når man reiser til. Men skjønner skeptisken, hadde forhørt meg med slekta om de vet om noen i deres område nettopp har hatt meslinger.

Anonymous poster hash: f3220...7d8

Skrevet

Mest sannsynlig vil ingenting skje, men jeg hadde ikke reist før vaksinering. Spesielt ikke når som det er flere meslingutbrudd i Europa. Hvis det er så viktig at hans familie får se barnet før det er vaksinert, så er det jo fullt mulig for de å komme til dere nå. Dere har jo årevis på å reise til Spania etter at vaksinene er tatt.

Sånn som økonomien er der nede nå, har ikke de råd til å reise hit. Men ja, er enig i at vi har mange år på oss! Skjønner dog at besteforeldre og søsken vil se barnet før det er over 15 måneder...

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt den sjansen for alt i verden. Joda det går sikkert bra, men man kan ikke være 100 prosent sikker. Hadde heller hjulpet familien med penger for å komme hit.

Anonymous poster hash: ded8c...6e0

• Liker 1
Skrevet

Puster litt roligere nå når jeg skjønner at babyen er beskyttet via mine antitoffer fram til minst 6 måneder. Da tenker jeg at vi heller hiver oss rundt og reiser så tidlig som mulig, og unngår mer reising før barnet er 15 måneder.

• Liker 1
Skrevet

Puster litt roligere nå når jeg skjønner at babyen er beskyttet via mine antitoffer fram til minst 6 måneder. Da tenker jeg at vi heller hiver oss rundt og reiser så tidlig som mulig, og unngår mer reising før barnet er 15 måneder.

Tror dette forutsetter at du fullammer

Anonymous poster hash: 8b7e8...031

Skrevet

Tror dette forutsetter at du fullammer

Anonymous poster hash: 8b7e8...031

Det gjør jeg selvsagt.

Skrevet

Det er påvist meslinger i Sverige også nå. Og det er veldig smittsomt. Jeg ville ventet.

Forbanna vaksineskeptikere!!

Anonymous poster hash: c8835...9d8
  • Liker 2
Skrevet

http://www.ecdc.europa.eu/en/publications/Publications/measles-rubella-surveillance-oct-2013.pdf

Altså, store utbrudd av meslinger i Europa har det vært i lang tid. Hvert år er det minst 6000-8000 tilfeller,og rundt 1-3 dødsfall, 5-8 komplikasjoner. Dette er ikke noe nytt. Og mange har jo reist til Spania i mange år uten vaksine på de yngste barna.

Men, jeg ville ikke dratt til Berlin f.eks da jeg ser at det er ofte utbrudd der og en viss tendens.

• Liker 1
Skrevet

NEI! Bruk heller pengene på å kjøpe billetter til hans familie slik at de kan besøke dere. Så reiser dere etter at ungen er vaksinert.

Anonymous poster hash: 4375f...227
Skrevet

du er nok litt over-hysterisk. Oddsen er veeeeldig liten for at dere blir smittet. Like stor sjangse å bli smittet på butikken her hjemme som å bli smittet av å reise dit. Dra dere!

Anonymous poster hash: fc065...f93

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble smittet av meslinger da jeg var i Irland på klassetur. Sjansene er jo små, men det KAN fremdeles skje. Jeg hadde nok betalt flybilletter slik at de nærmeste kan komme til Norge for å hilse på barnet :)

Anonymous poster hash: ccdf7...a27
  • Liker 1
Skrevet

Hei! Barnet kan få mmr fra 9 mnd, men da må dere ta en ny dose ved 15 mnd alder.

Skrevet

Hadde ikke reist uten vaksine, og synes det er ganske uansvarlig å gjøre det. Be heller om tidligere vaksine fra 9 mndr, og betal billetten for din manns foreldre i mellomtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke reist uten vaksine, og synes det er ganske uansvarlig å gjøre det. Be heller om tidligere vaksine fra 9 mndr, og betal billetten for din manns foreldre i mellomtiden.

meslinger har det alltid vært i europa, men folk har da flydd utenlands i alle år for det om. Er jo da like uansvarlig å ta med seg babyen ut av hus, kan like godt bli smitta her hjemme... Norge er ikke immun for sykdommer.....

Anonymous poster hash: fc065...f93

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som er hysteriske. Jeg hadde reist. Uten tvil.

Anonymous poster hash: 9ec16...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...