AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Nå er vi klare for å kjøpe oss et sted å bo, og har avtalt møte med banken. Men jeg har absolutt ingen erfaring eller kunnskap om dette i det hele tatt, så det hadde vært gøy om noen som har greie på dette kunne forklare meg litt? Hva snakker vi om i banken? Hvor mye informasjon må banken ha? Jeg har et billån og et studielån, skal jeg summere disse og gi en totaloversikt? Hva annet kan innvirke på lånebeløpet? Jeg/vi har ingen betalingsanmerkninger, men jeg har hatt kredittkortgjeld før. Og etter vi har fått betalingsgaranti, hva da? Hvordan foregår budrunden? Hvordan i alle dager skal man vite at dette huset er det vi skal kjøpe?? Ææææ. Det er så mye å tenke på! Hvordan er det etter kjøp? Anonymous poster hash: 61315...652
Selma1984 Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Hei! Banken trenger de tre siste lønnslippene deres og selvangivelsen. Vit hva du har av lån, da dette summeres i banken. Vit også hvor mye dere har i egenkapital. Dere skal snakke om hva slags betalingsevne dere har. Banken tar ofte utgangspunkt i SIFO´s satser for husholdningsutgifter. De vil også sette opp regnestykker for ulike renteøkningsscenarioer, slik at de ser at dere kan takle eventuelle endringer. Da vi var i banken tok de høyde for at jeg er student og kommer til å tjene mer senere, så det kan være en faktor. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå