Gå til innhold

er det helt urimelig av meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i et avstandsforhold, og det går ganske greit, helt til han drar på fest.

Greia er at vi har snakket om det før, jeg har sagt at jeg syns det er skikkelig kjipt når han drar på fest, fordi da eksisterer jeg ikke. Han gir ikke lyd i fra seg i det hele tatt ,og eneste måten å få kontakt er viss jeg sender mld. Jeg har sagt til han før at når han går på fest så føler jeg meg singel, for jeg føler meg glemt og blir usikker av at han er ute å drikker og ikke ser ut til å tenke på meg i det hele tatt.

Nå er det sånn at han lett kan bli engasjert, og når han blir engasjert så er det vanskelig å få kontakt. Et annet problem han har er at han har super angst for å gå glipp av noe, han må liksom få med seg alt. Han sier at han tenker på meg i løpet av kvelden men så skjer det noe annet så da blir jeg egentlig litt glømt igjen.

I går var han på fest, og glemte fullstendig tiden, han så ikke på klokka før den var midnatt, og da hadde han ikke gitt lyd fra seg i det hele tatt. jeg var skikkelig lei meg, og følte meg skikkelig usikker. og om jeg ikke til slutt hadde sprukket å ringt, så hadde jeg nok ikke fått noe annet enn en nattamld. Her bør det også nevnes at han er veldig flink til å pynte på bilde selv, altså om jeg hadde sendt en kort natta mld så hadde han skjønt at noe var galt, men han hadde alikevell svart som han pleier for å liksom glatte over det og late som at alt er bra. Det er noe han vet provoserer meg(men siden han drikker så er han jo litt unnskyldt, verre når han gjør det i edru tilstand). Og han er veldig flink til å lage unnskyldninger for andre. Altså om jeg har gitt uttrykk for at ikke alt er greit, og han sender mld uten å få svar på flere timer så kan han finne på å lage unnskyldninger for meg som at jeg sikkert er opptatt. Det er jo noe jeg syns er passe dumt. For han bommer jo fulsltendig på meg siden vi er ganske annerledes på enkelte punkter :P

Men tilbake til saken! jeg hadde fått nok å ringte til han og spurte hva han drev med, jeg var ganske lei meg noe han tok innover seg og beklaget for at han ikke hadde sendt mld. Vi prøvde å diskutere litt hva vi kunne gjøre med dette problemet. For min del så er det jo ikke så mye som skal til, at han sender mld å sier han tenker på meg eller at han er gla i meg er liksom det som skal til. For hans del så vet jeg ikke helt.. Enten så må jo jeg kunne behandle han på samme måten som han gjør med meg(det syns jeg er vanskelig).

Er det urimelig av meg å be om bare en mld eller to, utenom at han er trygt hjemme? Eller burde jeg bare gi opp å heller ta kontakt selv om jeg vil ha kontakt?

Anonymous poster hash: e174a...6bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "krever" natta-melding. Men den kan komme kl 0400 eller 0700 om han koser seg. Forventer ikke at han har kontakt med meg mens han er på fest. Nå bor vi sammen, men vi hadde samme "regler" når vi hadde avstandsforhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du at han må tenke på deg og ha kontakt hele tiden? Hadde personlig blitt irritert om kjæresten krevde at jeg skulle sende mld mens jeg var på fest. Har forståelse for at du vil ha nattamld da, så du vet at han er trygt hjemme, men mer for hans del enn din egen isåfall.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Her er det din usikkerhet og ditt behov for trygghet som er problemet. Jeg regner med at han er til å stole på siden dere har valgt å være sammen.

Det er lett for at du kveler kjæresten din ved ditt behov for kontroll og trygghet. Du bør være åpen og ærlig om dette og begynne å jobbe med deg selv.

Har du hørt ordtaket: " dersom du elsker noen, slipp dem fri" ? - Det kan være noe å tenke på. Han har valgt å være sammen med deg, han er til å stole på, så gi ham litt rom til å være glad i deg. Og helt ærlig, han trenger ikke tenke på deg 24/7 heller.

Du skriver lite om hvor gammel dere er, eller mer om hvordan dere har det i forholdet. Svar på det, så blir det letter for at du får gode svar.

Men dessverre, det er du som er urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i et avstandsforhold, og det går ganske greit, helt til han drar på fest.

Greia er at vi har snakket om det før, jeg har sagt at jeg syns det er skikkelig kjipt når han drar på fest, fordi da eksisterer jeg ikke. Han gir ikke lyd i fra seg i det hele tatt ,og eneste måten å få kontakt er viss jeg sender mld.

Jeg har sagt til han før at når han går på fest så føler jeg meg singel, for jeg føler meg glemt og blir usikker av at han er ute å drikker og ikke ser ut til å tenke på meg i det hele tatt.

Nå er det sånn at han lett kan bli engasjert, og når han blir engasjert så er det vanskelig å få kontakt. Han sier at han tenker på meg i løpet av kvelden men så skjer det noe annet så da blir jeg egentlig litt glømt igjen.

Er det urimelig av meg å be om bare en mld eller to, utenom at han er trygt hjemme?

Eller burde jeg bare gi opp å heller ta kontakt selv om jeg vil ha kontakt?

Den eneste måten å nå han på er via melding. Sender du mange meldinger og slikt mens han er ute? Hvis han er en oppegående person som man kan stole på, som samtidig er omgjengelig av seg og vennlig, så har han sikkert en del kamerater og omgangkrets som han synes det er interessant å henge med. Du sier at du føler deg singel av at han glemmer deg i slike settinger, noe som satt meg ganske ut for det er ganske sterkt. Du må med andre ord føle dette 100%, og jeg skjønner at det er tungt. Men jeg mener at det er du som bør skjerpe deg i denne settingen, ikke han. Det er du som må endre noe på deg selv slik at du får det bedre, ikke at han skal endre noe her (han er trofast og ærlig og har det bare fint). La han være distre og glemskt, det er vel noe man gjerne blir, spesifikt når man blir nervøs av den andre partneren (som ringer eller har ringt tusen ganger osv). Slutt å sitt der å føl deg singel bare fordi han ikke fokuserer på deg 24/t i døgnet, les den setningen og se hvor sprøtt det er.

Anonymous poster hash: b8931...145

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor føler du at han må tenke på deg og ha kontakt hele tiden? Hadde personlig blitt irritert om kjæresten krevde at jeg skulle sende mld mens jeg var på fest. Har forståelse for at du vil ha nattamld da, så du vet at han er trygt hjemme, men mer for hans del enn din egen isåfall.

Du missforstår, jeg sier ikke at jeg krever han må tenke på meg hele tiden og ha kontakt med meg hele tiden. Det er ikke sånn at han trenger å starte en samtale med meg mens han er på fest. I et avstandsforhold så er det ikke akkurat det samme som å være samboere f.eks. Altså jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde reagert så voldsomt om vi hadde vert samboere. Jeg trenger bare litt ekstra når det er avstand og vi ser lite til hverandre.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du missforstår, jeg sier ikke at jeg krever han må tenke på meg hele tiden og ha kontakt med meg hele tiden. Det er ikke sånn at han trenger å starte en samtale med meg mens han er på fest. I et avstandsforhold så er det ikke akkurat det samme som å være samboere f.eks. Altså jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde reagert så voldsomt om vi hadde vert samboere. Jeg trenger bare litt ekstra når det er avstand og vi ser lite til hverandre.

ts

Snakk sammen når han ikke er på fest da! :rolleyes:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det din usikkerhet og ditt behov for trygghet som er problemet. Jeg regner med at han er til å stole på siden dere har valgt å være sammen.

Det er lett for at du kveler kjæresten din ved ditt behov for kontroll og trygghet. Du bør være åpen og ærlig om dette og begynne å jobbe med deg selv.

Har du hørt ordtaket: " dersom du elsker noen, slipp dem fri" ? - Det kan være noe å tenke på. Han har valgt å være sammen med deg, han er til å stole på, så gi ham litt rom til å være glad i deg. Og helt ærlig, han trenger ikke tenke på deg 24/7 heller.

Du skriver lite om hvor gammel dere er, eller mer om hvordan dere har det i forholdet. Svar på det, så blir det letter for at du får gode svar.

Men dessverre, det er du som er urimelig.

Kan du definere hva du mener med kontroll? for det er ikke sånn at jeg trenger å vite hva han gjør hele tiden, så der er jeg uenig med deg. Der er det du som legger mer i det enn det som er tilfellet om det er sånn du mener med kontroll.

fullstendig klar over at det er min usikkerhet det går på da, men som jeg har prøvd å forklare så er det så annerledes i fra alle andre situasjoner. Jeg har forståelse for jobb for da er han opptatt, og da blir det lite kontakt. Jeg kommer kanskje fra en annen fest kultur enn det han har. For jeg vet selv at de jeg fester med er som meg å sender mld i løpet av kvelden. Det er kanskje litt derfor det er vanskelig for meg å sette meg inn i det.

Og ja jeg stoler på han, jeg vet at han ikke ville vert utro. men det er jo heller ikke det det går på. Og det er jo noe vi har snakket om før, men han sa jo til meg i går at jeg må minne han på sånt så han husker på det. og ja som sagt, jeg har ikke sagt han skal tenke på meg hele tiden :P

jeg er 24 og han er 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Kan du definere hva du mener med kontroll? for det er ikke sånn at jeg trenger å vite hva han gjør hele tiden, så der er jeg uenig med deg. Der er det du som legger mer i det enn det som er tilfellet om det er sånn du mener med kontroll.

fullstendig klar over at det er min usikkerhet det går på da, men som jeg har prøvd å forklare så er det så annerledes i fra alle andre situasjoner. Jeg har forståelse for jobb for da er han opptatt, og da blir det lite kontakt. Jeg kommer kanskje fra en annen fest kultur enn det han har. For jeg vet selv at de jeg fester med er som meg å sender mld i løpet av kvelden. Det er kanskje litt derfor det er vanskelig for meg å sette meg inn i det.

Og ja jeg stoler på han, jeg vet at han ikke ville vert utro. men det er jo heller ikke det det går på. Og det er jo noe vi har snakket om før, men han sa jo til meg i går at jeg må minne han på sånt så han husker på det. og ja som sagt, jeg har ikke sagt han skal tenke på meg hele tiden :P

jeg er 24 og han er 23

Hva er det verste som kan skje dersom han er på fest og du ikke hører noe før utpå neste dag ?

Og når du mottar meldinger når han er på fest sånn som du ønsker, hva er egentlig forskjellen hos ham ?

Når jeg brukte ordet kontroll så mener jeg at du vet at han feks har det bra. Jeg liker å ha kontroll på ungene mine, derfor ønsker jeg i grove trekk å vite hvor de er. Det gir meg trygghet. Det er det jeg mener med kontroll, ikke nødvendigvis at du er en "kontrollfreak" som er sykelig opptatt av å vite alt til en hver tid. :)

Håper jeg svarte på spørsmålet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten å nå han på er via melding. Sender du mange meldinger og slikt mens han er ute? Hvis han er en oppegående person som man kan stole på, som samtidig er omgjengelig av seg og vennlig, så har han sikkert en del kamerater og omgangkrets som han synes det er interessant å henge med. Du sier at du føler deg singel av at han glemmer deg i slike settinger, noe som satt meg ganske ut for det er ganske sterkt. Du må med andre ord føle dette 100%, og jeg skjønner at det er tungt. Men jeg mener at det er du som bør skjerpe deg i denne settingen, ikke han. Det er du som må endre noe på deg selv slik at du får det bedre, ikke at han skal endre noe her (han er trofast og ærlig og har det bare fint). La han være distre og glemskt, det er vel noe man gjerne blir, spesifikt når man blir nervøs av den andre partneren (som ringer eller har ringt tusen ganger osv). Slutt å sitt der å føl deg singel bare fordi han ikke fokuserer på deg 24/t i døgnet, les den setningen og se hvor sprøtt det er.

Anonymous poster hash: b8931...145

Nei altså jeg sender kanskje en mld sånn når han har vert der en stund, jeg sender ikke med en gang han er der liksom. Jeg sender ikke mange mld når han er ute, for han er jo opptatt til en viss grad. Så jeg krever jo ikke at han svarer med en gang, jeg har forståelse for det. Denne gangen sendte jeg ingen da. Han har ikke en sånn kjempe omgangsgjeng av kompiser nei :P ikke det at han ikke er omgjengelig men dette var noen fra klassen som han egentlig bare er med på skolen, og ikke ellers. Altså han blir jo ikke nervøs, men han skjønner jo at det er noe, eller at jeg kanskje vil snakke. Og igjen ingen plasser har jeg sagt at han skal ha meg som fokus hele tiden. Det er noe dere selv legger av mening i det som står, men han har sagt til meg at han heller vil jeg sier direkte ifra så han vet hva det er istedenfor at jeg blir passiv agressiv eller noe annet. Og han syns ikke det er masete eller noe at jeg ringte i går å lasset av meg. Altså han er veldig tålmodig med meg, akkurat som at jeg til tider også må ære tålmodig med han. Jeg har sagt til han at jeg får jo angst selv at det virker som om at begeret må flyte over før han skjønner greia. Men ja jeg ringer ikke tusenvis av ganger eller sånn, Om han er ute på byn så ringer jeg vertfall ikke for da kommer han ikke inn igjen på utestedet(han ser fullere ut enn han er når han drikker). Men ja jeg føler meg som den sutre kjerringa og det er jo derfor jeg spør her da, jeg stusser jo veldig på hva jeg kan gjør selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg opplever dine forventninger som urimelige. Og jeg skjønner ikke helt hva som ligger til grunn her: er det behovet for å bli sett eller er det ønsket om å vite hva han driver med? Dere er i et avstandsforhold så du kan jo uansett ikke observere han hele tiden. Hva er det med å "være på fest" som gjør at du synes han skal gi mer lyd fra seg? Jeg er mer enn dobbelt så gammel som deg og undrer meg over dette kravet om å være tilgjengelig hele tiden. Hvorfor skal kjæresten din sende deg meldinger når han er ute og koser seg med venner?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man på fest og har det gøy så er det skikkelig festbrems når man må kontakte kjæresten. La fyren få kose seg, han elsker jo deg og det vet du.

Slapp av, og la han nyte livet - det er ikke normalt å melde fra til kjæresten når man er på fest eller i et sosialt lag. I hvertfall ikke for voksne mennesker.

Anonymous poster hash: 7341f...ee4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette blir veldig klamrende og usikkert av deg. Det jeg stusser over er at du ikke har tankene et annet sted når han er på fest. Hvis du f.eks. er med venninner eller gjør andre ting, så ville det vært normalt at du konsentrerte deg om det i stedet for å tenke på han på festen. Og han må få være til stede der han er uten å måtte tenke på deg. Jeg hadde blitt provosert av en så klamrende kjæreste.

Anonymous poster hash: 436f2...ea5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke ha mobilen fremmem på fest jeg. DEn ligger i vesken

Anonymous poster hash: 5c494...9d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ja, du er urimelig.

Jeg og mannen var i avstandsforhold i 7 år, og for å få det til å fungere måtte vi gi hverandre frihet, og ikke tvinge hverandre til å hele tiden føle på avstanden ved å måtte holde kontakten på fest etc.

Jeg hadde ikke tolerert å bli stilt slike krav til, som du ønsker å kreve av din kjæreste. Det hadde vært drepen for forholdet. Kjæresten din fortjener skryt fra deg for at han i det hele tatt gidder å beklage seg. Så raus hadde ikke jeg vært overfor en noe kontroll"syk" kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler deg å lese det du selv har skrevet her. Da jeg hadde yngre barn hadde jeg behov for å "ha kontroll" i form av å vite hvor de var osv. Utover det håpet jeg at de hadde det bra. Kanskje du skal stille deg selv spørsmålet: "hvorfor blir jeg så opprørt over at han ikke sender meg meldinger når han er på fest". "Hvorfor vil jeg ha hans oppmerksomhet når han er på fest og hygger seg med andre mennesker?". "Hvorfor får jeg angst av at han ikke svarer på meldinger når han er på fest - selv om jeg ellers heller ikke kan følge med på det han gjør?".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det verste som kan skje dersom han er på fest og du ikke hører noe før utpå neste dag ?

Og når du mottar meldinger når han er på fest sånn som du ønsker, hva er egentlig forskjellen hos ham ?

Når jeg brukte ordet kontroll så mener jeg at du vet at han feks har det bra. Jeg liker å ha kontroll på ungene mine, derfor ønsker jeg i grove trekk å vite hvor de er. Det gir meg trygghet. Det er det jeg mener med kontroll, ikke nødvendigvis at du er en "kontrollfreak" som er sykelig opptatt av å vite alt til en hver tid. :)

Håper jeg svarte på spørsmålet ditt :)

Eneste jeg har angst for blir vell at det skjer noe, altså ikke som at han er utro, men som i at det skjer noe voldelig. at han blir slått ned eller noe. Det er jo ikke så fjernt i bergen akkurat at fulle folk kan vær agressive. Det er egentlig det jeg mest bekymrer meg for. Nå skal det sies at vi har hatt en episode der ei venninne ble med han hjem og overnattet i sengen hans. De hadde begge klær på og det skjedde ingenting. Men jeg hadde sagt i fra på forhånd at jeg var usikker på hun(for hun kunne holde på med noen som hun påstod hun likte og plutselig så klinte hun til med noen andre). Der ble jo jeg ganske sur for at han ikke hadde tenkt på hva jeg hadde syns om det. Jeg syns jo ikke at en skal dele seng, når en av dem kunne ha sovet en annen plass. Og det ble jo ikke bedre av at hun sa at han ikke burde si noe til meg XD så ja det er vell eneste situasjonen der jeg har blitt oppgitt da :P elelr litt brudd på tillit.

skjønner ikke helt andre spm ditt? kan du omformulere det litt? Altså vi kan jo i løpet av en dag der han f.eks er på jobb eller er på skolen lenge, eller at jeg er opptatt med skole for den saks skyld sende mld til hverandre der vi skriver "tenker på deg" eller sånn. for min del så trenger jeg ikke mer enn det i løpet av teksten. Tidligere har vi jo prøvd å ringe når han er på fest, men han er blir litt inhabil på snakking da XD for han klarer liksom ikke snakke om hva som skjer eller sånn. Så det blir litt som å snakke med en vegg. MEN! da har vi valgt å snakke sammen før han går ut da. Så det er som regel når de er på vei ut.

Jo ja, jeg liker jo at han har det bra, men det vet jeg jo at han har på fest, for jeg vet jo at det kan bli travelt. I går hadde de jo hatt drikkelek og det forventet jeg jo forsåvidt. Men jeg innser jo at oppmerksomheten hans er jo litt begrenset da, med at han tenker ikke på så mye XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Vet du hva ts ? - Slutt med å sende meldinger til hverandre. Det er en dårlig og kjip vane som er upersonlig og lite sosial.

Start med å heller ringes av og til, snakk med hverandre når dere har tid, ha en virkelig kjærlig og god samtale med hverandre som tilfører forholdet noe.

De fleste unge mennesker tror de er så forbanna sosiale og smarte med å snappe og texte, men det er dere ikke. Dere er usosiale og glemmer menneskelig relasjoner. Dere får mer ut av en virkelig god samtale med en du bryr deg om enn tusenvis av sms og snaps.

TS, utfordre deg selv og forholdet, avtal at dere ikke skal tekste på to uker, men heller snakke sammen skikkelig på telefonen noen ganger i uken - en telefondate om du vil. Da vil du oppleve at du blir tryggere på kjæresten og får det bedre sammen selv om dere er borte fra hverandre. Du vil også oppleve at usikkerheten din, og ditt behov for kontroll forsvinner mer og mer.

Prøv det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...