Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fødte den 20, men det har enda ikke kommet melding om personnummer og navneregistrering på altinn... Hvor lang tid tok det før dere fikk muligheten til å registrere navn?

Hørt om flere mnd.

Anonymous poster hash: 3267c...7cc

Annonse

Vi har fått melding fra altinn nå, fødte 17. Men når får man tildelt personnummer (Ikke fått logget inn på altinn enda..)?? Står det på altinn sine sider?

Vi skal døpe barnet vårt i kirken, men må jo ha personnummeret klart før vi kan søke. Kirken sender navnet inn til folkeregisteret? Eller har jeg misforstått?

Hvordan fungerer egentlig dette??

Anonymous poster hash: c8034...aea

Vi har fått melding fra altinn nå, fødte 17. Men når får man tildelt personnummer (Ikke fått logget inn på altinn enda..)?? Står det på altinn sine sider?

Vi skal døpe barnet vårt i kirken, men må jo ha personnummeret klart før vi kan søke. Kirken sender navnet inn til folkeregisteret? Eller har jeg misforstått?

Du får personnummer når navnet er registrert :)

Dere registrerer navnet selv hos Altinn. Kirken har ingenting med det å gjøre.

Når navnet er registrert og godkjent får dere personummeret.

Anonymous poster hash: 0e06e...049

Det var sånn tidligere, nå må du registrere det selv :) du får personnummer når navnet er godkjent.

Anonymous poster hash: 21c85...763

Det var sånn tidligere, nå må du registrere det selv :) du får personnummer når navnet er godkjent.

Anonymous poster hash: 21c85...763

Står det noe sted om dette? Skal føde om et par uker.

Fikk logget meg inn på altinn nå. Der stod det et fødselsnummer. Er dette det faktiske personnummeret? (Siden en over her sier det ikke kommer før etter at navnet er godkjent?)

Barnet skal ha begge foreldres etter navn. Blir det ene etternavnet mellomnavn? Vi vill ikke ha bindestrek i etternavnet.

Føler meg teit som ikke skjønner dette helt..

Annonse

Fikk logget meg inn på altinn nå. Der stod det et fødselsnummer. Er dette det faktiske personnummeret? (Siden en over her sier det ikke kommer før etter at navnet er godkjent?)

Barnet skal ha begge foreldres etter navn. Blir det ene etternavnet mellomnavn? Vi vill ikke ha bindestrek i etternavnet.

Det første blir mellomnavn om du ikke har bindestrek:)

Anonymous poster hash: 500d4...f7e

Står det noe sted om dette? Skal føde om et par uker.

Du får mail/sms fra Altinn om at du må registrere navn på barnet. Når du har gjort det vil barnefar få beskjed om å godkjenne dette, når det er gjort får du beskjed om at du vil få svar når det er godkjent av de igjen og når det er gjort får du beskjed om at det er godkjent og så vil du få fødselattesten i posten.

Super enkelt og ikke noe hokkus pokkus. er bare å følge beskjedene du får fra Altinn.

Har dere registrert navnet og fått beskjed om at det er godkjent?

Det ene etternavnet blir mellomnavn ja, når dere ikke har bindestrek.

Annonse

Hva? Om man ønsker samme etternavn som de andre barna i familien har, ? Dvs farens etternavn?

Anonymous poster hash: 01115...4ea

Hva? Om man ønsker samme etternavn som de andre barna i familien har, ? Dvs farens etternavn?

Anonymous poster hash: 01115...4ea

Altså, vi ønsker å (til eksempel) kalle barnet Ingrid Hansen Hermansen. Mor og far er ikke gifte, mors etternavn er hansen og fars etternavn er hermansen. Så skjønte jeg ikke helt om mors etternavn skulle skrives som mellomnavn eller sammen med etternavnet (fars navn) på altinn.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...