AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #1 Skrevet 28. februar 2015 Har et barn på 4 (6 pp), og vi prøver på en lillebror eller lillesøster til han. Hadde en sen SA (1 pp) for et og et halvt år siden. Nå, 12 pp. etter begynner jeg å gi opp. Har akkurat gått på to kurer pergo (med pausemåned mellom). Først en enkel, så en dobbel. Merket vel ingenting annet en humørsvigninger, og el kom 7 dager etter siste tablett begge gangene, og mensen kom på klokka samme syklusdag etter begge kurene. Jeg er typen som er skeptisk til all medikament, men da jeg var med gyn begynte jeg å bli omtrent desperat. Jeg spurte gyn om kreftfare, og han mente på at den ikke var stor, og at det ikke var noe å tenke på med så få kurer. Dette er en anbefalt og erfaren gyn med 20 år fartstid. I dag fikk jeg mensen etter den andre kuren, og begynner å tro at dette kanskje ikke er det rette for meg, og at jeg heller kan prøve andre ting, evt. ta blodprøver i stedet. Så jeg tror ikke jeg kommer til å ta den tredje kuren jeg har resept på. Men nå kommer tankene. Er livredd for kreft, og føler meg dum som har gått på disse kurene omtrent uten grunn, har jo eggløsning til vanlig, og så har jeg ikke blitt gravid. Har prøvd 12 pp, har vært en del bortreist på kurs, så har gått glipp av et par pp. Er redd for å få kreft senere i livet, pga. pergoen. Hvor lenge sitter den i kroppen? Vil det for meg være en risiko for kreft om f.eks. 3, 5 eller 10 år pga. pergoen? Har tidligere gått på p-piller (i min ungdomstid), og også tatt noen kurer med primolut tidligere, men dette er vel kanskje ikke like sterkt som pergoen. Er det noen med solskinnshistorier etter 12 pp.? Ønsket etter nr. 2 er stort. Takk for alle svar. Anonymous poster hash: 7ee13...aa4
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. februar 2015 #2 Skrevet 28. februar 2015 Vi ønsket oss veldig barn og ville starte prøvingen etter vi giftet oss sommeren 2012. Selv tenkte vi at dette ikke burde være noe problem, slikt hender jo ikke oss, sant? Den gang ei. 22 måneder brukte vi, enkel pergo, ingen el, dobbel pergo, heller ingen el i følge blodprøvene. Vi kjente dette begynnte å tære på psyken og valgte å be om henvisning til ivf. Men siden jeg er litt overvektig visste vi ikke om søknaden ble godkjent. Ukene gikk, etter 6 uker ringte jeg ivf avdelingen søknaden var sendt til, søknaden var godkjent! Jeg skulle få brev med time noen dager senere. Brevet kom og jeg ventet på mensen, som skulle komme i slutten av den uken. Jeg stusset litt på at jeg ikke spottet dagene i forveien, og 11 juli kom, men det gjorde ikke mensen. Jeg dro hjem fra jobb og valgte å ta en billigtest, den kom jo uansett til å bli negativ tenkte keg, sykluss kluss igjen. Men den gang ei, der lyste to streker opp til meg, klarte ikke tro på det, så spurte mannen hva han så. To streker svarte han, hva betyr det? Du skal bli pappa sa jeg, endelig klarte vi det! Har termin om 2 uker og 3 dager. Venter en liten gutt som tilsynelatende virker frisk. Vet ikke om det var dette du ville høre, men det kan ta tid, men som regel ordner det seg😊
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #3 Skrevet 28. februar 2015 Hvorfor skulle du få kreft senere pga pergotime?Anonymous poster hash: 76918...6b6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Hvorfor skulle du få kreft senere pga pergotime?Anonymous poster hash: 76918...6b6 Svulster/cyster: Sjeldne tilfeller av ovariekreft er observertAnonymous poster hash: e05e0...07b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Blir man seriøst avvist for IVF på grunn av litt overvekt?? Anonymous poster hash: d87a8...335
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Man er ikke 100% sikker på langtidbivirkninger av hormonbehandling ved ufrivillig barnløshet. Men man er relativ sikker på at det ikke er skadelig. Om du er redd så tar du celleprøvene hos en gynekolog som samtidig tar ultralyd for å se etter cyster ol på eggstokkene. Anonymous poster hash: 79a1b...a3f
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Blir man seriøst avvist for IVF på grunn av litt overvekt?? Anonymous poster hash: d87a8...335 Det går på bmi ja. Tror grensen er 30 eller noe. Jeg ligger under det, men det er ikke alle som fyller kriteriene heller. Vi ble kalt uforklarlig barnløse i søknaden, fordi vi begge var tilsynelatende friske
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Vi ønsket oss veldig barn og ville starte prøvingen etter vi giftet oss sommeren 2012. Selv tenkte vi at dette ikke burde være noe problem, slikt hender jo ikke oss, sant? Den gang ei. 22 måneder brukte vi, enkel pergo, ingen el, dobbel pergo, heller ingen el i følge blodprøvene. Vi kjente dette begynnte å tære på psyken og valgte å be om henvisning til ivf. Men siden jeg er litt overvektig visste vi ikke om søknaden ble godkjent. Ukene gikk, etter 6 uker ringte jeg ivf avdelingen søknaden var sendt til, søknaden var godkjent! Jeg skulle få brev med time noen dager senere. Brevet kom og jeg ventet på mensen, som skulle komme i slutten av den uken. Jeg stusset litt på at jeg ikke spottet dagene i forveien, og 11 juli kom, men det gjorde ikke mensen. Jeg dro hjem fra jobb og valgte å ta en billigtest, den kom jo uansett til å bli negativ tenkte keg, sykluss kluss igjen. Men den gang ei, der lyste to streker opp til meg, klarte ikke tro på det, så spurte mannen hva han så. To streker svarte han, hva betyr det? Du skal bli pappa sa jeg, endelig klarte vi det! Har termin om 2 uker og 3 dager. Venter en liten gutt som tilsynelatende virker frisk. Vet ikke om det var dette du ville høre, men det kan ta tid, men som regel ordner det seg gratulerer Anonymous poster hash: 7ee13...aa4
Gjest Solstråla88 Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 gratulerer Anonymous poster hash: 7ee13...aa4 Tusen takk😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå