Gå til innhold

Så sint! 19 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita ei på 19 mnd som er så sint for tiden. Alt er galt. Under måltidene skal hun bare ha vår mat,om hun ikke får viljen sin kaster hun seg ned på gulvet og hyler. Prøver å inkludere henne i gjøremål,som ta ut av oppvask - og vaskemaskin og lign. Er det trassalderen som har begynt? Fryktelig slitsomt å ha en fresende unge rundt hele dagen! Hun var bli som en sol og harmonisk for noen uker siden. Noen som har erfaringer og tips?:) Lurte kanskje på om hun mistrives i bhg, men det virker ikke egentlig sånn.

Anonymous poster hash: 35907...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er normalt. Vår er noen mnd eldre, og trassingen startet skikkelig i julen.

Det går litt i perioder, og jeg prøver å jobbe med hvordan jeg kommuniserer med mini, noe jeg ser fungerer. I hovedsak går det ut på å forberede, gi valg og hjelpe mini å kommunisere.

Men noen ganger funker det ikke, og i går feks måtte jeg bære med meg en hylende mini ut av barnehagen :let:

Anonymous poster hash: c2878...460

Skrevet

Sånn er guttungen her også, 23 mnd. Men bare tidvis når han ikke får det som han vil da. Veldig slitsomt, og jeg som har ganske kort lunte må stadig ta meg en time out..... Han er ekstremt sta og vet akkurat hva han vil, og sånn SKAL det være ifølge han ;-)

Anonymous poster hash: fe1ce...34f

Skrevet

Det kan være en utfordrende periode for barnet også, siden de gjerne begynner å forstå en del, men i mye mindre grad klarer å gjøre seg forstått selv. Vi opplevde også at vår nesten bare harmoniske gutt begynte med noen skikkelige sinneanfall rundt den alderen, eller kanskje et par mnd senere. Er de mye småsyke (og slitne) i tillegg, blir det jo ikke bedre.

Ellers, har jeg alltid latt barna smake på min mat, fordi jeg gjerne vil møte nysgjerrigheten de har på mat. Har tenkt at de kanskje vil smake på flere ting på den måten, fordi det andre har ofte virker mer spennende. Med 3-åringen bare avtok det naturlig etter hvert.

Gjest Magdalene
Skrevet

Kan hun ikke bare få smake på maten deres?

Har hun akkurat begynt i Bhg?

Skrevet

Får hun egen mat? Vår på 16 mnd spiser det samme som oss. Han ser det og er fornøyd med sin egen mat. Men ikke sikkert at det har noe å si for deres del.

Tenner?

Utviklingssprang?

Eller kanskje bare frustrasjon over vanskelig å kommunisere eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 90ab6...799

Skrevet

Jeg anbefaler appen TheWonderWeeks til absolutt alle småbarnforeldre.

Veldig oversiktlig og informativ. Viser og forklarer deg hvor i utviklingsforløpet barnet ditt er, hvilke koder de knekker her og nå, hvor lenge du kan forvente at perioden med sutring/frustrasjon varer, typiske kjennetegn, hvordan du som forelder best møter barnet i de ulike fasene. Osv.

Genial app :)

Og alderen til barnet ditt viser som en tidslinje markert med skyer, lyse, mørke, svarte skyer.. sol.. osv.. for å illustrere hva slags humør du mest sannsynlig kan forvente å se hos barnet ditt.

Slo aldri feil her.

Anonymous poster hash: f7e4c...c19
Skrevet

Har hatt appen før, men den går ikke så langt opp så til 19 mnd:( ts

Anonymous poster hash: 35907...062

Skrevet

tråden er ryddet for avsporing

Kosemose, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...