Gå til innhold

Vondt i rygg/skuldre når jeg puster inn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går skulle jeg kle av ungen min yttertøyet på ettermiddagen, plutselig fikk jeg en vond følelse i nakken. Det forverret seg ila dagen/kvelden. Og i morges var det så vondt at det er veldig plagsomt, en stikkende smerte. Så blir litt kortpustet. Hva kan det være, hva hjelper? Forsøkte massasje...

Anonymous poster hash: ed7a1...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være alt mulig. Muskelstrekk til hjertefeil.

Kontakt legen din du.

Anonymous poster hash: 2beb0...7a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil er det ikke. Hva gjør man med en muskelstrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vite at det ikke er hjertet?

Kortpusthet er også ett tegn på at det kan være noe med hjertet.

Anonymous poster hash: 2beb0...7a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest kommer smerter i brystet, skuldrene, nakken fra spente muskler. Det vil si at det går over etterhvert. Det kan hjelpe litt med behandling (helst hos osteopat som er fysio i utgangspunktet). Jeg har kjøpt en slik "pølse" på apoteket som varmes i mikro og legges rundt nakken. Myker opp de spente musklene. Og i de verste periodene tar jeg litt smertestillende mens musklene leges.

Og deretter: Du bør trene litt forsiktig styrke, eller pilates eller yoga. Det vil gjøre godt for deg.

Anonymous poster hash: ae757...192
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vite at det ikke er hjertet?Kortpusthet er også ett tegn på at det kan være noe med hjertet. Anonymous poster hash: 2beb0...7a8

1: fordi det er utredet at jeg ikke har hjertefeil, og ikke er i faresonen for å få problemer

2: fordi det sitter på høyre side og jeg overhodet ikke kjenner vondt noe sted som har noe med hjertet å gjøre

Så nei, det er ikke hjertet. Ferdig snakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som oftest kommer smerter i brystet, skuldrene, nakken fra spente muskler. Det vil si at det går over etterhvert. Det kan hjelpe litt med behandling (helst hos osteopat som er fysio i utgangspunktet). Jeg har kjøpt en slik "pølse" på apoteket som varmes i mikro og legges rundt nakken. Myker opp de spente musklene. Og i de verste periodene tar jeg litt smertestillende mens musklene leges. Og deretter: Du bør trene litt forsiktig styrke, eller pilates eller yoga. Det vil gjøre godt for deg. Anonymous poster hash: ae757...192

Jeg er glad i pilates, så det er noe jeg ønsker å starte med (trente det litt før), takk for at du minnet meg på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...