breiflabb Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Skal brukes mest til turgåing/lett jogging på asfalt. Noen som kan anbefale noen?
skruf Skrevet 28. februar 2015 #4 Skrevet 28. februar 2015 Det viktigste når det kommer til joggesko er at du finner en sko som passer deg, mtp om hvordan du tråkker ned. Det er også viktig med demping for å skåne ryggen og knærne. Personlig så har jeg ikke funnet gode sko til under 500kr. Det jeg kan anbefale er å stikke innom Løplabbet og ta en løpetest for å se hvordan du løper og hvilke sko du trenger. Ikke noe kjøpstvang. Vil du spare penger på sko så kan du følge med på tilbudsider, f.eks XXL, når de selger ut fjorårets modell.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Etter min mening er det forskjell på en tur- og løpesko. Skal du tusle tur kan du se etter et par sko på tilbud, Nike og asics kommer jevnlig på tilbud på zalando, getinspired, eller hos xxl /g-sport. Da er det viktigsye at skoen sitter godt og føles bra på foten. Skal du derimot jogge -på asfalt, så ville jeg - som andre her sier, tatt en tur på løplabbet for å sjekket steget ditt. Asfalt er forferdelig hardt. Og du trenger da en sko med nok og rett støtte. Anonymous poster hash: 503db...970
skruf Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Turgåing er jeg også enig i at man kan kjøpe seg en rimeligere sko, da man ikke er like avhengig av god demping som når man løper. Men side Ts skiver lett jogg så ville jeg lagt i noen kroner til og fått en bedre sko med demping og som er tilpasset ts sitt tråkk, om hun overpronerer eller underpronerer.
kjøttmeis Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Jeg fant et par veldig gode til en rimelig pris, men det kommer egentlig helt an på føttene dine. Jeg har Nike Air Pegasus tror jeg de heter. De er skarp grønne og herlige på føttene.
breiflabb Skrevet 28. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2015 Nike air har jeg prøvd tidligere, de passer ikke så bra til mine føtter. Jeg tok en test for noen år siden og bruker beina skjevt. Ene foten belaster jeg hæl, andre foten belaster jeg tær, så vet ikke om en løpetest vil gi noe klarere svar. Flate sko er det beste jeg angår med, men kunne tenkt meg litt deling enn de Stein harde adidas skoa jeg har nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå