Gå til innhold

Dating og alder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en singel mann på 35 år, har barn som jeg har 40% ansvar for.

Jeg har vært singel i omtrent 3 år. Jeg har datet mellom 15 og 20 damer på denne tiden. Er det mange eller få synes dere?

Jeg har datet i aldersgruppen 24-38 år. Når det skal sies så har jeg ønsket meg en dame som var noe yngre enn meg, gjerne mellom 25 og 30 år. Hvorfor sier du.. bare en preferanse, liker yngre damer. Men det er ikke poenget her. Gjennom datingen har jeg faktisk forstått at det er de på min egen alder og de som er noen få år eldre som er de som jeg har matchet best med. Så alder er ikke bare et tall som jeg alltid hardnakket har hevdet, det er noe i det. Faktisk var det den eldste jeg datet på 38 som har vært den desidert beste daten, noe jeg aldri hadde trodd da jeg begynnte med dating igjen etter brudd for tre år siden.
Så alder har noe å si.

Jeg føler at de under 30 ikke visste hva de ville, og det ble nesten ingen date nr2 i denne gruppa.

I gruppa over 30 år så ble det date nr2 i majoriteten av tilfellene. (jeg takka også nei til et par 2 dates).

Dette er jo en ærlig sak, så det er ikke noe stress, men er mer interessant egentlig.

Hva tror dere, hvor viktig er alder? og mener dere at alder bare er ett tall?

Anonymous poster hash: 46a27...f03
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er så opphengt i alder, kan du gå glipp av noe virkelig flott, og det har du vel egentlig funnet ut selv også. Hvorfor denne vegringen mot å date kvinner på egen alder? Og hvorfor er du så opptatt av alder? Det er jo egentlig en av de tingene som er minst viktig når man vil finne noen man passer sammen med.

Skrevet

Alder er nok mer enn bare et tall. Man får flere erfaringer etterhvert som årene går, som gjør at man vet mer om hva man vil med livet.

Selv ser jeg etter noen på min egen alder (ca. +/- 2 år) nettopp fordi de som er flere år yngre eller eldre enn meg som regel er på et helt annet stadium i livet.

Ut i fra det du skriver høres det ut som du kanskje skulle gå for en som er 30-38 :)

Skrevet

Hvis du er så opphengt i alder, kan du gå glipp av noe virkelig flott, og det har du vel egentlig funnet ut selv også. Hvorfor denne vegringen mot å date kvinner på egen alder? Og hvorfor er du så opptatt av alder? Det er jo egentlig en av de tingene som er minst viktig når man vil finne noen man passer sammen med.

Jeg er ikke SÅ opptatt av alder. Før ønsket jeg å finne en yngre dame fordi jeg ble lettere tiltrukket av yngre damer som endel menn blir. Men etter datingerfaringer gjennom de siste tre årene tror jeg faktisk at jeg foretrekker de som ligger nærmere pluss/minus min alder. Vi er mer på samme stadiet livet. Men hvem vet hva fremtiden vil bringe. :-)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke opptatt av alder, men heller hvor man er i livet. At man er på nogenlunde samme nivå.

Om du leter etter en dame i 20-årene, så vil du nok gå på en bom. Du har vært etablert og du har kids- ergo har du ganske mange "voksenpoeng". Noe damer i 20-åra ikke har ennå. De vil føle seg veldig unge i forhold til deg og også føle et press på å bli mer voksne fort. Slutte og feste og å ha det gøy og bli dønn seriøs husmor med en gang. En eldre dame vil vite hva livet med unger går ut på og også ha en større forståelse for at du har kids fra før.

Anonymous poster hash: 769a8...8ab
  • Liker 1
Skrevet

En eldre dame vil vite hva livet med unger går ut på og også ha en større forståelse for at du har kids fra før.

"Eldre dame"? :P Ei eldre dame er ei som er fra 60+.

Alder har ingenting med hvordan man kan oppføre seg å gjøre. Mange damer i 30-40 årene som ikke har unger og som ikke vil ha en særlig forståelse for hvordan det er å ha barn fra før.

Anonymous poster hash: ff12e...626

Skrevet

"Eldre dame"? :P Ei eldre dame er ei som er fra 60+.

Alder har ingenting med hvordan man kan oppføre seg å gjøre. Mange damer i 30-40 årene som ikke har unger og som ikke vil ha en særlig forståelse for hvordan det er å ha barn fra før.

Anonymous poster hash: ff12e...626

Eldre damer som i eldre enn TS :P om det er 6 måneder eller 5 år. Ikke en gammel dame :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært singel i omtrent 3 år. Jeg har datet mellom 15 og 20 damer på denne tiden. Er det mange eller få synes dere?

Jeg har datet i aldersgruppen 24-38 år. Når det skal sies så har jeg ønsket meg en dame som var noe yngre enn meg, gjerne mellom 25 og 30 år. Hvorfor sier du.. bare en preferanse, liker yngre damer. Men det er ikke poenget her. Gjennom datingen har jeg faktisk forstått at det er de på min egen alder og de som er noen få år eldre som er de som jeg har matchet best med. Så alder er ikke bare et tall som jeg alltid hardnakket har hevdet, det er noe i det. Faktisk var det den eldste jeg datet på 38 som har vært den desidert beste daten, noe jeg aldri hadde trodd da jeg begynnte med dating igjen etter brudd for tre år siden.

Så alder har noe å si.

Jeg føler at de under 30 ikke visste hva de ville, og det ble nesten ingen date nr2 i denne gruppa.

I gruppa over 30 år så ble det date nr2 i majoriteten av tilfellene. (jeg takka også nei til et par 2 dates).

Dette er jo en ærlig sak, så det er ikke noe stress, men er mer interessant egentlig.

Du har jo real bagasje da, med tanke på at du har vært etablert og nå har barn på deltid + en eks å forholde deg til. Er jo ikke rart at du ikke matcher med jenter i 20-årene. Når jeg var 24-30 år så ville jeg ikke ha tatt i en skilt alenepappa med ildtang. Nå derimot, så er jeg en gift småbarnsmor på 33 år. Så dersom jeg ble skilt nå så ville du ha vært aktuell for meg siden vi var på samme sted i livet.

Anonymous poster hash: 2e107...3fa

Skrevet

Jeg liker også kvinner som er yngre enn meg, som er ganske vanlig. Men jeg opplever hele tiden at de som er ett par år yngre enn meg ikke er interessert. Jeg har en oppfatning at de kvinnene er selv på søk etter menn som er yngre enn seg selv........

Får veldig mye interesse fra de som er ett par år eldre enn meg!

Føler liksom at jeg havner mellom to stoler.

Aldersgruppe 35 +

Anonymous poster hash: 4ef13...6b5
Skrevet

Alder er ikke så viktig, det viktigste er at vi matcher. Jeg har datet umodne 30-åringer og modne i 20-årene. Jeg er selv i begynnelsen av 30-årene og føler jeg klaffer veldig godt med min samboer som var 27 år da vi ble sammen. Men hun visste jo hva hun ville og hadde klare mål, akkurat som meg.

Skrevet

Jeg er ikke opptatt av alder, men heller hvor man er i livet. At man er på nogenlunde samme nivå.

Om du leter etter en dame i 20-årene, så vil du nok gå på en bom. Du har vært etablert og du har kids- ergo har du ganske mange "voksenpoeng". Noe damer i 20-åra ikke har ennå. De vil føle seg veldig unge i forhold til deg og også føle et press på å bli mer voksne fort. Slutte og feste og å ha det gøy og bli dønn seriøs husmor med en gang. En eldre dame vil vite hva livet med unger går ut på og også ha en større forståelse for at du har kids fra før.

Jeg føler det å date 20 åringer her i Norge er veldig vanskelig når en er over 30 år selv.

Jeg har arbeidet store deler av livet mitt utenfor Norge (USA, UK osv.) og føler at det er mye lettere å finne seg en dame i 20 årene i disse landene. Vet ikke hvorfor det er slik?

Jeg føler at en fort havner i en bås her i Norge, at en skal følge normen. Er en real nedtur å komme tilbake til Norge......

Anonymous poster hash: 4ef13...6b5

Skrevet

Så alder har noe å si.

Jeg mener forøvrig at alder er mer enn et tall DERSOM det er snakk om etableringsfase. Dersom en 45-åring blir sammen med en på 60 år så tror jeg det går veldig fint, men dersom en på 24 blir sammen med en på 35 så tror jeg det kan skape mange frustrasjoner i fht etablering. Den på 35 år har veldig dårlig tid for å unngå å bli en gammel mamma/pappa mens den på 24 fremdeles har god tid.

Men vet om et forhold med 12 år i aldersforskjell som fungerer fint, hadde det ikke vært for så dårlig sædkvalitet hos den 12 år eldre mannen som nå har ført til 3 år med mislykkede prøverørsforsøk :( Syns fryktelig synd på venninna mi som jo har så enormt lyst på barn.. De har nå trukket seg helt unna oss fordi det blir for sårt for dem å henge med småbarnsforeldre, kjempetrist :(

Anonymous poster hash: 2e107...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at det har stor betydning om den du dater har barn eller ikke fra før. En på 25 år med barn fra før vil være mer passende for deg,enn en på 25 år som ikke har barn fra før. Det har noe med hvor en er i livet, hvilke erfaringer en har lagt seg.

Som alenefar så er det lettest og date alenemødre, og motsatt. Det er jeg helt overbevist om.
Like barn leker best er det noe som heter..

Skrevet

Så alder har noe å si.

Jeg tror alder er vesentlig med tanke på at det ofte er en sammenheng mellom livssituasjon og alder, men det finnes mange unntak her når det kommer til modenhet. (Finnes 25 åringer som har mer på stell enn 40 åringer, og også er mer klar på hvor de vil i livet.)

Det vil selvsagt være et flertall av de litt "eldre" som har dårligere tid mtp. forhold. og i tillegg sannsynligvis ikke orker å "tulle" rundt på det samme viset som en på 25 har. Dette kan fort forklare hvorfor det ikke blir en date nr 2 med de på 25. Endel er nok ikke like seriøse i datingen som de litt eldre.

Men igjen, det er alltids endel unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...