AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Hva er forskjellen, hvis det er noen? Kan jeg fremdeles få posten min på den gamle adressen, selv om jeg har meldt flytting? Grunnen til at jeg lurer, er at jeg skal søke bostøtte og derfor MÅ melde flytting, ellers får jeg ikke støtte. Anonymous poster hash: ca860...f93
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Hva er forskjellen, hvis det er noen? Kan jeg fremdeles få posten min på den gamle adressen, selv om jeg har meldt flytting? Grunnen til at jeg lurer, er at jeg skal søke bostøtte og derfor MÅ melde flytting, ellers får jeg ikke støtte. Anonymous poster hash: ca860...f93 du skal svindle lånekassen med andre ord?du må kunne bevise at du bor hjemmefra. så med mindre du får kontrakt eller beviser at du betaler leie hver mnd så får du problemer. men deg om det. Anonymous poster hash: 53226...22d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 eller skal du bo på en hybel og få posten hjem til foreldre? Anonymous poster hash: 53226...22d
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Skrevet 1. mars 2015 du skal svindle lånekassen med andre ord?du må kunne bevise at du bor hjemmefra. så med mindre du får kontrakt eller beviser at du betaler leie hver mnd så får du problemer. men deg om det. Anonymous poster hash: 53226...22d Hva snakker du om? Tror ikke du har peiling.. Anonymous poster hash: ca860...f93
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Skrevet 1. mars 2015 eller skal du bo på en hybel og få posten hjem til foreldre? Anonymous poster hash: 53226...22d Skal bo i leilighet til et annet familiemedlem, men tenker å få tilsendt posten til den gamle adressen, ja. Anonymous poster hash: ca860...f93
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Skrevet 1. mars 2015 Hvem skal fysisk bo på den gamle adressen? Om det flytter noen inn der så er du jo like langt Anonymous poster hash: d0513...573
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Skrevet 1. mars 2015 Du må gi litt mer info for at vi skal forstå situasjonen. Er det slik at du har bodd hjemme hos dine egne foreldre og nå skal flytte til et annet familiemedlem, men vil få posten hjem til dine foreldre? Melde flytting vil si melde flytting til Skatteetaten og få en annen adresse i Folkeregisteret, hvilket du må om du skal få bostøtte. Du kan oppgi en annen postadresse, men noe post vil kun sendes til den folkeregistrerte. F.eks. - jeg har konto i Skandiabanken og de oppdaterer automatisk adresse fra Folkeregisteret. Du kan evt. skaffe deg en postboks el.l. om du vil hente posten selv og det er viktig for deg at den ikke kommer til familiemedlemmets adresse der du bor. Anonymous poster hash: 82da0...93f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Skrevet 1. mars 2015 Hvem skal fysisk bo på den gamle adressen? Om det flytter noen inn der så er du jo like langt Anonymous poster hash: d0513...573 Foreldre bor på den gamle adressen. Anonymous poster hash: ca860...f93
Poserose Skrevet 1. mars 2015 #9 Skrevet 1. mars 2015 Du må gi litt mer info for at vi skal forstå situasjonen. Er det slik at du har bodd hjemme hos dine egne foreldre og nå skal flytte til et annet familiemedlem, men vil få posten hjem til dine foreldre? Melde flytting vil si melde flytting til Skatteetaten og få en annen adresse i Folkeregisteret, hvilket du må om du skal få bostøtte. Du kan oppgi en annen postadresse, men noe post vil kun sendes til den folkeregistrerte. F.eks. - jeg har konto i Skandiabanken og de oppdaterer automatisk adresse fra Folkeregisteret. Du kan evt. skaffe deg en postboks el.l. om du vil hente posten selv og det er viktig for deg at den ikke kommer til familiemedlemmets adresse der du bor. Anonymous poster hash: 82da0...93f Det er feil at man må endre adresse i folkeregisteret for å få stipend. Jeg hadde folkeregistrert adresse hos pappa og boadresse i studiebyen i 3 år og jeg fikk fullt stipend. Når jeg ville ha post hjem til pappa skrev jeg ganske enkelt hans adr og mitt navn, så kom posten dit. Ville jeg ha post hjem til meg skrev jeg min egen adresse. Tror greia er at det er kommunen du er folkeregistrert i som må betale for deg hvis det skjer noe, og det er der du har fastlege. Ville derfor beholdt folkeregisteret adresse hos foreldrene og meldt flytting til posten dit du skal flytte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå