AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Det står to garderober ekstremt tett mellom veggene i soverommet mitt i leiligheten jeg leier. Jeg sku sakte men sikkert flytte ut en av disse garderobene for å tørke støv og det lagte "groper" i gulvet der garderoben har blitt flyttet! Gropene har merken fra gulvbeskyttene som sitter under garderoben - ingen logikk alls! Garderoben er fra Ikea og merkene ser man heldigvis ikkje så lenge den står på sin plass. Hva skal jeg gjør?! Anonymous poster hash: 21226...e52
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Leide med en som gjorde det samme. Han skjøv bare skapet tilbake og sa ingenting til utleieren. Anonymous poster hash: 89af7...16e 1
Auri Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Send en mld til utleier og informer. Du har ikke gjort noe feil teknisk sett; sier bare bra om deg at du er nøye på vask og støvtørking. Om skapene stod der når du flyttet inn, er det utleiers ansvar å ikke ha sørget for å ha gode nok slike gulvputer. Si fra og start en dialog på det. Så lenge de skapene står der fast er det nok ikke noe problem. Et sted vi bodde tidligere ble det sorte merker i taket som ikke ville gå bort pga telys litt for nærme taket. Sa ifra til huseier med en gang vi oppdaget det og trengte ikke betale noe. De fleste huseiere synes det er ok så lenge man sier ifra selv.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Hvis jeg forstår deg riktig så har du ikke ødelagt noe? Du flyttet skapet og da så du at det var blitt merker? Er ikke dette huseier sin feil da, som ikke har god nok beskyttelse under møbelet? Jeg trodde først at det var merker hele veien du hadde flyttet møbelet, men det er bare under der det står?? Ikke din feil! Og hvis du er "feig" av deg så tror jeg ikke huseier vil merke dette, men ville kanskje føles best for deg å si fra? Tror ikke han /hun vil belaste deg på noen måte, jeg selv ville bare satt pris på ærligheten når det gjelder en så ufarlig ting Lykke til. Anonymous poster hash: a3d74...232 1
Jade Skrevet 28. februar 2015 #5 Skrevet 28. februar 2015 Har de laget spor bortover da du flyttet skapene, eller kun på de punktene hvor de opprinnelig sto? Hvis det er det siste, så var sikkert merkene der fra før. Uansett merkelig at det skulle komme flyttemerker på gulvet hvis det er filtknotter under skapene. Er det dine skap? 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #6 Skrevet 28. februar 2015 Har de laget spor bortover da du flyttet skapene, eller kun på de punktene hvor de opprinnelig sto? Hvis det er det siste, så var sikkert merkene der fra før. Uansett merkelig at det skulle komme flyttemerker på gulvet hvis det er filtknotter under skapene. Er det dine skap? Jeg har idag oppdaget flere merker i soverommet som ikkje e blitt årsaket av skapene.... Så gulvet virker i utgangspunktene veldig litt slitsterkt?! Skapene e utleierens sine... Det har komt et fåtal merker der jeg flyttet skapet og men disse e ikkje så ille som d under skapet. Anonymous poster hash: 21226...e52
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #7 Skrevet 28. februar 2015 Ja det e litt rart at gulvbeskyttene skal skade gulvet..... For å unngå å lage merker må man vel rett å slett løfte skapet for å flytte det? Noge som ikkje e mulig siden skapene står så tett! Anonymous poster hash: 21226...e52
Auri Skrevet 28. februar 2015 #8 Skrevet 28. februar 2015 Merkene der skapet står, er ikke ditt ansvar i det hele tatt, og som sagt når skapene står som du beskriver og det er huseier som har plassert dem der, ja da er det hans ansvar. Ikke bekymre deg du! Men ville som sagt tatt kontakt med han, si at du skulle vaske, flyttet skapet og oppdaget disse gropene der skapet har stått, og at du har kikka mer nøye på gulvet rundt omkring og det virker som om det tar skader lett. Det viser at du er observant, at du bryr deg og at du er ærlig, tre kvaliteter enhver huseier burde sette stor pris på hos en leieboer
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #9 Skrevet 28. februar 2015 Merkene der skapet står, er ikke ditt ansvar i det hele tatt, og som sagt når skapene står som du beskriver og det er huseier som har plassert dem der, ja da er det hans ansvar. Ikke bekymre deg du! Men ville som sagt tatt kontakt med han, si at du skulle vaske, flyttet skapet og oppdaget disse gropene der skapet har stått, og at du har kikka mer nøye på gulvet rundt omkring og det virker som om det tar skader lett. Det viser at du er observant, at du bryr deg og at du er ærlig, tre kvaliteter enhver huseier burde sette stor pris på hos en leieboer Det skal jeg Oppdaget noe merker inne i "walk-in closet" som har samme parkettgulv som soverommet. Trur ikkje at dette e noge jeg har årsaket.. Men bør ikkje parkett i utgangspunktene var slitsterkt? Virket som gulvet e veldig mykt siden d har blitt avtrykk av gulvbeskyttene. Anonymous poster hash: 21226...e52
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Det skal jeg Oppdaget noe merker inne i "walk-in closet" som har samme parkettgulv som soverommet. Trur ikkje at dette e noge jeg har årsaket.. Men bør ikkje parkett i utgangspunktene var slitsterkt? Virket som gulvet e veldig mykt siden d har blitt avtrykk av gulvbeskyttene. Anonymous poster hash: 21226...e52 Gulvet ditt er nok, som så mange utleiegulv, av billigste sort. Jeg har selv et slikt gulv, og om jeg går inn med sko lager jeg merker i gulvet. Hadde jeg hatt barn ville det sett helt grusomt ut. Merker (småriper og hakk) er uansett vanlig slitasje, ikke en skade. Legger du deg nær nok et hvilket som helst gulv vil du se mengder av dem, selv på gulv som tilsynelatende er pent.Anonymous poster hash: 0793d...f46
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Gulvet ditt er nok, som så mange utleiegulv, av billigste sort. Jeg har selv et slikt gulv, og om jeg går inn med sko lager jeg merker i gulvet. Hadde jeg hatt barn ville det sett helt grusomt ut. Merker (småriper og hakk) er uansett vanlig slitasje, ikke en skade. Legger du deg nær nok et hvilket som helst gulv vil du se mengder av dem, selv på gulv som tilsynelatende er pent.Anonymous poster hash: 0793d...f46 Ja.. uff venter barn, dårlig kombo! Har oppdaget en del ting som ikkje heilt 100% siden jeg flyttet inn. Uansett, det e levelig. Skal kontakte utleieren og håper på det beste! Anonymous poster hash: 21226...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå