AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Jeg vurderer å ta en mastergrad, og det er to stk der jeg går nå som kan være aktuelle. Greia er at den ene er det usikkert om jeg kommer inn på da jeg har bachelorgrad fra en annen skole. Og ja, litt andre ting og som gjorde det vanskelig å skjønne om jeg hadde sjans. Jeg spurte opptakskontoret om de visste om jeg fyller krava, men de sa at jeg egentlig bare burde søke og se om jeg kom inn. De hadde ikke peiling. Derfor tenkte jeg at jeg også kunne søke på den andre masteren, spesielt om jeg faktisk ikke kan komme inn på den første. Men tydeligvis går det ikke an?? Jeg kan bare søke på en master. Hvorfor ikke det? Hva gjør jeg nå? Ønsker helst ikke å søke på en annen skole bare fordi det er helt umulig å få vite noenting om det her.... Anonymous poster hash: ae7f9...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Jeg vurderer å ta en mastergrad, og det er to stk der jeg går nå som kan være aktuelle. Greia er at den ene er det usikkert om jeg kommer inn på da jeg har bachelorgrad fra en annen skole. Og ja, litt andre ting og som gjorde det vanskelig å skjønne om jeg hadde sjans. Jeg spurte opptakskontoret om de visste om jeg fyller krava, men de sa at jeg egentlig bare burde søke og se om jeg kom inn. De hadde ikke peiling. Derfor tenkte jeg at jeg også kunne søke på den andre masteren, spesielt om jeg faktisk ikke kan komme inn på den første. Men tydeligvis går det ikke an?? Jeg kan bare søke på en master. Hvorfor ikke det? Hva gjør jeg nå? Ønsker helst ikke å søke på en annen skole bare fordi det er helt umulig å få vite noenting om det her.... Anonymous poster hash: ae7f9...d5e Nei. Anonymous poster hash: 18868...0d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Den andre masteren kan jeg komme inn på altså, i følge nettsiden har jeg godkjent utdanning. Men på den første sto det at "annen relevant utdanning" kan bli godkjent, utover de andre krava som var lista opp. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Nei. Anonymous poster hash: 18868...0d4 Hvorfor ikke det? Uff jeg syns det bare er surr, når opptakskontoret ikke kan gi meg et klart svar på om jeg kan komme inn eller ikke. Søker jeg bare på den første masteren og ikke kommer inn så må jeg jo vente et helt år før jeg kan søke igjen på ny master. Jeg blir litt oppgitt. Men det bryr kanskje ikke høgskolen seg noe om.... Nå er det jo for sent å mase mer på de om det. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Syns å huske at jeg søkte på flere... Anonymous poster hash: 14de4...09b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Jeg søkte på to; kom inn på den ene og ikke den andre. Det er fullt mulig. Anonymous poster hash: 18868...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Hvorfor ikke det? Uff jeg syns det bare er surr, når opptakskontoret ikke kan gi meg et klart svar på om jeg kan komme inn eller ikke. Søker jeg bare på den første masteren og ikke kommer inn så må jeg jo vente et helt år før jeg kan søke igjen på ny master. Jeg blir litt oppgitt. Men det bryr kanskje ikke høgskolen seg noe om.... Nå er det jo for sent å mase mer på de om det. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e De kan jo ikke si om du kommer inn før du har søkt. Det spørs hvor mange søkere det er. Anonymous poster hash: 14de4...09b
Amethyst Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Man kan søke på flere ja. Du søker lokalt i søknadsweb for den/de aktuelle skolene.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Syns å huske at jeg søkte på flere... Anonymous poster hash: 14de4...09b Det var det jeg trodde og! Men jeg k De kan jo ikke si om du kommer inn før du har søkt. Det spørs hvor mange søkere det er. Anonymous poster hash: 14de4...09b Nei altså, om jeg har godkjent utdanning for å søke på masteren, om jeg fyller krava. Det var det opptakskontoret ikke visste, så de sa jeg bare måtte søke for å se. Jeg vet at det er sjans for at jeg ikke kommer inn uansett, men har jeg ikke godkjent utdanning kommer jeg jo ikke inn uansett hvor mange andre som søker eller hvor gode karakterer jeg har. Jeg har snitt på C som vel er karakterkravet for de fleste mastere da. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 Man kan søke på flere ja. Du søker lokalt i søknadsweb for den/de aktuelle skolene. Jeg gjør det, har lagt inn en søknad, men når jeg trykker "ny søknad" som er det eneste alternativet jeg får til å søke på ting, (finner ingen andre knapper der jeg kan legge inn noe søknad) så er "master-boksen" borte, jeg kan bare trykke på videreutdanning for lærere og overflytting. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Det var det jeg trodde og! Men jeg k Nei altså, om jeg har godkjent utdanning for å søke på masteren, om jeg fyller krava. Det var det opptakskontoret ikke visste, så de sa jeg bare måtte søke for å se. Jeg vet at det er sjans for at jeg ikke kommer inn uansett, men har jeg ikke godkjent utdanning kommer jeg jo ikke inn uansett hvor mange andre som søker eller hvor gode karakterer jeg har. Jeg har snitt på C som vel er karakterkravet for de fleste mastere da. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e Ok, da så Opptakskontoret vet ikke om du har godkjent utdanning, det er noe du må spørre det aktuelle universitetet eller den aktuelle høgskolen om. Da må du ringe fakultetet, avdelingen, eller de ansvarlige på programmet. Studiekonsulenten der. Anonymous poster hash: 14de4...09b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Er de to master'ne på samme skole? Anonymous poster hash: 14de4...09b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Ok, da så Opptakskontoret vet ikke om du har godkjent utdanning, det er noe du må spørre det aktuelle universitetet eller den aktuelle høgskolen om. Da må du ringe fakultetet, avdelingen, eller de ansvarlige på programmet. Studiekonsulenten der. Anonymous poster hash: 14de4...09b Jeg gjorde det, men de ba meg bare kontakte opptakskontoret xD Hun jeg prata med sa hun helt ærlig ikke visste. Jeg spurte den ene foreleseren vår (jeg tar et årsstudium på den skolen nå), han har noe med den masteren å gjøre, men han visste ikke han heller. Derfor hadde det vært fint om jeg kunne søkt den andre masteren og ha den i bakhånd, så vet jeg at jeg hvert fall har mulighet til å komme inn på den. Men det skal visst ikke gå an, og nå er det for sent å høre med skolen. Jeg trodde man kunne legge inn flere ønsker :S Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 Er de to master'ne på samme skole? Anonymous poster hash: 14de4...09b Jepp de er det. Men jeg trodde det skulle gå an å ha flere ønsker? Hadde jeg visst om jeg fyller krava til den ene masteren hadde jeg bare søkt på den.. Men når det er så usikkert er det greit å ha noe i bakhånd. Har ikke lyst til å flytte! Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Ja, det er klart man må få lov til å søke på flere masterprogram. Jeg vet ikke hva slags skole du søker på, men her er oppskriften på universitetet i Stavanger: http://www.uis.no/studietilbud/soeke-studieplass-ved-uis/soeking-og-opptak/masterstudier-og-videreutdanninger/hvordan-soeke/ Så kjipt at 1.mars er i helga og du ikke kan få veiledning av skolen. Anonymous poster hash: 14de4...09b
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Når du er så usikker som du er, så var det jo lurt å utsette helt til siste liten med å søke. Anonymous poster hash: 18868...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Når du er så usikker som du er, så var det jo lurt å utsette helt til siste liten med å søke.Anonymous poster hash: 18868...0d4 Planen var å søke på begge to, det hadde jeg bestemt meg for. Hadde jeg visst jeg bare kunne søke på en hadde jeg tenkt litt mer over det.Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #18 Skrevet 27. februar 2015 Du kan søke på flere, sier vi jo. Hvis man ikke klarer å søke en gang, har man kanskje ikke noe på et masterstudie å gjøre.... Anonymous poster hash: 14de4...09b 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #19 Skrevet 27. februar 2015 Planen var å søke på begge to, det hadde jeg bestemt meg for. Hadde jeg visst jeg bare kunne søke på en hadde jeg tenkt litt mer over det.Anonymous poster hash: ae7f9...d5e Det stemmer jo ikke! Du kan søke flere. Anonymous poster hash: 18868...0d4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #20 Skrevet 27. februar 2015 Du kan søke på flere, sier vi jo. Hvis man ikke klarer å søke en gang, har man kanskje ikke noe på et masterstudie å gjøre....Anonymous poster hash: 14de4...09b Men jeg har saumfart siden og jeg finner ingenting :s trykket på alt! Kanskje noen har en ide over hvordan man gjør det? Kan vel ikke være så annerledes fra andre skoler heller. Anonymous poster hash: ae7f9...d5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå