Gå til innhold

Kan jeg bli sprek av det her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei, så har jeg endelig startet å trene (jogge). er 23 år og har egentlig aldri trent. har gått på div sport og dans oppigjennom åra, men har aldri vært godt trent eller følt meg sprek. men nå er jeg full av motivasjon og kommer meg faktisk ned på trening. begynte for sånn 2 uker siden, så er jo fortsatt rimelig fersk, men vil gjerne ha litt tilbakemeldinger på hvordan dette høres ut.

målet er:

- bli litt smalere (ja, vet kcal inn og ut er det som gjelder),

- få bedre kondis

- få mer energi og overskudd.

og på lang sikt (!!) kanskje være med på et løp. typ 5/10km. hadde jeg klart å gjennomføre det tror jeg at jeg hadde blitt sykt stolt av meg selv. haha. men - det blir nok ikke før om en goood stund

Første gang jeg bar meg ut på mølla ble det 10 min oppvarming (gå), 3 min jogging, 3 min gåing - dette tre ganger, så avlsutta jeg med å gå i 10min.
var helt ferdig etter den økta!

Føler jeg merker litt fremgang allerede heldigvis.

I går ble det: 3 min oppvarming (gå), 5 min jogging, 2 min gå - dette 4 ganger, + 3 min jogging også 3 min gåing (avslutning).

Da har jeg også økt stigningen fra 2% hele veien, til 2,5% og 3% (2x5min på 2,5% også 2x5 på 3%. løper btw på hastighet 9 og går på 6,5. tror det er greit i starten for min del)

ca to uker fra første gang til nå da med andre ord..

Så ja.. hvordan høres dette ut? er det en grei måte for å få opp kondisen, eller burde jeg jogge sammenhengende eller gjøre det på en annen måte?

Tips og kommentarer mottas med et STORT takk!

Anonymous poster hash: c7fee...bff
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...