Gå til innhold

Kronisk tette bihuler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg kan ha kronisk tett bihuler.

Til vanlig, når jeg er frisk så har jeg smerter over neserota 2-3 ganger i uka. Det er kun ved neserota. Noen ganger er smertene så intense at jeg blir kvalm. Det er ubehagelig å bøye seg fremover og det er ubehagelig å komme ut i sterkt lys. Men jeg har ingen smerter ved kinn-bihulene og panne-bihulene.

De siste gangene jeg har blitt forkjølet så har det virkelig tetta seg i nesa og bihulene. Da kommer det smerter i alle bihulene, altså ved nesa, kinna og panna. Det kjennes ut som om tennene i overkjeven har tenkt seg ut og smertene er såpass vonde at jeg fra tid til annen må ty til pinex forte. Jeg får en nesetetthet som sitter langt opp i nesa og det blir så tett at jeg mistet luktesans og smaksans. Jeg har de siste gangene hatt behov for en skikkelig hard tablettkur for at det skal slippe taket. Jeg er litt bekymret for at dette gjentar seg hver gang jeg blir forkjølet og er nesten redd for at smaksans og luktesans skal bli borte permanent.

Tyder dette på tette bihuler?

Anonymous poster hash: f2760...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bihule som er helt tett av en polypp som jeg ikke får fjernet. Har alltid vondt når jeg bøyer meg, er nesten kronisk forkjølet og har ofte bihulebetennelse i forskjellig grad. Har nok en nå men ikke så ille. Har nå konstant vondt øverst i nesa og i panna, er ekstra vondt når jeg bøyer meg. Og det renner stadig tykt gulbrundt slim ned bak nesa og nedi halsen. Er ikke noe å gjøre med det har jeg fått beskjed om. Renser med saltvannsnesespray, det hjelper litt men jeg glemmer å gjøre det regelmessig. Lurer på om jeg hadde blitt bra om de fjernet polyppen, de vil ikke fjerne den da den ligger inntil ene synsnerven.

Så vi har det ganske likt. Du kan jo høre om en henvisning til ØNH? Det er ofte lang ventetid.

Anonymous poster hash: 3d2c6...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bihule som er helt tett av en polypp som jeg ikke får fjernet. Har alltid vondt når jeg bøyer meg, er nesten kronisk forkjølet og har ofte bihulebetennelse i forskjellig grad. Har nok en nå men ikke så ille. Har nå konstant vondt øverst i nesa og i panna, er ekstra vondt når jeg bøyer meg. Og det renner stadig tykt gulbrundt slim ned bak nesa og nedi halsen. Er ikke noe å gjøre med det har jeg fått beskjed om. Renser med saltvannsnesespray, det hjelper litt men jeg glemmer å gjøre det regelmessig. Lurer på om jeg hadde blitt bra om de fjernet polyppen, de vil ikke fjerne den da den ligger inntil ene synsnerven.

Så vi har det ganske likt. Du kan jo høre om en henvisning til ØNH? Det er ofte lang ventetid.

Anonymous poster hash: 3d2c6...856

Så leit at du ikke kan bli kvitt den! Sånne smerter er tidvis til å bli gal av.

Jeg skal nok be om en øre-nese-hals henvisning ja.

Anonymous poster hash: f2760...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...