Gå til innhold

Kan natttillegg plutselig bare nektes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mer enn 20 år har jeg hatt et fast vikariat der jeg har hatt 7 timer daglig jonn hvorav to av dem er sent på kveld derav natttillegg.

Nå er plutselig nattillegget etter flere år fjernet uten å gi meg nærmere beskjed om det. så det da jeg sjekket lønnsslippene.

dette utgjør jo en betydelig nedgang i inntekt og i og med dette er en jobb som i all hovesak må foregå på kveldstid.

Kan de med loven i hånd bare gjøre dette,og uten å informere meg?

Anonymous poster hash: 7eb38...ab2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper du er organisert.

Skrevet

Håper du er organisert.

Det er jeg

Ts

Skrevet

Høres ikke rett ut, hvis det ikke er erstattet med et annet tillegg, hør med fagforeningen din.

Men hvem i all verden har du vært vikar for i 20 år? Eller mener du deltidsjobb?

Skrevet

For det første: krev fast stilling

For det andre: krev tillegg

Ta gjerne kontakt med foreningen du er organisert i. Ingenting av det du skisserer er riktig eller i henhold til arbeidsmiljøloven.

Anonymous poster hash: c2224...d40

• Liker 1
Skrevet

For det første: krev fast stilling

For det andre: krev tillegg

Ta gjerne kontakt med foreningen du er organisert i. Ingenting av det du skisserer er riktig eller i henhold til arbeidsmiljøloven.Anonymous poster hash: c2224...d40

Jeg er fast ansatt i en annen stilling og utenom det er jeg vikar for min mannlige kollega ved behov.

Vikariatet har alltid foregått på fastsatt tidspunkt.Kan de plutselig flytte det til tidspunkter som ikke utløser tillegg uten å informere meg?

Skrevet

Jeg er fast ansatt i en annen stilling og utenom det er jeg vikar for min mannlige kollega ved behov.

Vikariatet har alltid foregått på fastsatt tidspunkt.Kan de plutselig flytte det til tidspunkter som ikke utløser tillegg uten å informere meg?

Hva står det i kontrakten din da?

Som vikar stiller du i utgangspunktet svakere, da jeg antar at du reansettes i vikariatet ved gjevne mellomrom. Da vil det sikkert være mulig å reforhandle vilkår også.

Tror du skal høre med fagforeningen din. Og arbeidsgiver. Kanskje det bare har skjedd en glipp.

Gjest Blondie65
Skrevet

Vikariatet har alltid foregått på fastsatt tidspunkt.Kan de plutselig flytte det til tidspunkter som ikke utløser tillegg uten å informere meg?Anonymous poster hash: 7eb38...ab2

Har du arbeidet på de samme tidspunktene som før eller har du arbeidet på andre tidspunkt?

Det er vel ikke uvanlig å være fast vikar når en jobber skiftordning.

Skrevet

Har du arbeidet på de samme tidspunktene som før eller har du arbeidet på andre tidspunkt?

Det er vel ikke uvanlig å være fast vikar når en jobber skiftordning.

Det har vært på samme tidspunkt i alle år koblet inntil min faste arbeidstid som også er kveld. Men nå er vijarjobb plutselig morgen/dag og det er unaturlig for meg å utføre arbeidet på tider det er svært folksomt som det jo er da.

Skrevet

Hm, er det en vaskejobb som har blitt flytta fra kveld til morgen, kanskje? Kan skjønne arbeidsgiver som ønsker å unngå nattilleggsutbetaling ved å flytte arbeidstiden til morgen istedet, da, men skjønner det er kjipt for deg og.

Anonymous poster hash: 941ff...ff1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det har vært på samme tidspunkt i alle år koblet inntil min faste arbeidstid som også er kveld. Men nå er vijarjobb plutselig morgen/dag og det er unaturlig for meg å utføre arbeidet på tider det er svært folksomt som det jo er da.Anonymous poster hash: 7eb38...ab2

Så dette er arbeid som ikke er tidsbundet - nattevakt i resepsjon på hotell er f.eks tidsbundet - men har vært utført på natt tidligere og nå forventes det at det skal utføres på dag? Utfører den du tar vaktene for dette arbeidet på dagtid?

Jeg tror ikke du har noen sak her.

Skrevet

Hm, er det en vaskejobb som har blitt flytta fra kveld til morgen, kanskje? Kan skjønne arbeidsgiver som ønsker å unngå nattilleggsutbetaling ved å flytte arbeidstiden til morgen istedet, da, men skjønner det er kjipt for deg og.

Anonymous poster hash: 941ff...ff1

Nei det er ikke vaskejobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...