AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Hei alle sammen ! Jeg er helt ny og var rett og slett så lei av og ikke finne svarene jeg lurte på bare ved å søke på google ! så bestemte meg for å lage en profil Jeg og min kjære har vært i lag i 3 år og er veldig klar for å få en liten en ! Men nå har jeg hatt SA 3 ganger altså en gang i året og jeg aner ikke hvorfor det ikke går lengre enn til ett hvis punkt at jeg blir gravid til jeg mister det igjen.. jeg SA i begynnelsen av Januar , rundt 15 tror jeg det var. og var inne til Sykehuset, for sjekke og hadde alt blødd ut.. veldig tung dag for oss begge (igjen) .. jeg har ikke gått på P piller på snart 5 år da jeg ikke tåler dem, jeg har brukt kondomer før. men meg og min kjære , vi har ikke brukt kondomer på 3 år, da vi ikke har begynt skikkelig og prøve før nå for over ett år siden ..men ingen hell enda.. Ehm.. så spørsmålet mitt er.. hvor lang tid og hvor mange ganger må man liksom SA før leger og sånn tar deg seriøst.. har litt lyst at vi begge skjekker oss for hvor sannsylig det er at vi kan få en liten skjønning, og hvorfor det ikke går lengre enn til 4 uker.. er det noe galt med meg? (beklager for at jeg at jeg ikke er så flink til å formulere meg ) tuuusen takk for alt av svar!!! Anonymous poster hash: a5cdf...fe2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Når du har hatt 3 aborter på rad kan du få utredning for habituell abort. Så ta kontakt med fastlegen din, evt gynekolog du. Men hva mener du med at det ikke går lenger enn til 4 uker? At du er i uke 4 når du mister eller er du i uke 8? Anonymous poster hash: f35f6...3e6
A-K-B Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Tusen takk for svar! at jeg er i uke 4 og jeg mister.. de mente siden det var så lang tid imellom hver så skal det ikke ha noe og si .. at jeg bare var uheldig.. men hvis det skjedde en gang til så kunne jeg søke om utredning.. sysn det er helt på trynet ,,eller er det bare meg ?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 Da har du vel mer kjemiske graviditeter enn spontanaborter. Dvs at egget ikke klarer å feste seg skikkelig. Det har jeg selv opplevd et par ganger. Hvordan er syklusen og lutealfasene dine. Spotter du noe før du får mens? Anonymous poster hash: f35f6...3e6
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 Du har krav på utredning etter 3 aborter med samme partner, så her ville jeg stått på krava. Har du snakket med fastlegen din?
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 Da har du vel mer kjemiske graviditeter enn spontanaborter. Dvs at egget ikke klarer å feste seg skikkelig. Det har jeg selv opplevd et par ganger. Hvordan er syklusen og lutealfasene dine. Spotter du noe før du får mens? Anonymous poster hash: f35f6...3e6 Hvis det er å definere som kjemisk graviditet i stedetfor SA (jeg aner ikke hvordan man teller uker, så ikke vet jeg) så vil TS uansett ha krav på utredning ettersom de har prøvd i over ett år. 1
A-K-B Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Jeg spotter ikke før jeg vår mensen , sier egentlig bare pang, så er det igang.. sykulsen min er veldig regelmessig 28, og lutealfasene er ca 17 dager. fra første eggløsnings dag. Idja; jeg har vel kanskje ikke vært så klar, ovenfor han, så får ta kontakt med han på mandag. og få utredning, og si hva han sier. men jeg er da veldig utåmådig av meg, så tror dere at vi kan prøve igjen nå, selvom det ikke er så lenge siden jeg hadde SA?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Hvis det er å definere som kjemisk graviditet i stedetfor SA (jeg aner ikke hvordan man teller uker, så ikke vet jeg) så vil TS uansett ha krav på utredning ettersom de har prøvd i over ett år. Hvis hun ikke er mer enn 4 uker, så er hun rundt den tiden hun venter mens, så veldig tidlig. Graviditet ville ikke blitt påvist om hun ikke hadde testet tidlig og ville ikke litt tatt for annet enn en mens. Men nå har hun tydeligvis påvist graviditet alle gangene og bør da såklart få sjekket dette nærmere. Anonymous poster hash: f35f6...3e6
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Jeg spotter ikke før jeg vår mensen , sier egentlig bare pang, så er det igang.. sykulsen min er veldig regelmessig 28, og lutealfasene er ca 17 dager. fra første eggløsnings dag. Idja; jeg har vel kanskje ikke vært så klar, ovenfor han, så får ta kontakt med han på mandag. og få utredning, og si hva han sier. men jeg er da veldig utåmådig av meg, så tror dere at vi kan prøve igjen nå, selvom det ikke er så lenge siden jeg hadde SA? Lutealfasene dine høres lange ut, du teller fra dagen etter eggløsning? Det er bare å prøve igjen, du mister uansett så tidlig at det ikke vil ha noen særlig innvirkning på kroppen. Anonymous poster hash: f35f6...3e6
A-K-B Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 nei, jeg teller med fra første dag i eggløsningen , så beklager det var min feil.. 13 dager blir det da jeg har hattt veldig store smerter når jeg har mistet , så kanskje legene har tatt feil ? det var engang jeg SA og måtte til legevakten, hun på lege vakten sa jeg var 12 uker på vei . ble kjørt til sykehuset ,og hun på sykehuset sa jeg var 4 uker på vei.. er det mulig å ta så feil ? er det flere enn meg som ikke har vært så heldige med leger ??
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 nei, jeg teller med fra første dag i eggløsningen , så beklager det var min feil.. 13 dager blir det da jeg har hattt veldig store smerter når jeg har mistet , så kanskje legene har tatt feil ? det var engang jeg SA og måtte til legevakten, hun på lege vakten sa jeg var 12 uker på vei . ble kjørt til sykehuset ,og hun på sykehuset sa jeg var 4 uker på vei.. er det mulig å ta så feil ? er det flere enn meg som ikke har vært så heldige med leger ?? Altså, når du har mistet/opplevd SA (eller det du tror er SA), hvor mange uker har det da gått siden forrige mens?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Hadde krevd å få utredning. Vi ble utredet privat, siden det går raskere. Jeg hadde 6 SA, de var fra uke 5-7. Så alle tidlig. De fant ikke noe galt med meg eller barnefar. Og vi har i dag en 8 år gammel gutt. Så vi fikk det til. Anonymous poster hash: bd818...515
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #13 Skrevet 1. mars 2015 nei, jeg teller med fra første dag i eggløsningen , så beklager det var min feil.. 13 dager blir det da jeg har hattt veldig store smerter når jeg har mistet , så kanskje legene har tatt feil ? det var engang jeg SA og måtte til legevakten, hun på lege vakten sa jeg var 12 uker på vei . ble kjørt til sykehuset ,og hun på sykehuset sa jeg var 4 uker på vei.. er det mulig å ta så feil ? er det flere enn meg som ikke har vært så heldige med leger ?? Det går ikke an å ta feil på 4 og 12 uker hvis man bruker ultralyd, som sykehuset har, men ikke legevakten. Hvis man bare kjenner på livmoren går det gjerne an å ta feil, spesielt for allmennleger, som er på legevakten. Anonymous poster hash: 06ccd...193
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå