Xtra_lilje Skrevet 13. august 2004 #1 Skrevet 13. august 2004 Tuslet rundt i byen en dag, og kom over et parfymeri som tilbød sminking - en "demo" dame som presenterte et sminkemerke, gratis sminking ved kjøp av et produkt. Siden jeg trengte ny mascara uansett, kjøpte jeg det og satte meg til rette for sminking. En stund senere var resulatet klart :o wow, er alt jeg har å si..greit nok, jeg er veldig ung i huden til tross for mine 30 år, og bruker veldig lite sminke - litt mascara, kajal og conealer, samt litt solpudder - skal jeg på fest, er jeg "vill og gal" med litt øyenskygge... så kanskje det var litt uvant også...vet ikke...uansett følte jeg at jeg så ut som en skikkelig drag-queen...altfor mye mørkt innerst på øyelokket, en rødlig øyenskygge under øyebrynene, markerte bryn (noe jeg aldri gjør, de er ganske markerte naturlig, bare napper dem litt) masse,masse, MASSE kajal, foundation over hele som gjorde at jeg følte jeg hadde maske på, og en veldig rød rouge samt rød lipliner/leppestift. så helt grusomt ut, totalt overdrevent i mine øyne :o alt er jo litt avhengig av hva man er vant til da.... Noen som har erfaringer med demo-sminking??
Gjest Ethereal Skrevet 13. august 2004 #2 Skrevet 13. august 2004 Jeg ble en gang sminket av en Clinique-dame; hun brukte helt feil farger, så jeg så sliten og forgrått ut. Jeg gikk rett hjem og vasket det bort...
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #3 Skrevet 13. august 2004 Apropos, noen som har prøvd demonstrasjon på Body Shop? Har sett at de tilbyr det gratis bl.a. nederst på Karl Johan.. lurer bare på om jeg tør å gå hjem derfra etterpå. Men hadde vært moro å prøve.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #4 Skrevet 13. august 2004 He-he har samme erfaring som deg: Ble oversminka, i knallfarger og det kunne muligens vært lekker om jeg skulle på nattklubb i minikjole og høye sko :o Be litt i meste laget når jeg gikk i dongri midt på dagen og skulle fortsette handleturen min (avbrøt handleturen og dro hjem å vaska meg....)
Carmen_ Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Venninnen min er makeup-artist og viste meg en bildeserie her om dagen tatt fra ett bursdagsselskap. Plutselig dukker det opp ett bilde av en ukjent jente som hadde MASSE sminke på. Så ikke bra ut for å si det sånn... Jeg peker på bildet og ler høyt og lenge. Sjekk det der a! roper jeg.... Ja sier venninna mi, dette er en i klassen min. Jeg hadde nettopp sminket henne. Off så flau jeg ble. Jeg prøvde å ro meg litt unna, men vet ikke helt om det funka :oops:
glaciera Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Veldig uprofft å ikke skjønne mer av typen en har foran seg. Sannsynligvis har dama tenkt at hun skal få demonstrert riktig mange produkter, og/eller at hun skal vise deg en helt annen stil enn den du har sånn for moro skyld. Det er jo ikke så farlig om en opplever dette hvis det er en helt vanlig tirsdag og ikke en stor anledning?!Jeg har jobbet på flere slags parfymerier, fra Body Shop via "billigkjede" til eksklusivt. Jeg pleide ALDRI å gjøre kunden om til "en annen", men prøvde å finne den stilen de beskrev og vise dem den - med de fargene som passet best til deres naturlige utgangspunkt. Og jeg hadde et veldig bra salgsgjennomsnitt...
Hello Kitty Skrevet 26. august 2004 #7 Skrevet 26. august 2004 Hihi...unnskyld at jeg flirer litt nå *kremt* Har selv forsøkt dette flere ganger, bare for å se hvordan det er å bli sminket, hvordan andre gjør det osv. Er make-up artist selv, og liker egentlig ikke at andre sminker meg (hm det er jo bombe)...har aldri sagt jeg er i bransjen selv, når jeg setter meg i stolen. Dessverre så må jeg jo si at de fleste ganger så har jeg sett helt jævlig ut, fått klæsja på masse sminke og farger jeg ikke kler eller som ikke står til det jeg har på. Er jo en ide å se hvordan personen er sminket fra før, se hvilke farger som kler den personen -og ikke minst i hvilken anledning sminken skal legges....en venninne sendte en blivende brud til meg, hun hadde prøvetime et sted og så ikke bra ut...hun gråt til og med av fortvilelse. Da blir jeg litt lei meg...ikke at jeg er superduper selv, topp sminkøren liksom - men for meg er kommunikasjon alfa og omega! Man kan ikke bruke samme "standard" ansiktet på alle heller :-?
vackraflickan Skrevet 26. august 2004 #8 Skrevet 26. august 2004 Jeg har ved flere anledninger blitt sminket av en Dior konsulent. Resultatene har super bra. Det var ikke noe kjøpetvang, men jeg handlet siden jeg var veldig fornøyd med det hun damen hadde gjort. Har også fått høre at jeg er blitt flinkere til å sminke meg etter jeg gikk litt kyndig veiledning. Har også blitt sminket av en dame fra Nouba. Også da var jeg veldig fornøyd med resultatet.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2004 #9 Skrevet 26. august 2004 Jeg hadde aldri turt å bli sminket av slike sminkedamer når jeg visste jeg måtte gå hjem på høylysdag blant folk! Stort sett er sminkedamene kaket inn selv, og inngir ikke noe tillitt hos meg som liker å se sunn hud. Jeg har et par venninner som har godt hudpleie, og av alle venninnene mine er det de to som trenger et kurs i å legge sminke!
Dagensdiva Skrevet 26. august 2004 #10 Skrevet 26. august 2004 Har noen venner og venner av venner ogsånt som har tatt bakgrunnskurs ogsånt, de er veldig flinke..har aldri vært misfornøyd...et par ganger ikke fullt så fornøyd..men aldri skikkelig missssfornøyd.. Men så har jeg jo ogdså prøvd disse "offentlige"sminkedamene...UFF-..Blir like skuffet hver gang..de begynner med å si godord.."såå pen hud du har" , "såå pen du er" så får de deg i stolen og ødelegger alt!!!! DE trenger virkelig sminkekurs! MEN derimot når jeg er i utlandet, blir jeg som oftest ALLTID fornøyd..bare for å ta et konkret eksempel..USA.."sminkedamene" der viser frem produkter hele tiden..er VEEELDIG hyggelige...og de fleste veldig fliiinke!!! De stopper ikke før du er fornøyd!
:-) anna Skrevet 26. august 2004 #11 Skrevet 26. august 2004 Har igrunn hatt gode erfaringer jeg. Men jeg har bare blitt sminka på Glassmagasinet og Steen & Strøm av folk som jobber for f.eks Chanel eller Givenchy. Ofte har de sminkedemonstrasjoner for å vise nye farger som skal lanseres, og da bruker de vel gjerne disse fargene da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå