Gå til innhold

Hofte og kne smerter

zeroh

Anbefalte innlegg

Hei! :)
Jeg er helt ny her og lurer bare på om noen kan hjelpe meg med å kanskje få en forklaring på noe jeg lurer på.

Jeg er 23 år og ikke i beste fysisk form, men i de siste månedene har jeg begynt å trene. har gått og jogget på tredemølle endel og får ledd smerter, men da jeg går fra tannlegen og hjem som er ca 4 km har jeg fått litt smerter i venstre kne og ganske mye smerter i den ene hofta på samme side...

har hatt litt fått små smerter før jeg begynte å trene av å gå ute, trodde det var bare for at leddene mine ikke var vandt med aktiviteten, men har ikke hadd slike smerter..

Er det noe logisk forklaring på hvorfor dette kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tren styrke og mobilitet for å unngå slike smerter. Sener og muskler må være solide rundt leddene for å spare disse.

Anonymous poster hash: 409e2...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På løpingen kan det hende hoftesmerter kommer av svak gluteus-musklatur, som skal stabilisere bekkenet under gange. Knesmerter må du gjerne forklare litt nærmere - hvor har du vondt? Hvordan type smerte? Ser for meg at det kan komme av feil løpeteknikk eller dårlige sko. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her... samme problem. Har løpt i fem mnd nå og får også smerter i venstre kne. I "ett punkt" på innsiden av venstre kne. Løper bare ute, om jeg løper på mølle blir det helt uutholdelig. Har nye gode sko, med gummipigger nå om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her... samme problem. Har løpt i fem mnd nå og får også smerter i venstre kne. I "ett punkt" på innsiden av venstre kne. Løper bare ute, om jeg løper på mølle blir det helt uutholdelig. Har nye gode sko, med gummipigger nå om vinteren.

Oppsøk legen din og spør om h*n kan teste om du har menisk-skade

Anonymous poster hash: 8824d...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen! : D

På tredemøllen har jeg gode joggesko og har ingen slike ledd problemer, men da jeg går ute har jeg litt for store vintersko så kan være det som er feilen. Jeg gikk samme turen på nytt med samme sko og fikk ikke noe plager med hoften, men kjente det i knærne, det er smerter i selve leddet. kjennes ut som slitasje.

Får bare prøve å holde meg i aktivitet og trening så går det sikkert helt over til slutt : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...