AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Jeg leser på Lånekassen sine sider at man kan søke om rentefritak tilbake i tid hvis man har hatt lav inntekt etc. Man kan med andre ord søke nå og få rentefritak for 2014. Blir rentene jeg har betalt i 2014 tilbakebetalt i form av at de trekkes fra fremtidig terminbeløp eller hvordan får jeg igjen for fritaket? Jeg finner ikke svar på dette. Anonymous poster hash: a7909...123
Gjest Margit Spat Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 De rentene du har betalt trekkes fra framtidige terminbeløp: Sitat: Får du rentefritak for en periode, men velger å betale i den samme perioden, vil du krympe terminbeløpet ditt enda mer. Kilde: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 De rentene du har betalt trekkes fra framtidige terminbeløp: Sitat: Får du rentefritak for en periode, men velger å betale i den samme perioden, vil du krympe terminbeløpet ditt enda mer. Kilde: http://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/ Men rentefritaket vil jo gjelde for fjoråret, mens man fortsetter å betale terminalbeløpene i 2015, så man får jo rentefritak for en annen periode enn de terminbeløpene man betaler dette året? Anonymous poster hash: a7909...123
Gjest Margit Spat Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Men rentefritaket vil jo gjelde for fjoråret, mens man fortsetter å betale terminalbeløpene i 2015, så man får jo rentefritak for en annen periode enn de terminbeløpene man betaler dette året? Anonymous poster hash: a7909...123 Jeg tror du tenker for vanskelig: Hvis du får rentefritak for fjoråret, vil pengene du betalte i renter i fjor på en måte regnes som "ekstra innbetaling" istedenfor renter, og da går pengene til fratrekk på de framtidige terminbeløpene. Endret 26. februar 2015 av Margit Spat
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Jeg tror du tenker for vanskelig: Hvis du får rentefritak for fjoråret, vil pengene du betalte i renter i fjor på en måte regnes som "ekstra innbetaling" istedenfor renter, og da går pengene til fratrekk på de framtidige terminbeløpene. Takk for svar Margit Spat Anonymous poster hash: a7909...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå