Monstermagnet Skrevet 13. august 2004 #1 Skrevet 13. august 2004 Er det spesielt lyttervennlig når nyhetsoppleserne/reporterne ikke kan uttale rrrrr'er ordentlig?
Monstermagnet Skrevet 13. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2004 Hvordan uttaler en r ordentlig? Sånn som de fleste av oss på østlandet.
Monstermagnet Skrevet 13. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 13. august 2004 Jeg skarrer. Rrrrr! Du mener skaggggggggggggger Eller latmannsærr om du vil...
Gjest lmari Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Så deilig å se at noen andre også irriterer seg over det.... Særlig økonomireporterne på TV2 sliter med å snakke reint, rett og slett. (jeg snakker ikke om bergens-r eller sørlands-r eller trønder-r eller dialekt-r i det hele tatt, det lever jeg fint med, men har altså større problemer med dem som snakker østlandsdialekt med r-er som ikke kommer ordentlig ut.)
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #8 Skrevet 13. august 2004 Så deilig å se at noen andre også irriterer seg over det.... Særlig økonomireporterne på TV2 sliter med å snakke reint, rett og slett. (jeg snakker ikke om bergens-r eller sørlands-r eller trønder-r eller dialekt-r i det hele tatt, det lever jeg fint med, men har altså større problemer med dem som snakker østlandsdialekt med r-er som ikke kommer ordentlig ut.) Jeg tror faktisk at du er den som er mest uenig med trrrrrrrådstarrrrrrrrrterrrrrrrrrrren
Suzy Skrevet 13. august 2004 #9 Skrevet 13. august 2004 Så deilig å se at noen andre også irriterer seg over det.... Særlig økonomireporterne på TV2 sliter med å snakke reint, rett og slett. (jeg snakker ikke om bergens-r eller sørlands-r eller trønder-r eller dialekt-r i det hele tatt, det lever jeg fint med, men har altså større problemer med dem som snakker østlandsdialekt med r-er som ikke kommer ordentlig ut.) Det må da være en talefeil...? (irriterer meg og forresten) Hadde en gutt i klassen min på videregående som ifølge ham selv het Gunnagg
Gjest Embla s Skrevet 13. august 2004 #10 Skrevet 13. august 2004 Du skal se at sammenhengen er like enkel som genial: Den fryktede undergrunnsgruppen "Skagge på æggene-foggeningen av 1974" har infiltrert tv-stasjonene og selvfølgelig (de er jo ikke dumme) har de passet på å inflitrere der de gjør mest skade (du ser de for eksempel ikke i noe så naivt og lite påvirkningskraftig som teite barnetv..) Dette er jo selvfølgelig ikke noe jeg kan bevise, men jeg sier bare: Væg på vakt :o
Gjest lmari Skrevet 13. august 2004 #11 Skrevet 13. august 2004 Ja, det er en talefeil. TV2 har jo egne logopeder, skulle tro de kunne klare å hjelpe dem med dette? Jeg blir sittende og irritere meg over reporterens talefeil i steden for å følge med på reportasjen, og det tjener jo ikke TV2 noe særlig på... Det verste ordet er "stggggggggggggeik" eller "streik" som vi andre sier....
Suzy Skrevet 13. august 2004 #12 Skrevet 13. august 2004 Dette er jo selvfølgelig ikke noe jeg kan bevise, men jeg sier bare: Væg på vakt :o Hva du vet Embla *imponert* Nå ble jeg gedd.. :o
Gjest Embla s Skrevet 13. august 2004 #13 Skrevet 13. august 2004 Hva du vet Embla *imponert* Nå ble jeg gedd.. :o jeg og.. best å ta sine foghåndsgegleg.. Gjøg som meg, lat som om du eg vennligsinnet :skjelve:
Suzy Skrevet 13. august 2004 #14 Skrevet 13. august 2004 jeg og.. best å ta sine foghåndsgegleg.. Gjøg som meg, lat som om du eg vennligsinnet :skjelve: *ser over alternativene og bestemmer seg for å holde kjeft istedet* :-?
KalloRilla Skrevet 22. august 2004 #15 Skrevet 22. august 2004 Talefeil eller ikke, men det er rart hvor mange som er samlet på et sted... Det samme gjelder jo navn - spessielt etternavn. En finner jo ikke så mange rare etternavn som blant nyhetsopplesere på radio.
Gjest Virvar Skrevet 26. august 2004 #16 Skrevet 26. august 2004 Og fra hvor i landet kommer de som har disse R'ene da? Hvilke dialekter er det snakk om? Jeg greier ikke å høre for meg hvordan en R som høres ut som en G høres ut. nå er det jo slik at noen har R'er som rrrrrrullller frrrrrremme på tungen, andre har R'er som ligger bak i halsen. Men hvor kommer G'en inn i bildet? :oops:
KalloRilla Skrevet 26. august 2004 #17 Skrevet 26. august 2004 Tror ikke det var dialekten bare som var ment her, men og dem som har talefeil og utfra det ikke klarer å uttale "R".
Gjest Esther Skrevet 27. august 2004 #18 Skrevet 27. august 2004 Jeg har ennå til gode å høre dette. Hvem er det som snakker slik og på hvilken kanal ?
Gjest Lilleulv Skrevet 28. august 2004 #20 Skrevet 28. august 2004 så på et dyreprogram en gang, og han som kommenterte presterte å si "kengegugike" :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå