Gå til innhold

Hvogfog skagger så mange nyhetsopplesege på æggene

Monstermagnet

Anbefalte innlegg

Er det spesielt lyttervennlig når nyhetsoppleserne/reporterne ikke kan uttale rrrrr'er ordentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å se at noen andre også irriterer seg over det.... Særlig økonomireporterne på TV2 sliter med å snakke reint, rett og slett.

(jeg snakker ikke om bergens-r eller sørlands-r eller trønder-r eller dialekt-r i det hele tatt, det lever jeg fint med, men har altså større problemer med dem som snakker østlandsdialekt med r-er som ikke kommer ordentlig ut.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Så deilig å se at noen andre også irriterer seg over det.... Særlig økonomireporterne på TV2 sliter med å snakke reint, rett og slett.

(jeg snakker ikke om bergens-r eller sørlands-r eller trønder-r eller dialekt-r i det hele tatt, det lever jeg fint med, men har altså større problemer med dem som snakker østlandsdialekt med r-er som ikke kommer ordentlig ut.)

Jeg tror faktisk at du er den som er mest uenig med trrrrrrrådstarrrrrrrrrterrrrrrrrrrren :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være en talefeil...? (irriterer meg og forresten)

Hadde en gutt i klassen min på videregående som ifølge ham selv het Gunnagg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Du skal se at sammenhengen er like enkel som genial:

Den fryktede undergrunnsgruppen "Skagge på æggene-foggeningen av 1974" har infiltrert tv-stasjonene og selvfølgelig (de er jo ikke dumme) har de passet på å inflitrere der de gjør mest skade (du ser de for eksempel ikke i noe så naivt og lite påvirkningskraftig som teite barnetv..)

Dette er jo selvfølgelig ikke noe jeg kan bevise, men jeg sier bare: Væg på vakt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en talefeil.

TV2 har jo egne logopeder, skulle tro de kunne klare å hjelpe dem med dette? Jeg blir sittende og irritere meg over reporterens talefeil i steden for å følge med på reportasjen, og det tjener jo ikke TV2 noe særlig på... Det verste ordet er "stggggggggggggeik" eller "streik" som vi andre sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo selvfølgelig ikke noe jeg kan bevise, men jeg sier bare: Væg på vakt :o

Hva du vet Embla *imponert*

Nå ble jeg gedd.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hva du vet Embla *imponert*

Nå ble jeg gedd.. :o

:sjokk: jeg og.. best å ta sine foghåndsgegleg.. Gjøg som meg, lat som om du eg vennligsinnet :skjelve:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokk: jeg og.. best å ta sine foghåndsgegleg.. Gjøg som meg, lat som om du eg vennligsinnet :skjelve:

*ser over alternativene og bestemmer seg for å holde kjeft istedet*

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Talefeil eller ikke, men det er rart hvor mange som er samlet på et sted... Det samme gjelder jo navn - spessielt etternavn. En finner jo ikke så mange rare etternavn som blant nyhetsopplesere på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fra hvor i landet kommer de som har disse R'ene da? Hvilke dialekter er det snakk om? Jeg greier ikke å høre for meg hvordan en R som høres ut som en G høres ut.

nå er det jo slik at noen har R'er som rrrrrrullller frrrrrremme på tungen, andre har R'er som ligger bak i halsen. Men hvor kommer G'en inn i bildet? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det var dialekten bare som var ment her, men og dem som har talefeil og utfra det ikke klarer å uttale "R".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...