AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er ei jente på 20 år som studerer et årsstudium på universitetet. Dette er det første året mitt, og jeg vet ikke hvor mye som er "normalt" å lese når man studerer på universitet. Jeg jobber ved siden av studiene (25-30 timer i uka), i tillegg til at jeg liker å tilbringe tid med kjæreste, venner og familie. Har de siste ukene lest omtrent 2-3 timer hver dag i ukedagene, pluss litt ekstra i helgene om jeg har følt det er nødvendig (men det har sjelden blitt, da jeg gjør mye annet i helgene). Deltar ikke på særlig mange forelesninger, da mange av dem kræsjer med jobb, i tillegg til at vi har utrolig dårlig forlelesere. Hvor mye synes dere er normalt å lese når man studerer et årsstudium? Er ikke en skippertaksperson, så vil helst ikke ende opp med å måtte lese døgnet rundt uka før eksamen. Håper noen kan dele erfaringer og meninger rundt dette! Anonymous poster hash: bb205...e92
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er skippertaksperson, og i snitt blir det 2 - 3 timer per dag, da ikke inkludert forelesninger, oppgaveskriving etc. Det blir for lite for meg frem mot eksamen. Anonymous poster hash: da96c...06b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er skippertaksperson, og i snitt blir det 2 - 3 timer per dag, da ikke inkludert forelesninger, oppgaveskriving etc. Det blir for lite for meg frem mot eksamen. Anonymous poster hash: da96c...06b Kanskje jeg bør begynne å lese litt mer, da... Takler ikke veldig travle tider rett før eksamen, presterer mye bedre hvis jeg føler jeg har god tid. Jeg har en eksamensoppgave og en skoleeksamen dette semesteret, hvis det har noe å si? I tillegg har jeg to semesteroppgaver, og en haug med øvingsoppgaver... Anonymous poster hash: bb205...e92
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Det er vanlig med 40 timers uker. Da inkluderer du tiden med undervisning, forelesninger ol. Anonymous poster hash: 487f7...e04 1
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Jeg jobbet med fag åtte timer hver dag, og økte i eksamenstiden.
Ingvilddd Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Jeg går også et årsstudium på universitetet! Det er veldig forskjellig fra dag til dag hvor mye jeg leser. Noen dager kan jeg lese i til sammen 5-6 timer, mens andre dager leser jeg 1-2 timer. Noen dager leser jeg ikke i det hele tatt. Fikk B og C på eksamen forrige semester. Er ikke skippertaksstudent, så leste ikke noe mer i tiden rett før eksamen enn jeg gjør ellers. Kan påpeke at de dagene jeg leser flest timer, leser jeg mye mindre effektivt (surfer innom Facebook etc. fordi jeg begynner å kjede meg), så derfor er det ikke sikkert at jeg i sammenlagt får lest noe mer selv om jeg sitter lengre
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Jeg jobbet med fag åtte timer hver dag, og økte i eksamenstiden. Så mye? Hvordan har du tid til andre ting...? Anonymous poster hash: bb205...e92 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Det er vanlig med 40 timers uker. Da inkluderer du tiden med undervisning, forelesninger ol. Anonymous poster hash: 487f7...e04 Hva om jeg ikke går i forelesninger, da? Kan også påpeke at jeg trener mot en konkurranse, så trener 1-2 timer hver dag. Det stjeler også litt tid, men er noe jeg synes er verdt det, i tillegg til at det er relevant for det jeg skal gjøre neste år. Anonymous poster hash: bb205...e92
FruHudson Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 2-3 timer per dag, mandag til fredag Litt mer før eksamen og når det er oppgaver som skal leveres.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 2-3 timer per dag, mandag til fredag Litt mer før eksamen og når det er oppgaver som skal leveres. Hvilket studie går du? Og hvilke karakterer bruker du å få? Anonymous poster hash: bb205...e92
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Så mye? Hvordan har du tid til andre ting...? Anonymous poster hash: bb205...e92 Jeg er ferdigstudert for mange år siden. Åtte timer er en arbeidsdag, og det er selvfølgelig tid til andre ting etter studier. (Jeg pleide å dra på skolen til klokka åtte.) Jeg hadde likevel hele ettermiddagen Gode karakterer var viktig for meg, og pensum stort. Endret 26. februar 2015 av Vind 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #12 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er ferdigstudert for mange år siden. Åtte timer er en arbeidsdag, og det er selvfølgelig tid til andre ting etter studier. (Jeg pleide å dra på skolen til klokka åtte.) Jeg hadde likevel hele ettermiddagen Gode karakterer var viktig for meg, og pensum stort. Hva studerte du? Fikk du A på alle eksamener? Anonymous poster hash: bb205...e92
FruHudson Skrevet 26. februar 2015 #13 Skrevet 26. februar 2015 Hvilket studie går du? Og hvilke karakterer bruker du å få? Anonymous poster hash: bb205...e92 Har tatt alt mulig av fag! Religion, pedagogikk, psykologi, arkeologi.. Lista er lang Er ikke en superstudent, og jeg er treig på å lære meg ting. Regner med at gjennomsnittskarakteren min er D.
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #14 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Hva studerte du? Fikk du A på alle eksamener? Anonymous poster hash: bb205...e92 Jeg vil helst ikke fortelle hva jeg studerte, fordi det er å bli litt personlig. Jeg hadde stortsett gode karakterer Endret 26. februar 2015 av Vind
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #15 Skrevet 26. februar 2015 Leser i snitt 6-8 timer hver dag, (ikke helg da er det kanskje bare 3-4), går ikke i forelesninger og vet at jeg leser mye mindre enn gjennomsnittet på mitt studie. I eksamensperioden blir det fort 12-13 per dag. Har et ganske stort frivillig verv som stjeler kanksje 15 timer i uka, et leilighet som skal holdes noenlunde ryddig, samt trening, venner og kjæreste. Jobber bare i ferier, da ofte 12-13 timers vakter. Jeg trives med mye å gjøre og full kalender Anonymous poster hash: 861a3...0f8
arcsin Skrevet 26. februar 2015 #16 Skrevet 26. februar 2015 Jeg leser 7-8 timer mandag-fredag, inkludert forelesninger, gruppearbeid o.l. I ukene før eksamen leser jeg 12-14 timer pr dag. Studerer ingeniørfag, med snitt på rundt C.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #17 Skrevet 26. februar 2015 Oi, mange her som leser mye -flinke! Jeg går ikke i forelesninger, og leser i snitt kanskje tre dager i uken, ca to timer. Ganske mye mer siste tiden før eksamen, da blir det kanskje 8 timer hver dag. Veldig godt med masse fritid noen måneder med god tid til jobbing, reising osv.. Jeg studerer siving på ntnu, 4.året, og har B-C snitt. Når det kommer til hvor mye tid man må bruke på lesing er jo dette veldig individuelt, jeg er heldig og lærer veldig fort, og dette fungerer derfor for meg. Det kommer jo også an på hvilke ambisjoner man har ifht karakterer, jeg er sikret jobb etter studiet så har ikke sett poenget med og jobbe meg ihjel for A-B snitt. Anonymous poster hash: b88ae...134
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #18 Skrevet 26. februar 2015 Oi, mange her som leser mye -flinke! Jeg går ikke i forelesninger, og leser i snitt kanskje tre dager i uken, ca to timer. Ganske mye mer siste tiden før eksamen, da blir det kanskje 8 timer hver dag. Veldig godt med masse fritid noen måneder med god tid til jobbing, reising osv.. Jeg studerer siving på ntnu, 4.året, og har B-C snitt. Når det kommer til hvor mye tid man må bruke på lesing er jo dette veldig individuelt, jeg er heldig og lærer veldig fort, og dette fungerer derfor for meg. Det kommer jo også an på hvilke ambisjoner man har ifht karakterer, jeg er sikret jobb etter studiet så har ikke sett poenget med og jobbe meg ihjel for A-B snitt. Anonymous poster hash: b88ae...134 Du sier noe der! Selv om jeg ikke lærer så fort, så orker jeg ikke å jobbe veldig mye. Jeg går et årsstudium, hvor jeg ikke MÅ ha de beste karakterene, da jeg bare trenger å ha bestått dette grunnfaget før jeg skal studere videre. Når det er sagt, ønsker jeg jo selvfølgelig så gode karakterer som mulig, men likevel synes jeg ikke det er verdt det å droppe andre ting som er viktige for meg, til fordel for lesingen. Anonymous poster hash: bb205...e92
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #19 Skrevet 26. februar 2015 Det er vanlig med 40 timers uker. Da inkluderer du tiden med undervisning, forelesninger ol. Anonymous poster hash: 487f7...e04 Dette er ikke vanlig, det er bare noe folk vil ha andre til å tro. Studerer juss, kjenner få som leser så mye. Holder meg til mine 2 - 3 timer ren lesing dagen, får gode karakterer uansett. Anonymous poster hash: da96c...06b
Wonderbitch Skrevet 26. februar 2015 #20 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Feil. Endret 26. februar 2015 av Wonderbitch
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå