Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Colubra
Skrevet

Nei, ikke en reklame for l'oreal, men problemet mitt.

Derfor lurer jeg på om dere har noen gode tips med tanke på shampo, balsam som kunne hjelpe, og som kanskje finnes på lookfantastic.

Har ikke bestilt derfra før, men hadde tenkt å gjøre det snart, så setter pris på alle tips :)

(ikke være fra lookfantastic da)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ethereal
Skrevet

Hvor langt er håret ditt? Hvordan er strukturen? er det fint, grovt, krøllete osv? Er det farget eller stripet?

Gjest andreaperon
Skrevet

ny person her, mitt hår er langt, bleket og ganske sprøtt i endene. tips til meg?

Gjest Ethereal
Skrevet

Til siste person: Jeg er ikke frisør, men vil tippe at håret ditt hadde hatt godt av min favorittshampo og balsam; Kerastase Resistance shampo (grønn flaske), og Ciment Anti-Usure balsam fra samme serie. I tillegg er det lurt med en kur; jeg liker godt Fudge Dynamite, men Kerastase har også gode kurer.

Skrevet
Til siste person: Jeg er ikke frisør' date=' men vil tippe at håret ditt hadde hatt godt av min favorittshampo og balsam; Kerastase Resistance shampo (grønn flaske), og Ciment Anti-Usure balsam fra samme serie. I tillegg er det lurt med en kur; jeg liker godt Fudge Dynamite, men Kerastase har også gode kurer.[/quote']

Vet du forresten hva som er forskjellen på alle fargene i Kerastase-serien?

Gjest Ethereal
Skrevet

Den gule serien heter Nutritive, og er for hår som er tørt fra naturens side, og ikke nødvendigvis skadet gjennom farging o.l.

Det finnes også minst to andre serier som er gule; Oleo-Relax (for brusete hår, antar jeg?) og Elasto-Curl.

Det finnes også ulike grønne serier; Resistance (som jeg bruker) for slitt hår, en turkis serie for volum (tror den heter Volumactive), og den som heter Dermo-Calm (for sensibel hodebunn)

Solproduktene er røde.

Har jeg glemt noen? Jeg er ingen ekspert, men Kerastase har jeg vel brukt on-off siden jeg var tenåring.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Til siste person: Jeg er ikke frisør' date=' men vil tippe at håret ditt hadde hatt godt av min favorittshampo og balsam; Kerastase Resistance shampo (grønn flaske), og Ciment Anti-Usure balsam fra samme serie. I tillegg er det lurt med en kur; jeg liker godt Fudge Dynamite, men Kerastase har også gode kurer.[/quote']

:enig_animasjon: må bare si at jeg er enig i det der. Den sjampoen gjør underverker!!

Skrevet

Kerastase sin kur er kjempegod. Jeg bruker Masquintense (very dry) for fint hår. Den gjør håret mykt og glatt. Anbefales!

Gjest Ethereal
Skrevet
Kerastase sin kur er kjempegod. Jeg bruker Masquintense (very dry) for fint hår. Den gjør håret mykt og glatt. Anbefales!

Den lukter også godt....

Gjest Étoile
Skrevet
Den gule serien heter Nutritive, og er for hår som er tørt fra naturens side, og ikke nødvendigvis skadet gjennom farging o.l.

Det finnes også minst to andre serier som er gule; Oleo-Relax (for brusete hår, antar jeg?) og Elasto-Curl.

Det finnes også ulike grønne serier; Resistance (som jeg bruker) for slitt hår, en turkis serie for volum (tror den heter Volumactive), og den som heter Dermo-Calm (for sensibel hodebunn)

Solproduktene er røde.

Har jeg glemt noen? Jeg er ingen ekspert, men Kerastase har jeg vel brukt on-off siden jeg var tenåring.

Det finnes en grå serie også med spesialprodukter. En for flass ihvertfall, og et par andre.

Skrevet

Den lukter også godt....

Den lukter kjempegodt!

Er redd jeg har brukt den litt oftere enn jeg burde, skal vel egentlig brukes bare en gang i uken. Har blitt opptill 3 ganger, rett og slett fordi den er så god. Kan dette være skadelig da? :-?

Skrevet

Den lukter kjempegodt!

Er redd jeg har brukt den litt oftere enn jeg burde, skal vel egentlig brukes bare en gang i uken. Har blitt opptill 3 ganger, rett og slett fordi den er så god. Kan dette være skadelig da? :-?

Hmmm.. tror ikke det er skadelig?

De fleste frisører jeg har pratet snakker jo hele tiden om hvor viktig det er å kure. Gjerne flere ganger i uken også. Men da har de jo pratet om mitt tørre hår da.

Men er det bare meg, eller kan håret føles litt fett ut av Kerastase sin kur?

Jeg bruker den gule hårkuren, den for værst skadet hår... husker ikke hva den heter jeg :-?

Gjest Ethereal
Skrevet

Protein bygger seg opp i håret, men gir ikke fuktighet, så det kan bli tørt og sprøtt, slik at det brekker lettere. Derfor er det lurt å bruke en fuktighetskur i tillegg til Anti-Snap, for eksempel All Soft, eller en hvilken som helst kur som tilfører fuktighet.

Vanlige kurer kan du bruke oftere enn proteinkurer (Anti-Snap og Joico K-Pak er eksempler på proteinrike kurer), hvis håret ditt blir fett av den kuren du bruker, kan det hende du bør switche til en som ikke er så rik, og heller bruke noe ala Anti-Snap i tillegg.

Skrevet
Protein bygger seg opp i håret, men gir ikke fuktighet, så det kan bli tørt og sprøtt, slik at det brekker lettere. Derfor er det lurt å bruke en fuktighetskur i tillegg til Anti-Snap, for eksempel All Soft, eller en hvilken som helst kur som tilfører fuktighet.

Vanlige kurer kan du bruke oftere enn proteinkurer (Anti-Snap og Joico K-Pak er eksempler på proteinrike kurer), hvis håret ditt blir fett av den kuren du bruker, kan det hende du bør switche til en som ikke er så rik, og heller bruke noe ala Anti-Snap i tillegg.

Når du snakker om anti-snap... mener du disse små pumpe-flaskene fra f.eks kerastase med "silikon" eller hva det er inni?? :-?

Gjest Ethereal
Skrevet

Anti-Snap er en slags protein-leave-in fra Redken Extreme. Det er en tyntflytende gele som du skal ha i håndkletørt hår etter shampo og balsam. Flasken er ca like stor som en shampo-flaske.

Du tenker sikkert på serum, som skal gi glans osv. Det har jeg aldri brukt, så kan ikke si noe om. Det kommer ofte i små, søte glassflasker med pumpe.

Gjest Colubra
Skrevet
Hvor langt er håret ditt? Hvordan er strukturen? er det fint' date=' grovt, krøllete osv? Er det farget eller stripet?[/quote']

Håret mitt er til like under ørene akkurat nå. Driver å sparer til langt, og knasker litt b-vitamin fra tid til annen. Det er vel ganske fint og rett (stridt), og fargen er naturlig musebrunt :-? for øyeblikket. Har brukt endel styling og sånn pga kort, og gått endel i billigsjampoer :roll: .

Synes det blir litt vel tørt når jeg ikke har noe i det

Gjest Ethereal
Skrevet

For deg er nok det viktigste å beskytte mot slitasje, siden du sparer. Kanskje du kunne forsøke deg på en shampo og balsam som gir litt næring til håret? Kanskje Kerastase Nutritive nr 1 hadde passet bra? Balsam bør du også bruke, for å beskytte håret.

Mange her inne liker Redken All Soft, men selv har jeg ikke prøvd den, så kan ikke uttale meg. Men Redken er generelt bra produkter, så du kan ikke gjøre så mye feil, egentlig. Siden håret ikke er farget eller stripet, eller nevneverdig slitt, holder det nok med All Soft. Extreme er mest beregnet for skikkelig slitt hår.

Skrevet

Hei!

En venninne av meg har noe av det samme problemet. Tørt hår som ikke ser så veldig sunt ut. Hun har vel tørt hår fordi hun har behandlet det alt for mye med farging og permanent.... Men hun bruker iallfall shampoo fra The Body Shop(for tørt hår) og hårkur fra Trevor Sorbie... Husker ikke hva den hetr,mn r med E-vitamin. Ja,tror den hetr noe med det i navnet...Venninna mi er veldig fornøyd. Hun syns hårt(og jeg ser..) at håret er mykere og ser sunt ut og håret er ikke så tørt.

Kanskje dette kan hjelpe deg noe... Ser du har fått en del andre tips,men dette er iallfall disse produktene jeg kjenner til som kanskje kan hjelpe.

Kan jo være du vil ha en hel serie... Jeg vet faktisk ikke om det er en hel serie(shampoo,balsam og hårkur) med disse produktene. Sikkert det!

Tror de selger hårkuren på lookfantastic...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...