AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Hei, jeg har noen spørsmål ang. arv jeg håper noen av dere har peiling på. Faren min har masse gjeld og jeg vil aldri arve noe som helst av verdi av han. Farmor og farfar derimot har en del penger og far har sagt at når de sovner stille inn skal jeg få hans del av denne arven. I den sammenheng lurer jeg på om det er noen problemer rundt dette rent juridisk? Jeg er klar over at arveavgiften er borte men er det noen andre kostnader enn skatt man må regne med rundt dette? Det gjelder rundt 500.000 kr Og om dere har andre ting jeg ikke har tenkt på så kom gjerne med det. Jeg liker å være klar over hva som må gjøres på forhånd slik at jeg slipper å sitte å finne ut av slikt midt inne i sorgen... Det høres kanskje helt forferdelig ut å "planlegge" dette men jeg vil bare være føre var. Anonymous poster hash: 135d7...e87
Testosteron Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Dette er enkelt. Faren din kan velge å gi avkall på arven allerede nå før foreldrene hans er døde eller når de dør. Da går den videre til neste generasjon, altså deg (og dine søsken hvis du har noen). Det er ingen kostnader med dette. 1
solfaktor1 Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Dette er enkelt. Faren din kan velge å gi avkall på arven allerede nå før foreldrene hans er døde eller når de dør. Da går den videre til neste generasjon, altså deg (og dine søsken hvis du har noen). Det er ingen kostnader med dette. Tusen takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå