Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å søke om overgangstønad må det foreligge et brudd, og det gjør det. Den ene av partene må også ha byttet adresse. Og her ligger problemet....

Kan jeg bytte adresse hjem til mine foreldre, mens jeg jakter på leilighet? For jeg vet jo ikke hvor mye penger jeg får og derfor heller ikke ha slags leilighet jeg har råd til... Jeg studerer og jobber, men økonomien strekker ikke til en leilighet slik det er idag.

Så kan man bytte adresse til foreldrene mens man finner ut av økonomien? Mannen skal beholde huset, men vi kommer til å bo her delt med sønnen inntil jeg finner et annet sted å bo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke skal bo hos foreldrene dine kan du ikke melde flytting dit. Det er da ikke så vanskelig å regne ut hva man kommer til å få, er det?

Anonymous poster hash: a22f0...71a

• Liker 1
Skrevet

Er det slik at alle får? Jeg kan jo ikke finne en leilighet og ikke ha råd til å betale. Og det er jo mange som har delt bosted etter samlivsbrudd. Jeg tenker å bo hos dem i de helgene jeg ikke har poden, vi skal jo ikke bo sammen som en familie lenger.

Skrevet

Er det slik at alle får? Jeg kan jo ikke finne en leilighet og ikke ha råd til å betale. Og det er jo mange som har delt bosted etter samlivsbrudd. Jeg tenker å bo hos dem i de helgene jeg ikke har poden, vi skal jo ikke bo sammen som en familie lenger.

Du får hvis du oppfyller kriteriene. Har du lest reglene? Anbefaler deg å ta kontakt med NAV for råd om dette. Lykke til :)

Anonymous poster hash: a22f0...71a

Skrevet

Du må ha hovedomsorgen, minimum 60%.

• Liker 1
Skrevet

Da jeg var i samme situasjon flyttet jeg hjem til mine foreldre, mens søknaden min om overgangsstønad var til behandling. Jeg skiftet derfor adresse til deres adresse. Tror ikke NAV godkjenner at du er alene hvis dere fortsatt skal bo sammen? (Hvis jeg forstod deg riktig..?).

Anonymous poster hash: a2926...cb4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...