Wanderlust Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Heisann alle sammen. Jeg har akkurat flyttet inn i nytt hus, og har her et problem jeg ikke har kommet over før. Jeg har gammeldags dusj, altså ikke dusjkabinett, men mer et lite "rom" med vegger av belegg. Det har kommet ekle brune flekker i hjørnene og jeg får det ikke bort. Prøvd med klorin rengjøringsspray og eddikvann. Har skrubbet med svamp og tannbørste. Det har blitt bedre, men ikke bra nok for meg. Har lagt ved bilde sånn at dere ser hva jeg mener Noen som har tips for å få bort den oransje misfargingen på gulvet også kanskje? Setter pris på all hjelp og alle tips jeg kan få.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Salmiakk og gryteskrubb?Anonymous poster hash: c41c3...ae4
Wanderlust Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2015 Salmiakk og gryteskrubb?Anonymous poster hash: c41c3...ae4 Gryteskubb kan kanskje skade belegget? Tror det er silikon eller noe lignende som er der i kanten. Er så redd for å ødelegge noe
LadyStarlight Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Autoglym? Edit: Autosol (ikke Autoglym). Endret 26. februar 2015 av LadyStarlight
Wanderlust Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #6 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Autoglym? Er ikke det til bil? 0.o Høres skummelt ut å bruke i dusjen x) Kjæresten min har Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner.. tror du den fungerer? Endret 26. februar 2015 av Wanderlust
LadyStarlight Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Hehe, joda det er til bil. Jeg har den som er i en boks, er et fint slipemiddel. Har f.eks brukt det på glasset i dusjen for å ta vekk kalk, og det har fungert fint. Usikker på hvordan shampoo conditioner fungerer.
Wanderlust Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 26. februar 2015 Hehe, joda det er til bil. Jeg har den som er i en boks, er et fint slipemiddel. Har f.eks brukt det på glasset i dusjen for å ta vekk kalk, og det har fungert fint. Usikker på hvordan shampoo conditioner fungerer. skal gå på skattejakt i bilvask remediene hans og se hva jeg kan finne ^_^ Tusen hjertelig takk for hjelp
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Det er svartsopp, noe som ikke er uvanlig når man bruker silikonfuge i våtrom. Det må skjeres av, vaskes med vaskemiddel som har antisoppmiddel (husvask som kjøpes på malerforretninger for eksempel. Her børt helst hele dusjrommet få samme behandling og skifte av alle fuger) og tørke godt før det fuges om med en fugemasse for våtrom. Anonymous poster hash: 46171...e13 4
Sugerøret Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 Prøv med edikk ,vask godt og la det tørke.. Ellers må du nok gjøre som AB over
Auri Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Det sorte er sopp, og det vet jeg ingenting om. For misfargingen, prøv Grovvask som du får kjøpt på Jernia. Helt genialt, driver og skrubber ned leiligheten selv nå, og den tar ting som selv ikke salmiakk har tatt før. 1
Wanderlust Skrevet 27. februar 2015 Forfatter #12 Skrevet 27. februar 2015 Det sorte er sopp, og det vet jeg ingenting om. For misfargingen, prøv Grovvask som du får kjøpt på Jernia. Helt genialt, driver og skrubber ned leiligheten selv nå, og den tar ting som selv ikke salmiakk har tatt før. Det skal jeg prøve. Tusen takk ^^ Lykke til med nedvask!
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 IKKE bruk stålull/skrubb. Det "fliser" opp fugen og gjør at soppen bare får bedre feste og blir ennå vanskeligere å fjerne NÅR den vokser opp igjen. Hver gang du vasker/skyller/pirker på fugen og dusjer sprer du soppen til resten av rommet, i verste fall på deg selv og trekker det videre til resten av huset. Det eneste som hjelper er, som ab #9 skriver, fugen må skjæres helt bort og vaskes med soppdrepende vaskeprodukt før det fuges om med våtromsfuge. I beste fall ligger soppen bare i overflaten av den gamle fugen. I verste fall har soppen kommet seg videre til belegget og da må hele belegget byttes. I aller verste fall har det slått rot i stenderverket BAK veggen. Svartsopp er en veldig ubehagelig sopp som kan gi store plager med allergi/astma, hodepine og luftveissykdommer. Det er bedre å gjøre noe med det nå, enn å bare behandle "symptomene" og bli sittende igjen med en kjemperegning når det har spredt seg fra dusjrommet og til andre deler av huset. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Hvorfor sjekket du ikke dette før du flyttet inn? Anonymous poster hash: 6eec7...f56
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Kjøp en vanlig skurekrem, koster ca. 10 kr. Bruk dette og skuresvamp, en pakke med flere ca. 10 kr. Den groveste siden. Den svarte soppen som er der, skal gå vekk med klorin og skuresvamp. Hadde noe sånt selv, og det gikk vekk da. Anonymous poster hash: f7447...903
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Og en ting til. Soppen kommer av høy luftfuktighet, så for å forhindre det i fremtiden er det lurt å lufte ut. Avfukte. Anonymous poster hash: f7447...903
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå