Gjest Aella Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 Åhnei!! Min hund har i hele dag slikket seg på spesielt en pote. Sjekket, og rundt den ene tåneglen på høyre framlabb så er hun helt rosa. Jeg ringte veterinær, men de sa jeg skulle vente å se til imorgen da de uansett ikke hadde tid idag da veterinær var opptatt med akuttoperasjon =O Jeg har smørt på 100% aloe vera, og renser det ofte. Stakkars lille vovva mi, huden rundt neglen ser så irritert ut =(
arcsin Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være at klofestet er betent. Isåfall får du en resept på en salve av veterinæren, og beskjed om å ta det rolig noen dager Pass på at hunden ikke slikker seg på labben, bruk gjerne potesokk (evt vanlig sokk som du taper på) til du får time hos veterinæren
Gjest Aella Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Det kan være at klofestet er betent. Isåfall får du en resept på en salve av veterinæren, og beskjed om å ta det rolig noen dager Pass på at hunden ikke slikker seg på labben, bruk gjerne potesokk (evt vanlig sokk som du taper på) til du får time hos veterinæren Tusen takk for svar og tips til hva jeg kan gjøre. Skal gjøre det med en gang Har hundebandasje? Hjelper det, eller anbefaler du sokk? Huden rundt klofestet (takk, kom ikke på ordet selv =P ) er kun rosa så langt, så virker ikke så veldig betent, det er ikke hovent. og hun virker ikke å ha så veldig vondt for hun hopper og spretter å tar helt av innimellom.
arcsin Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Tusen takk for svar og tips til hva jeg kan gjøre. Skal gjøre det med en gang Har hundebandasje? Hjelper det, eller anbefaler du sokk? Huden rundt klofestet (takk, kom ikke på ordet selv =P ) er kun rosa så langt, så virker ikke så veldig betent, det er ikke hovent. og hun virker ikke å ha så veldig vondt for hun hopper og spretter å tar helt av innimellom. Jeg er ikke helt sikker på hva hundebandasje er.. Er det vanlig stretch-bandasje? Isåfall ville jeg heller brukt en sokk Slike bandasjer kan fort settes på for stramt og stoppe blodtilførsel, i tillegg til at enkelte puster dårlig. Men om du er flink til å sette på slike bandasjer og vet at den puster har det vel ikke så mye å si. Det viktigste er at hunden ikke får slikke på poten Det kan være starten på en betennelse. Og da er det fint jo fortere man begynner behandlingen Da min hund fikk betennelse i klofestet (var rødt og skikkelig betent..) tok det litt over en uke før det ble greit igjen. Men nå er ikke jeg veterinær altså, så kan være noe helt annet enn en betennelse.
Gjest Pheel Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 Betennelse rundt klofestet er ganske normalt, da det lett samler seg drit og bakterier rundt der. Bruk en ren klut, våtserviett eller q-tips og rens godt rundt, og kjøp om du ikke alt har medisinsk grønnsåpe på apoteket. Fyll litt i et glass eller en balje med lunkent vann, hold poten til hunden en stund under vann. Gjør dette 2 ganger om dagen til det ser bra ut. Og skyll i vann etterpå. Siden det ikke er veldig betent, regner jeg med at du vil se bedring raskt, det gjorde hvertfall jeg da min hund hadde betennelse der. Bruk potesokk om hunden ikke lar poten være i fred.
Gjest Aella Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Betennelse rundt klofestet er ganske normalt, da det lett samler seg drit og bakterier rundt der. Bruk en ren klut, våtserviett eller q-tips og rens godt rundt, og kjøp om du ikke alt har medisinsk grønnsåpe på apoteket. Fyll litt i et glass eller en balje med lunkent vann, hold poten til hunden en stund under vann. Gjør dette 2 ganger om dagen til det ser bra ut. Og skyll i vann etterpå. Siden det ikke er veldig betent, regner jeg med at du vil se bedring raskt, det gjorde hvertfall jeg da min hund hadde betennelse der. Bruk potesokk om hunden ikke lar poten være i fred. Tusen takk :D
Gjest Aella Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 Jeg er ikke helt sikker på hva hundebandasje er.. Er det vanlig stretch-bandasje? Isåfall ville jeg heller brukt en sokk Slike bandasjer kan fort settes på for stramt og stoppe blodtilførsel, i tillegg til at enkelte puster dårlig. Men om du er flink til å sette på slike bandasjer og vet at den puster har det vel ikke så mye å si. Det viktigste er at hunden ikke får slikke på poten Det kan være starten på en betennelse. Og da er det fint jo fortere man begynner behandlingen Da min hund fikk betennelse i klofestet (var rødt og skikkelig betent..) tok det litt over en uke før det ble greit igjen. Men nå er ikke jeg veterinær altså, så kan være noe helt annet enn en betennelse. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå