AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 ...veldig fint og flott.. Hadde det ikke vært for at de ikke har gitt beskjed på forhånd og at det fosset opp stinkende kloakkvann fra alle slukene og toalettene våre. Kjenner jeg blir så sint. Jeg har ikke satt av tid til å vaske huset grundig idag, men nå må jeg jo fordi det stinker kloakk i nesten alle rom. Ikke nok med det, vi har også ting som har blitt ødelagt av den kloakken som kom opp fra slukene. Har snakket med kommunen og de sier at vi må sende regning på rengjøringen, men det er jo ikke bare bare å få et firma hit til å vaske og jeg har mine tvil om at kommunen kommer til å refundere den utgiften. Det er ikke lett å dokumentere lukta med bilder heller. Dette er en skikkelig drittdag. Anonymous poster hash: c8423...11a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Jo, ring samme person som sa at du bare kunne sende regninga, og si at du nå bestiller vaskefirma til å ta rengjøringen hos deg, og ber om at du kan oppgi h^n som kontaktperson, slik at vaskefirma kan ringe han å få bekreftet at de kan sende kommunen fakturaen. Anonymous poster hash: e8fd5...e2a 1
Majott Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 I løpet av alle mine voksne år (jeg er 47), så har jeg ikke opplevd at det har fosset opp kloakkvann i noen avløp i de ulike husene jeg har hatt. Hvilken forskjell hadde det gjort om de ga beskjed om dette på forhånd? Det hadde vel blitt det samme uansett? De utfører nødvendig vedlikehold på dette, og det kommer også deg tilgode selv om du akkurat nå opplever ulemper her. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 I løpet av alle mine voksne år (jeg er 47), så har jeg ikke opplevd at det har fosset opp kloakkvann i noen avløp i de ulike husene jeg har hatt. Hvilken forskjell hadde det gjort om de ga beskjed om dette på forhånd? Det hadde vel blitt det samme uansett? De utfører nødvendig vedlikehold på dette, og det kommer også deg tilgode selv om du akkurat nå opplever ulemper her. I min mors hus kom det også opp når de spylte, og derfor måtte vi stå klar med bøtter, spader og spann for å bære det ut fra kjeller, dusj, dass, kjøkken osv. Grunnen til at det kom opp var fordi kommunen hadde gjort feil da det ble lagt rør, var ikke stor nok helling på dem og ikke ville de fikse det heller. En gang glemte de å si i fra, så jeg stod i det ene øyeblikket å pynta kaka til broren min, og i det andre bar jeg bøtter med kloakk ut av huset før gjestene kom:P Anonymous poster hash: afcfb...84a
Majott Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 I min mors hus kom det også opp når de spylte, og derfor måtte vi stå klar med bøtter, spader og spann for å bære det ut fra kjeller, dusj, dass, kjøkken osv. Grunnen til at det kom opp var fordi kommunen hadde gjort feil da det ble lagt rør, var ikke stor nok helling på dem og ikke ville de fikse det heller. En gang glemte de å si i fra, så jeg stod i det ene øyeblikket å pynta kaka til broren min, og i det andre bar jeg bøtter med kloakk ut av huset før gjestene kom:P Anonymous poster hash: afcfb...84a Ok, der var det gjort en feil da det ble lagt rør. Det burde vært rettet på istedet for at dere i årevis måtte stå klare med bøtter. Men sånt er sjeldent. Som regel merker man ikke at kommunen spyler ut rør. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Ok, der var det gjort en feil da det ble lagt rør. Det burde vært rettet på istedet for at dere i årevis måtte stå klare med bøtter. Men sånt er sjeldent. Som regel merker man ikke at kommunen spyler ut rør. Ja, men de mente vi måtte betale for det selv:P Gikk årevis før vi en gang klarte å finne ut hvorfor det kom opp, så kanskje TS har noen lignende problemer som dette er noe som skjer hver gang de spyler. Kan være verdt å undersøke:) Anonymous poster hash: afcfb...84a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 I løpet av alle mine voksne år (jeg er 47), så har jeg ikke opplevd at det har fosset opp kloakkvann i noen avløp i de ulike husene jeg har hatt. Hvilken forskjell hadde det gjort om de ga beskjed om dette på forhånd? Det hadde vel blitt det samme uansett? De utfører nødvendig vedlikehold på dette, og det kommer også deg tilgode selv om du akkurat nå opplever ulemper her. Flaks for deg da. De som spylte sa at det kunne skje, men det var skjeldent. Vi kunne iallefall ha vært forberedt på at vi kanskje måtte ha tid til å vaske huset. Også kunne vi passet på å ikke ha masse ting i nærheten av sluk, dolokkene nede osv. Og ikke minst vært hjemme for å ta det med en gang hvis det skulle skje. Greit nok at det er skjeldent det skjer, men det hjelper lite for meg, det skjedde jo. Anonymous poster hash: c8423...11a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Jo, ring samme person som sa at du bare kunne sende regninga, og si at du nå bestiller vaskefirma til å ta rengjøringen hos deg, og ber om at du kan oppgi h^n som kontaktperson, slik at vaskefirma kan ringe han å få bekreftet at de kan sende kommunen fakturaen.Anonymous poster hash: e8fd5...e2a Kommunen vil vel at vi skal betale det først også sende de et krav om å dekke utgiftene. Så stor sjangse for at vi ender opp med å ha betalt for dette og ikke få noe igjen Anonymous poster hash: c8423...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå