Kanko Skrevet 26. februar 2015 #1 Skrevet 26. februar 2015 hallo! Har en pyreneer på rundt 55kg, og er litt over 1 år. Det er en vakthund, så om han ser noen med hund gå forbi huset, så kan han finne på å springe mot vinduet å stå å bjeffe på dem. Har satt han i band, som er bundet til nederste trappetrinn slik at han skal få litt plass å gå på, men ikke kommer seg mot glaset. Redd han skal hoppe opp mot det, slik at det knuser og han dermed vil skade seg. Det har gått fint å sette han i dette bandet i noen timer (har ikke prøvd lenger), men ønsker ikke at det skal fortsette sånn for lenge. Vil gjerne prøve å "balansere" han litt mer, slik at han faktisk kan gå fritt i huset. Noen som har tips hva jeg kan gjøre? Noen erfaringer du kan dele med meg?
Sugerøret Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 båndet kan faktisk skade hunden,så det ville jeg kuttet ut.Dekk heller til vinduet så hunden ikke får sett ut Pyrrer er voktere /gjetere ja..Men når du skal lære den å være hjemme alene,ville jeg gjort som med valper.Ut døra,så rett inn..Så ut døra ,vent litt og inn..Osv osv ..Øk intensiteten
Kanko Skrevet 26. februar 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2015 båndet kan faktisk skade hunden,så det ville jeg kuttet ut.Dekk heller til vinduet så hunden ikke får sett ut Pyrrer er voktere /gjetere ja..Men når du skal lære den å være hjemme alene,ville jeg gjort som med valper.Ut døra,så rett inn..Så ut døra ,vent litt og inn..Osv osv ..Øk intensiteten Prøvd dette, men når jeg går sånn fram og tilbake hele tiden så ender det med at han begynner å bjeffe høylytt, og når man bor i et rekkehus, er det ikke barebare å gå ifra :/
lilletuss87 Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Da ville jeg hatt han på et rom som han ikke kan se ut om dette er mulig? Hunder trenger ikke ha tilgang på hele huset når de er hjemme aleine. Prøv å sett på radio også, kan funke for noen
Sugerøret Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 hvor langt /lenge har hunden vært "alene " før den bjeffer? Noen vil bjeffe litt til å begynne med,men roer seg ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå