Gå til innhold

Oppdaget lekkasje etter overtakelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp tatt over ett hus og oppdaget i ettertid lekkasje på taket.

Dette så vi ikke på visning da visningstiden var på kvelden og umulig for oss å oppdage. Det står heller ikke noe om dette på taksten.

Begge partene har kjøpt forsikring ved salg, men ingen vil dekke, med mindre skaden er altfor omfattende uten at noen av forsikringsselskapene vil utdype hva omfattende var.

Det vil ta ca 150 000 å få fikset lekkasjen som vi må sannsynligvis dekke av egen lomme. Har vi virkelig ingen rettigheter? Er det falsk trygghet å kjøpe forsikring?

Selger har forsvunnet og er umulig å kontakte.

Anonymous poster hash: 21df9...d13
Videoannonse
Annonse
Gjest Hinkelpinkel
Skrevet

Hadde samme problemet etter jeg kjøpte min leilighet. Vannlekkasje på badet som på ingen måte kunne oppdages ved visning. Nå kjøpte jeg boretslagleilighet og der var det selgeren som skulle dekke utgiftene. Ingen av oss hadde eierskifteforsikring. Styreformannen tok det med mitt forsikringsselskap som tok det videre med selgeren. Nå måtte ingenting rives og badet tørket av seg selv så det ble bare et par tusenlapper, men jeg måtte ikke ut med noe.

Skrevet

Så utrolig leit :( Vet at forsikringsselskapene kjører stor verdisenking på badet i forhold til antall år, og at de dekker svært lite om badet er eldre enn 10 år. Her høres det likevel ut som en alt for dårlig takst, og gjerne veien dere burde gå når dere søker erstatning. Takstmannen er en fagmann som burde ha hatt med dette i rapporten om lekkasjen er så klar og omfattende som du beskriver.

Skrevet

Så utrolig leit :( Vet at forsikringsselskapene kjører stor verdisenking på badet i forhold til antall år, og at de dekker svært lite om badet er eldre enn 10 år. Her høres det likevel ut som en alt for dårlig takst, og gjerne veien dere burde gå når dere søker erstatning. Takstmannen er en fagmann som burde ha hatt med dette i rapporten om lekkasjen er så klar og omfattende som du beskriver.

Takk,

Ja vi syntes også at takstmannen burde ha oppdaget dette. Lekkasjen var ikke skjult, men det var umulig for oss å oppdage dette i mørket, selv med lommelykt. Men takstmann har vel noe som måler fuktighet.

Er det håp for oss å ta dette direkte med takstmann? Får han noen konsekvenser av dette? Vi har gitt opp selger.

Skrevet

Takk,

Ja vi syntes også at takstmannen burde ha oppdaget dette. Lekkasjen var ikke skjult, men det var umulig for oss å oppdage dette i mørket, selv med lommelykt. Men takstmann har vel noe som måler fuktighet.

Er det håp for oss å ta dette direkte med takstmann? Får han noen konsekvenser av dette? Vi har gitt opp selger.

Jeg ville sendt dette som sak til takstmannens arbeidsgiver i første omgang. Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Det er en tommelfingerregel om at utbedring må koste 5% av kjøpesum før man kan kreve erstatning. Unntaket er om selger burde ha kjent til mangelen.

Anonymous poster hash: 15022...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...