Gå til innhold

Trenger hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg trenger litt tips/råd fra dere som kanskje er litt mer dreven på dette enn meg.

Siden i høst har jeg gått rolig inn for å endre på kostholdet her hjemme. Lyse produkter byttes ut med grovere, mer grønnsaker, mer proteiner, mer fisk, mindre sukker og en smule mindre fett...

Føler vi har kommet langt (måtte få med meg resten også: mannen og to barn).

Etter to tette svangerskap ser kroppen ut som et abstrakt-maleri en av ungene kunne lagd i barnehagen.

Har endelig funnet min trivselsvekt på 55 kg! Er 161 cm, og har "hele mitt liv" veid godt over 60 kg. Problemområdet sitter på magen. Der er det ikke mye løs hud, bare veldig mye fett, som jeg håper kan reduseres noe. For tiden veier jeg 57, og er heller dvask.

Har også nettopp sluttet å snuse...

Jeg er utrent og stiv som en vedkubbe. Og aner ikke hva jeg skal gjøre. Men er med på en lokal trim-gruppe en-to ganger i uken, og tar 30 days shred annenhver dag. Siden jeg har to aktive barn på 5 og 3 år, prøver vi også å gå flere turer i løpet av uka.

Jeg spiser ca 4 måltider om dagen. Frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Mellommåltider fungerer ikke for meg.

Så kommer litt spørsmål rundt ting jeg ike forstår meg på...

Bruker lifesum for å registrere kcal. Det må til en stund. Nå ligger jeg på mellom 1800-2100 kcal, og det er vel nok? Og er det litt for mye hvis jeg vil ned to kg, stramme opp OG holde vekta etter det?

Har du noen annen generelle tips?

Beklager hvis det var mange dumme spørsmål. Det tar tid å endre livsstil.

Anonymous poster hash: 66d4e...98c

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Høres ut som du har gått inn for en sunn og varig livsstilsendring :)

Mer aktivtet, jevn trening, styrke, sunn og god mat og nok kalorier slik at du du ikke sulter, veldig bra :) Jeg synes dette høres veldig bra ut!

Ikke fokuser på vekta, men på cm. Ta heller mål og bildetr og se at du krymper der du skal. Det er viktigere at du blir mer fit og får god balanse mellom fett og muskler fremfor et tall på vekta ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...