Gå til innhold

Er det mulig å få overført fedrekvoten til mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Er det noen som vet om det er mulig å få overført fedrekvoten til mor?

Vet NAV sier det kun lar seg gjøre om far er for syk til å ta seg av barnet på egenhånd, men er det noen her som har greid å fått overført pappapermisjonen allikevel?

Jeg er i full utdanning og har en helgejobb hver 3.helg, så jeg har visstnok rett på fedrekvote.. Situsjonen vår er slik at mor må ta 80% permisjon med full lønn.

Jeg har rett og slett ikke mulighet til å ta permisjonen min, pga studier og praksisperioder. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: beb85...775

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehage

Anonymous poster hash: 61133...7cc

Skrevet

Still spørsmålet på NAV sin side om foreldrepenger på Facebook. De svarer visst alltid kjapt på spørsmål der.

Det finnes andre grunner enn fars sykdom som kan gi overføring av fedrekvote, men er ikke helt oppdatert selv så tør ikke svare på hva de godtar 😃

Anonymous poster hash: c8c63...a1c

Skrevet

Hvorfor ber du ikke om å få permisjonen senere??

Hvis du ikke tar den, mister du den.

Anonymous poster hash: f2019...798

Skrevet

Heisann!

Er det noen som vet om det er mulig å få overført fedrekvoten til mor?

Vet NAV sier det kun lar seg gjøre om far er for syk til å ta seg av barnet på egenhånd, men er det noen her som har greid å fått overført pappapermisjonen allikevel?

Jeg er i full utdanning og har en helgejobb hver 3.helg, så jeg har visstnok rett på fedrekvote.. Situsjonen vår er slik at mor må ta 80% permisjon med full lønn.

Jeg har rett og slett ikke mulighet til å ta permisjonen min, pga studier og praksisperioder. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: beb85...775

Du kan utsette den men du får ikke overført den til mor pga studie/praksis

Anonymous poster hash: 4a9ba...1da

Skrevet

Den kan også deles opp slik at den tas ut gradvis og ikke helt sammenhengende.

At du er student og det dermed passer deg dårlig å ha pappaperm - det blåser NAV i.

Skrevet

Den kan også deles opp slik at den tas ut gradvis og ikke helt sammenhengende.

At du er student og det dermed passer deg dårlig å ha pappaperm - det blåser NAV i.

Far har 3 år på seg. Jeg vil i aller høyeste grad påstå at regelverket tar hensyn til feks studenter!

Skrevet

Far har 3 år på seg. Jeg vil i aller høyeste grad påstå at regelverket tar hensyn til feks studenter!

Vel... Far kan kun utsette permisjonen dersom han jobber fulltid i utsettelses perioden. Det gjør de færreste studenter og dermed har han kun to valg - ta ut full permisjon rett etter mor eller fortsette å jobbe og søke gradert uttak...

Regelverket tar ikke hensyn til om far er student eller ei og det lar seg ikke gjøre å overføre permisjonen til mor på dette grunnlaget. ..

Anonymous poster hash: fef2b...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...