Gjest Indianlady Skrevet 13. august 2004 #1 Del Skrevet 13. august 2004 Hei Nå har vi bestemt oss for å få "barn" vi fikk lyst på en liten fyr av sorten Cavalier King Charles Spaniel.Jeg snakket med oppdretter i dag her i Oslo og de jobber med saken.Den hunden er passe stor for oss og tar ikke mye plass og den er livlig og glad i barn.Nå er sorgen etter Bølla over og vi har lyst på et nytt familie medlem.Vi skal på hundeshow og se på dem i morgen og snakke mer med oppdretter av rasen.Pelsstellet er meget enkelt og jeg får meg nå en tur kamerat og gubben har noe å kose seg med når jeg er på jobb. Når nurket kommer om 3 måneder skal jeg ta ferie fra jobben og være "mamma" de koster 9000 og er chippet når de leveres fra seg. :-)Er det noen her som er kjent med den rasen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. august 2004 #2 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg har nok ingen erfaring med rasen, men ville bare gratulere deg med "barnet" dere venter. :D Legger også ved en link til en oppdretter, som har info om rasen her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :) Skrevet 14. august 2004 #3 Del Skrevet 14. august 2004 Jeg har bare positive ting å si det er herlige og sjarmerende hunder! Men pass på at foreldrene er fri for hjertelidelse, noe som desverre er arvelig og et stadig økende problem. Eneste negative jeg kan si er at de røyter en del, men det gjør jo igrunnen de fleste hunderaser. Og så er de små og kan dårlig forsvare seg når større hunder angriper. Lek med digre hunder bør ungås om den består i å bruke labbene hardt mot den lille hunden. Et hardt slag på ryggen kan gjøre skader man ikke kan se. Men dette er en rase som stort sett går greit sammen med de fleste, bare man er flink til å miljøtrene og sosialisere den. Det er en sporty og kvikk hund. De elsker å gå turer, og henger med på det meste, men tåler også når det er rolige dager, de er ikke kravstore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 14. august 2004 #4 Del Skrevet 14. august 2004 kjempe søte hunder! når jeg skal ha min neste hund skal det være cavalier king charles spaniel. lykke til med bebien!kos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 14. august 2004 #5 Del Skrevet 14. august 2004 Hei! Jeg har en Cavalier hann på 1 år. Skjønne hunder med godt lynne. Snille og sjarmerende. Han er med over alt og elsker oppmerksomhet! Bare å spørre hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå