AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har nettopp forlovet meg Vi har ikke snakket om hvor vi vil ha bryllupet ennå, men jeg bare lurte på en ting. Jeg er hverken døpt, eller konfirmert i kirken. Forloveden min er kun døpt, ikke konfirmert. Er det da mulig for oss å gifte oss i kirken? Vet ikke ennå om det er det vi vil, men greit å vite Anonymous poster hash: 744c5...a78
Serafina. Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Det er vel sånn at en av dere må være medlem for å kunne gifte dere i kirken og hvis dere ikke aktivt er utmeldt kan det godt være begge er medlem. Det går an å sjekke.
sofie777 Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Hvis ingen av dere er medlem av kirken, kan dere gifte dere der, men da må dere betale. Tror det er forskjellig pris fra kirke til kirke, så dere må ta kontakt der dere vil gifte dere. Det er sikkert også sånn at en mer populær kirke (evt. også penere (eldre/tradisjonell kontra moderne)) er dyrere enn kirker man velger bort.
Selma1984 Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Det har ingenting å si om dere er konfirmert eller døpt, så lenge dere er medlem av den norske kirke. Betale må man uansett, med mindre du gifter deg i kirken du sokner til. Gratulerer med forlovelse forresten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå