AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har lyst å male døra på barnerommet. Hva slags maling bør jeg bruke? Og er det lurt å kun male selve dørbladet, altså ikke det som er inni karmen når døra er lukket? Anonymous poster hash: 2bed0...1cd
Gjest Wei Wei Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Jeg ville ha malt alle overflater. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Jeg ville ha malt alle overflater. Takk for svar! Hva slags maling ville du valgt?Anonymous poster hash: 2bed0...1cd
Gjest Wei Wei Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Takk for svar! Hva slags maling ville du valgt?Anonymous poster hash: 2bed0...1cd Egentlig ville jeg valgt oljebasert maling, men tror ikke den produseres i dag. Bare se etter maling som er ment for treverk. Jotun har vel noen.
Hvitpanter Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 På innsiden kan du male tavlemaling? Så barnet kan bruke kritt å tegne der
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 Jeg ville brukt beis. Døra er hvitmalt fra før... Så tenkte det var lurt å bare male oppåAnonymous poster hash: 2bed0...1cd
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 På innsiden kan du male tavlemaling? Så barnet kan bruke kritt å tegne der Det var en god idê👍 Er det ok å bare male døra på den ene sida, da? Bør jeg vente til det er varmere vær så jeg får lufta godt nok, tror du? Har hørt at tavlemaling tørker saktere enn annen maling...Anonymous poster hash: 2bed0...1cd
Gjest Wei Wei Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 Hvis du velger tavlemaling, tenk hvilke omraader du skal male. Her er litt inspirasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #10 Skrevet 28. februar 2015 Jeg har nettopp malt en av dørene våre. Jeg måtte gjøre litt forarbeid, så jeg skrapet vekk gammel maling, pusset, grunnet og malte to strøk. Jeg tror det skal holde for deg å bare pusse og ev grunne før maling. Brukte jotun Lady maling som man bruker på listverk. Malte den innendørs, og brukte et par dager. Anonymous poster hash: c5b27...607
Mons Skrevet 28. februar 2015 #11 Skrevet 28. februar 2015 Vask dørbladet med salmiakk og mal med en vanntynnet oljemaling. Det er en fordel å dra over flaten med et mellomgrovt sandpapir og tørke av med en fuktig fille før maling. Grunning er ikke nødvendig på en tidligere malt flate. Unntatt der helblank maling er benyttet eller man ser kvistgjennomslag.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #12 Skrevet 28. februar 2015 Tusen takk for svar, alle sammen! 😊 Nå må jeg bare bestemme meg for om jeg skal bruke tavlemaling eller om jeg vil ha en sprek fargeAnonymous poster hash: 2bed0...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå