lysestaken Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hei, har farget håret i mange år, og nå er det veldig mørkt, ikke helt svart men nesten. Jeg vil nå ha mye lysere farge, sånn brun-brunt, ganske lyst - men ikke i nærheten av blond / mørk blond. Jeg kommer ikke til å gå til frisøren, er student og det er alt for dyrt. Burde jeg avfarge håret, for så og bleke det også farge det i den lysere brunfargen jeg vil ha? Vet at det ikke går ann å farge hår lysere, så derfor jeg tenkte å bleke først for så å farge? Om resultatet blir litt ujevnt har det ikke såå mye å si for jeg bruker extensions til vanlig, så mitt hår syntes ikke så utrolig bra. Har veldig friskt hår, klippet meg i Januar, og kurer det og det er sunt og friskt. Så tror at det tåler at jeg er litt slem mot det. Er det best å: 1. Avfarge - bleke - farge 2. Kun bleke - så farge 3. Avfarge - så farge Hadde vært til stor hjelp om noen kunne komme med erfaringer eller som vet hvordan jeg burde gjøre dette? Ikke si at jeg skal til friøseren og gjøre dette, det er skamdyrt.
baebae Skrevet 26. februar 2015 #2 Skrevet 26. februar 2015 Jeg har tenkt til å gjøre dette selv. Min plan er evt bare å stripe det lysere, med svært tynne striper. Har ca en halv cm ettervekst, så jeg tenkte å begynne stripene der, slik at min riktige hårfarge blir etterveksten fra nå av. Hva tenker du om det?
Yvelia Skrevet 26. februar 2015 #3 Skrevet 26. februar 2015 Dette er litt skummelt, da dette er noe som til og med jeg som frisør ikke alltid synes er like lett å få til fint. Mest sannsynlig vil det bli litt orangeskjær når du bleker på såpass mørkt hår. Bare sånn at du er klar over det. Skal ikke si at du burde gå til frisør hehe, men det beste er vel å bleke, og så farge over. Blir det rød/oransjeskjær på det du har bleket, bør du gå over med en kald brunfarge (ikke for mørk!). Blir det veldig lyst (noe det mest sannsynlig ikke vil bli, men sånn just in case, i og med at jeg ikke aner hvor sterk bleking du har tenkt å bruke) så bør du gå over med en litt varmere farge for at det ikke skal bli for matt. Det tryggeste når du skal gjøre det selv er nå egentlig å ta mange hettestriper, men da vil du jo ikke bli kvitt alt det mørke. Uansett om du tar du bleking i hele håret eller striper det, må du samtidig være forberedt på at det vil bli lysere innme mot hudebunnen, så det lønner seg å smøre blekinga i lengdene først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå