AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hei! På grunn av beskjed om å være forsiktig med sukker og fett fra legen har jeg altså prøvd å legge meg på et litt sunnere kosthold om dagen. Har samtidig begynt å trene, kondisjon hovedsaklig, men lurer i bunn og grunn mest på hvordan kostholdet mitt per dd er. Vil gjerne ha tilbakemeldinger på hva som er bra og ikke (er btw jente på 165, 59kg og 23år om det har noe å si, og trener 3-4 ganger i uka) Frokost: - 2 brødskiver (elsker (!!) brød) med tynt lag smør, kokt egg / ost og skinke / banan / leverpostei - omelett med en til to skiver til Lunsj: - Fullkornstortilla (wrap) med masse digg. (grønnsaker, forskjellig type skinker, cottage cheese, kyllingbiter, ost). varierer selvsagt - hjemmelagde horn (både lyse og grove med tacokjøttdeig eller ost og skinke) Middag: - Hjemmelagd potetmos, kyllingfilet og grønnsaker - En posesuppe + en skive - Kokte poteter, grønnsaker, torsk og kesam Kveldsmat: - samme som frokost evt mellommåltider / kosemat: - banan - en boks vaniljekesam - gulrøtter - smoothie Drikke: - vann - noen ganger 1-2 glass melk ila dagen i helgene jeg skeier jeg ut med brus (uten sukker), sjokolade / chips. ellers går jeg på veggen. haha. pluss at jeg spiser taco og pizza og sånt, men da med fullkornslefser/grov deig (mesteparten av tiden i allfall). Så ja. Er dette et forholdsvis sunt nok kosthold, eller må jeg bytte ut alt med sunnere ting? haha.. Anonymous poster hash: 698b1...579
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 marleen, du må slutte med slike innlegg. oppsøk hjelp. Anonymous poster hash: cf6da...2f0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Nå vet ikke jeg hvem Marleen er? men det er ikke meg i allfall. Tror ikke noe på at det kostholdet jeg har nå er noe å oppsøke hjelp for akkuratt. Haha. Lurer bare på hvordan dette kostholdet ser ut, og om det kan kategoriseres som sunt eller ikke? =) - TS Anonymous poster hash: 698b1...579
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Nå vet ikke jeg hvem Marleen er? men det er ikke meg i allfall. Tror ikke noe på at det kostholdet jeg har nå er noe å oppsøke hjelp for akkuratt. Haha. Lurer bare på hvordan dette kostholdet ser ut, og om det kan kategoriseres som sunt eller ikke? =) - TS Anonymous poster hash: 698b1...579 Ja, det er sunt Anonymous poster hash: 90c13...5bf
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Er det noen spesiell grunn til at legen ba deg være forsiktig med fett og sukker? Dersom det er en medisinsk grunn kan det være at et normalt kosthold ikke er sunt for deg, og da kan alle råd vi gir deg være gale. For en normal person er dette kostholdet helt greit. Du sier ikke noe om hvor mye grønnsaker du spiser til middag og lunsj, men det er mulig du i likhet med flertallet av befolkningen burde spise litt mer. Når du spiser posesuppe bør du tilsette ekstra grønnsaker, både for å øke grønnsaksmengden og for å redusere saltprosenten. Du kan godt lage suppe av en halv suppepose og litt frosne grønsaker. Pizza og taco og sånt trenger ikke være usunt, du må bare passe på hva du har på. Bruk masse grønnsaker på pizzaen og i tacoen, og ikke ha på berg med ost eller rømme. Du kan godt bytte ut kjøttet i tacoen med en vegansk bønnerøre, det er både godt og sunt. Det viktigste i et sunt kosthold er balanse. Det er ikke usunt å spise litt sjokolade og potetgull en gang i blant, men om du spiser en 200g sjokoladeplate eller en hel potetgullpose er det ikke sunt. Det er heller ikke sunt å nekte seg alt en synes er godt, for det er negativt for den mentale helsen. Begrens, ikke nekt. Husk tran marleen, du må slutte med slike innlegg. oppsøk hjelp. Anonymous poster hash: cf6da...2f0 Dette er ikke marleen, hun spiser ikke brød. Anonymous poster hash: 5164c...ba1 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Dette er ikke marleen, hun spiser ikke. FIFY. Anonymous poster hash: 44b76...097
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå