AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Generelt spørsmål: En kontrakt mellom to bedrifter - det står nedfelt i kontrakten at den løper fra oppsigelse til en av partene skriftelig gir 30 dagers forhåndsvarsel. Dersom en av partene sender en epost og sier at de ikke ønsker å fortsette samarbeidet og der g da avslutter avtalen - er ikke det brudd på kontrakten? Hvilke regler gjelder eventuelt da? I tillegg ønsker ikke parten å gå i detalj om hvorfor de ønsker å avslutte avtalen. Er de pliktige til å gi en grunn ? Hva gjelder av lov og regler ? Anonymous poster hash: 1489f...58f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Høres ut som en skoleoppgave dette. Tror ikke det er tillatt her. Anonymous poster hash: b4d2d...038
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Kan absolutt bekrefte at det ikke er en skoleoppgave. Bistår heller en som er selvstendig næringsdrivende og ikke kan slikt Anonymous poster hash: 1489f...58f
Bbc_tromvik Skrevet 26. februar 2015 #4 Skrevet 26. februar 2015 Kan absolutt bekrefte at det ikke er en skoleoppgave. Bistår heller en som er selvstendig næringsdrivende og ikke kan slikt Anonymous poster hash: 1489f...58f Får du betalt for dette?
Frkdistre Skrevet 26. februar 2015 #5 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Parten som sendte mailen har vell også lest kontrakten, jeg ville tydet mailen som ett varsel om oppsigelse altså er kontrakten gyldig fram til 30 dager ettet at mailen er sendt, Mail gjlder også som skriftlig forhåndsvarsel.(§40 i avtaleloven av 1918) Når det gjelder gyligheten av kontrakten, så må man nesten ha mer informasjon om hvilken bransje dette gjelder . Parten trenger ikke oppgi grunn så lenge det ikke får vesentlige konsekvensen for den andre parten og så framst fristen på 30 dager følges, altså burde det være tilstrekkelig tid for å finne ny leverandør(?) . Lov om kontraktsinngåelse faller inn under avataleloven av 1918. Ut ifra informasjonen du gir har han rett til å si opp avtalen, da med 30 dagers frist, Jeg ville ansett den mailen som ett forhådnsvarlsel, jmfr kontrakten. Bedriften trenger ikke opplyse om grunn til oppsigelse av avtale, med mindre avtalen brytes med umiddelbarvirkning og eller får store konsekvenser for den andre parten Endret 26. februar 2015 av Frkdistre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå