AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Okei, hvordan skal jeg begynne? Jeg syns det er flott at folk har selvtillit og tro på seg selv, men i blant begynner jeg å undre om noen mennesker lever i en innbilt verden. Jeg har nå jobbet et par nattevakter sammen med en kvinnelig sykepleier, altså har vi tilbrakt en del tid sammen om nettene, og hun kommenterer ofte om at "jeg ser så ung ut for alderen", "unggutter tiltrekkes av meg", og kommenterer om hvordan alle andre ser ut, "den og den kunne jeg ikke vært sammen med" og pirker på feil hos andre mennesker, og uttrykker ofte at utseende er viktig, at hun ikke kunne vært sammen med en mindre pen mann og at hun selv er velsignet på det området. All denne selvdiggingen gir meg lyst til å fortelle henne at hun er helt gjennomsnittlig. Hun er ikke pen, langt i fra, hun er helt vanlig, og vil nok ikke bli ansett som "pen" av de fleste, men i hennes verden er hun i toppklasse og liker å se ned på andre som hun ser på som mindre penere, og det verste er at menn hun mener er utiltrekkende, er faktisk på hennes eget nivå hva gjelder det å vakker, noen ser til og med bedre ut. Hva er det som gjør at noen som ser helt gjennomsnittlig ut, og som til og med har mindre pene trekk, er helt overbevist om at filmstjerne-pene? Det gir ikke mening. Objektivt sett er jeg penere enn henne, men jeg syns allikevel jeg er helt gjennomsnittlig. Anonymous poster hash: aea56...818 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Bergen? Høres ut som en tidligere kollega av meg også. Anonymous poster hash: e636c...a38
Gjest Tickety-Boo Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Beauty is in the eye of the beholder 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Deg om det. Anonymous poster hash: 36655...af0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Noen er bare sånn.. Anonymous poster hash: bb99c...889
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Kjenner noen slike selv Og da går det ikke bare på at de tror de er superpene, men også de enste som kan jobben sin og at de er flinkest i alt Det er greit at man skal være trygg på seg selv og at janteloven er dust. Men et lite snev av selvinsikt er også kjekt. Men de skader jo ingen andre enn seg selv med en slik oppførsel, så det er jo ingen ting å gjøre med. Ei heller bry seg så mye med. Bare si "jaha" og la det passere. Anonymous poster hash: 7d47e...593 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Bergen? Høres ut som en tidligere kollega av meg også. Anonymous poster hash: e636c...a38 Hehe nei, men skjønner at det finnes flere slike. Beauty is in the eye of the beholder Sant nok, men kan objektivt sett si at hun er ikke er så pen. Deg om det.Anonymous poster hash: 36655...af0 Noen som følte seg truffet? Anonymous poster hash: aea56...818 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Noen er bare sånn.. Anonymous poster hash: bb99c...889 Riktig, jeg lurer bare på hvordan det er mulig å ha så lite selvinnsikt Kjenner noen slike selv Og da går det ikke bare på at de tror de er superpene, men også de enste som kan jobben sin og at de er flinkest i alt Det er greit at man skal være trygg på seg selv og at janteloven er dust. Men et lite snev av selvinsikt er også kjekt. Men de skader jo ingen andre enn seg selv med en slik oppførsel, så det er jo ingen ting å gjøre med. Ei heller bry seg så mye med. Bare si "jaha" og la det passere. Anonymous poster hash: 7d47e...593 Sant, det er mange slike, og hadde det bare vært fakta, at de hadde vært veldig pene og veldig flinke, men når alle andre ikke er enig, så burde det ringe en bjelle. Det er nettopp det jeg gjør, sier "jaha, ja" og lager ikke noen sak ut av det. Jeg syns bare det er litt fascinerende at noen har så lite selvinnsikt Anonymous poster hash: aea56...818
Gjest Mythic Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 Sannheten er vel heller at hun har dårlig selvtillit, og sier sånne ting for å heve seg selv, og kanskje fiske etter komplimenter samtidig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Sannheten er vel heller at hun har dårlig selvtillit, og sier sånne ting for å heve seg selv, og kanskje fiske etter komplimenter samtidig. Tror du treffer spikeren på hodet her. Anonymous poster hash: 7d47e...593
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Objektivt sett så er du penere enn henne? Der mista du meg, du tenker jo akkurat det samme om deg selv som hun gjør.... Anonymous poster hash: bb449...c37 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Sannheten er vel heller at hun har dårlig selvtillit, og sier sånne ting for å heve seg selv, og kanskje fiske etter komplimenter samtidig. Enig med AB som skriver at du traff spikeren på hodet Anonymous poster hash: aea56...818
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 Objektivt sett så er du penere enn henne? Der mista du meg, du tenker jo akkurat det samme om deg selv som hun gjør.... Anonymous poster hash: bb449...c37 Objektivt sett, men jeg er fremdeles gjennomsnittlig i mine øyne. Jeg ser helt ordinær ut. Anonymous poster hash: aea56...818
Gjest Mythic Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Enig med AB som skriver at du traff spikeren på hodet Anonymous poster hash: aea56...818 Det er jo ofte sånn at de som skryter mye av seg selv, samtidig som de er veldig kritiske til andre, har dårlig selvtillit. Har man god selvtillit, har man ikke behov for å rakke ned på andre for å føle seg vel. Tvert i mot, er man da gjerne mer raus, kan gi andre komplimenter og si pene ting om andre.
Gjest ashanti Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Objektivt sett så er du penere enn henne? Der mista du meg, du tenker jo akkurat det samme om deg selv som hun gjør.... Anonymous poster hash: bb449...c37 Haha! Tenkte det samme. "Har en kollega som mener hun selv er kjempepen, men det er hun ikke, jeg er nemlig penere - men fortsatt ordinær, så dvs at hun er ganske stygg!". Øh? Hva var det du sa om selvinnsikt TS?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 Objektivt sett, men jeg er fremdeles gjennomsnittlig i mine øyne. Jeg ser helt ordinær ut. Jeg tror ikke du vet hva objektiv betyr. Anonymous poster hash: 73d99...3ec 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå