Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #1 Skrevet 13. august 2004 Man ser stadig eksempler på at de sureste, særeste og såreste debattene popper opp der det er akademikere involvert - akademikere på minimum cand.-nivå (og jeg snakker altså IKKE om Cand alt). Leger, historikere, samfunnsvitere... - i debatter med snev av politikk og/eller fag er det bortimot tragikomisk å se hvordan faglig uenighet og personlige antipatier konsekvent sauses sammen til en kvasiakademisk tirade av faglig og personlig æresskjelling. Ikke minst er det helt påtakelig hvordan akademikerne ikke fikser å bli møtt med motargumenter og/eller kritikk. ALT blir tatt personlig, og responsen er uforsonlig, hetsende og bitter. MÅ det være sånn? Hvorfor denne sammenhengen mellom vekttall og selvhøytidelighet? Vil det være en løsning å utplassere akademikerne enten noen år eller noen dager pr. uke ute i det virkelige livet, slik at de får litt andre impulser? Integrering, med andre ord?
Cand alt Skrevet 13. august 2004 #2 Skrevet 13. august 2004 Man ser stadig eksempler på at de sureste' date=' særeste og såreste debattene popper opp der det er akademikere involvert - akademikere på minimum cand.-nivå (og jeg snakker altså IKKE om Cand alt).?[/quote'] Nei, for jeg ligger ikke på minimum nivå. I Dette er en alt for stor generalisering. Dette er mer personavhening enn vektallavhenning. Grunnen til at du ser dette er at du nok er ekstra oppmerksom når personer av høyrer grad tar seg selv selvhøytidelig. Har møtt mange høy akademikerer og det er like stor varians der som det er blandt befolkningen ellers. Har møtt ganske mange selvhøytidlige og bastante folk uten utdanning, faktiks litt mer av dem selv om jeg ikke vil generealisere.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #3 Skrevet 13. august 2004 Dette er en alt for stor generalisering... ...Har møtt ganske mange selvhøytidlige og bastante folk uten utdanning' date=' faktiks litt mer av dem selv om jeg ikke vil generealisere.[/quote'] Generaliseringer kombinert med skråblikk - plasseringen er ikke ubevisst.
Cand alt Skrevet 13. august 2004 #4 Skrevet 13. august 2004 Ok, så du sitter bare å venter på fordomsfulle argumenter for så til slutt å skyte med storkanonen.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 13. august 2004 #5 Skrevet 13. august 2004 Jeg har 60 vekttall, bachelor (cand mag, cand alt og det tullet sluttet vi med i min studietid). Jeg er heller ikke akademiker, ergo jeg er ikke selvhøytidlig
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #6 Skrevet 13. august 2004 Hold grisepraten for deg selv! La oss si at jeg venter...
Gjest Hillary.. Skrevet 13. august 2004 #9 Skrevet 13. august 2004 Det er selvsagt personavhenig. Faktisk kan skråsikkerheten være ekstrem hos folk som ikke har utdannelse og mangler fullstendig analytisk kompetanse. Det er ikke uten grunn at de som stemmer Frp gjør det...
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #10 Skrevet 13. august 2004 Det er selvsagt personavhenig. Faktisk kan skråsikkerheten være ekstrem hos folk som ikke har utdannelse og mangler fullstendig analytisk kompetanse. Det er ikke uten grunn at de som stemmer Frp gjør det... Neida, dette er jo helt sant. Men FrP'ere har ikke mange vekttall, dét er jo en kjent sak, og de akademikerne jeg snakker om her kjennetegnes mer av å være selvhøytidelige og hårsåre enn skråsikre. Skråsikkerheten blir først hentet frem når noe(n) trekkes i tvil. Ser du forskjellen?
Gjest Hillary.. Skrevet 13. august 2004 #11 Skrevet 13. august 2004 Hvordan da? Har du et eksempel? Er neppe folk men humaniorafag du snakker om. Folk som mangler utdannelse og ikke eier analytisk kompetanse har jo en egen evne til å stå på sitt. Staheten kompenserer for manglene på papirer. De er helt overbevist om at alle muslimer er bin laden... (jada, jeg generaliserer)
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #12 Skrevet 13. august 2004 De er helt overbevist om at alle muslimer er bin laden... Selv har jeg mest sans for Mr. Bean Laden, en helt genial kombinasjon! Eksempler? Hva skal jeg med eksempler? Hvorfor maser du om det? Tviler du på meg? Hæ!
Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #13 Skrevet 13. august 2004 Jeg tror middelmådige borgere av dette landet skremmes av den intellektuelle elite. Ikke rart. Lynene intelligens og skarp retorikk kan ikke kjøpes for penger, og slikt er skremmende i jante-Gnore. Jeg smiler ofte av mangelfull logikk og dårlig fremføring av gode poeng på debattsider. Har debatantene samme mening som meg selv lar jeg så klart litt av min nærmest umennskelige intelligens dryppe på dem, men hvis ikke slakter jeg deres argumentasjon. Det er dog sadisten i meg som gjør det. Det morsomme er at de ikke forstår logikk. De velger å tro at 2+2=5, da man kan tro på gud (denne setningen var et forsøk på en slik logisk argumentasjon bermen bedriver). Så selv om man slår dem i diskusjonen, forstår de ikke at de har feil. De tror de kan tro at svaret er fem. En barnslig og umoden stahet. Middelmådig. Heldigivis er det ikke de middelmådige som driver landet. Eliten styrer dem. Videre tror jeg middelmådige mennesker ser på vanlig logiske oppbyde argumenter som skråsikre. Av den enkle grunn at de ikke forstår dem. De føler seg mindreverdige, og det hele ender opp med tråder som dette. Alt på grunn av en for liten penis.
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #14 Skrevet 13. august 2004 Ja, man kan ofte ta seg i å lure på hvordan arbeiderklassen har det!
Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #15 Skrevet 13. august 2004 Ja' date=' man kan ofte ta seg i å lure på hvordan arbeiderklassen har det![/quote'] Nei, de tenker jeg forsvinnende lite på. Bare de holder seg til det de er skapt til (tjene) så er jeg fornøyd. Akk om noen av dem skal finne på å åpne munnen.
Suzy Skrevet 13. august 2004 #16 Skrevet 13. august 2004 *Åpner munnen litt på gløtt og venter i spenning*
Gjest GreenSky Skrevet 13. august 2004 #17 Skrevet 13. august 2004 Akk om noen av dem skal finne på å åpne munnen. Jeg har da vært arbeidernes talsmann, tidligere. :fy:
Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #18 Skrevet 13. august 2004 *Åpner munnen litt på gløtt og venter i spenning* Ja, noen av dere jobber med slikt og.
Gjest Hillary.. Skrevet 13. august 2004 #19 Skrevet 13. august 2004 Det morsomme er at de ikke forstår logikk. De velger å tro at 2+2=5, [] Alt på grunn av en for liten penis. Det mest skremmende er jo lynende intelligente vesener som både vet at to pluss to faktisk kan være fem og i tillegg totalt mangler penis. Her tror jeg jammen det passer med en
LilleBille Skrevet 13. august 2004 #20 Skrevet 13. august 2004 *Åpner munnen litt på gløtt og venter i spenning* Pass deg så det ikke kommer en flue...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå