AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Hei! Jeg vurderer å begynne å jogge utendørs, men jeg merker jeg har litt problemer med å komme i gang. Jeg er litt i overkant redd for at andre mennesker skal bedømme meg, så det er litt vanskelig å begynne på aktiviteter alene blant andre mennesker. Jeg trenger at noen hjelper meg litt grunnleggende ting. Hva slags klær jogger man med ute på vinteren? Hva slags sko? Jeg kan ikke noen ruter, så hvordan vet jeg hvor jeg skal jogge? Hva er det dere gjør? Det er spesielt her jeg sliter med at jeg tenker så mye på hva andre tenker om det jeg gjør. Anonymous poster hash: c83f1...b62
20052014 Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Haha. Hva slags skumle tanker skal jeg tenke om noen som jogger på gaten, egentlig? Sko: http://www.dinside.no/928241/velg-riktig-sko-til-underlaget. Spør etter løpetøy til utendørsbruk i en sportsbutikk Løpetøy skal gi deg komfort mens du løper (bevegelighet), samtidig bør det ikke bli for varmt og klamt. Bruk refleks og ha noe musikk i øra! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Som noen som begynte å jogge da hun var 170 og 86 kg og kunne løpe 200m: folk bryr seg ikke:P Det føles veldig sånn ut, men folk har seg og sitt, og om det kommer en hesblesende tomat så kommer det en hesblesende tomat. Om de vil kritisere og dømme noen for å prøve å gjøre en positiv endring i livet sitt, så får de bare gjøre det om det får dem til å ha det bedre med seg selv. Kjøp sko som passer til proneringen din om du har, og evt. om du trenger mye eller lite demping(jeg har dårlige knær og må ha masse demping!). Kle det etter været:) Løpetøy bør være behagelig og ikke begrense bevegelighet, kle deg også etter temperatur. Skjerf over nese og munn om nødvendig. Selv begynner jeg å få behov for skjerf når det er mindre enn -5. Og ja; bruk refleks! Selv løper jeg en rute jeg speidet meg ut på forhånd, som gikk litt ned, litt opp og litt flatt, så utvidet jeg den etterhvert som jeg ble i bedre form:) Så i prinsippet kan man løpe hvor som helst. Er et fritt land Men er jo koselig å dra på en natursti eller noe slikt da om det finnes i nærheten:) Anonymous poster hash: be250...dae 2
20052014 Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Som noen som begynte å jogge da hun var 170 og 86 kg og kunne løpe 200m: folk bryr seg ikke:P Det føles veldig sånn ut, men folk har seg og sitt, og om det kommer en hesblesende tomat så kommer det en hesblesende tomat. Om de vil kritisere og dømme noen for å prøve å gjøre en positiv endring i livet sitt, så får de bare gjøre det om det får dem til å ha det bedre med seg selv. Anonymous poster hash: be250...dae Nettopp. Ikke noe å bry seg om.
Basun Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Kjøp noen gode sko. Det er lurt å finne du om trenger noen form for oppbygning i skoene før du kjøper de. Jeg bruker vanlig treningstøy med ull under. Er det for mye snø til å jogge med joggesko jogger jeg med fjell-sko. Dersom det er kaldt kan du ha en hals rundt munnen. Jeg trener hver dag, spesielt løping. Har aldri gjort meg noen tanker om en person er flink til å jogge eller ikke. Folk blir jo bedre for hver gang de jogger. Det å dra ut og jogge er jo bra i seg selv! Tenkte som deg TS i starten, men sett i ettertid vet jeg jo at folk umulig kan ha brydd seg. Jeg har sjelden en plan på hvor jeg skal jogge. Havner du ved en blindvei så er det jo bare å snu :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå