AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes dørvakter er så sure hele tiden. Spiller ingen rolle hvilket utested jeg er på. Smiler aldri og er skikkelig gretne. En annen ting som irriterer meg, er at de har så mye makt. De kan kaste ut/nekte folk inngang uten grunn. Jeg har opplevd noen ganger å bli nektet inngang. Jeg har liksom vært for full. Jeg blir jo kjempe full av 1 glass vin. Drikker meg aldri full. Nå i helgen var jeg på byen. Drakk kun pepsi siden jeg kjørte. Jeg gikk på høye hæler. Der vi satt var det en trappetrinn ned til hovedgulvet. Et ganske stort trappetrinn. Da jeg skulle på do, så tråkket jeg helt feil og trynet. Da kan dere tro dørvakten kom fort og sa jeg måtte gå. Hæ? Han mente på jeg var for full. Jeg har kun drukket pepsi jeg. Det ville ikke han tro på og fulgte meg ut mens han holdt meg i armen. Skulle likt å sett han gå på de skoene jeg gikk på uten å tryne. Dumt å ta på meg så høye sko. Men vi gikk bare til et annet utested Søsteren min ble nektet inngang en gang fordi hun var for full. Hun hadde nesten ikke drukket noe. Personen som slapp inn før henne var 10 ganger mer full enn henne, men han kom inn. Han sjanglet jo. Flere som syns det kan være irriterende? Anonymous poster hash: fceba...f6e
Maleficenta Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Jeg synes dørvakter er så sure hele tiden. Spiller ingen rolle hvilket utested jeg er på. Smiler aldri og er skikkelig gretne. En annen ting som irriterer meg, er at de har så mye makt. De kan kaste ut/nekte folk inngang uten grunn. Jeg har opplevd noen ganger å bli nektet inngang. Jeg har liksom vært for full. Jeg blir jo kjempe full av 1 glass vin. Drikker meg aldri full. Nå i helgen var jeg på byen. Drakk kun pepsi siden jeg kjørte. Jeg gikk på høye hæler. Der vi satt var det en trappetrinn ned til hovedgulvet. Et ganske stort trappetrinn. Da jeg skulle på do, så tråkket jeg helt feil og trynet. Da kan dere tro dørvakten kom fort og sa jeg måtte gå. Hæ? Han mente på jeg var for full. Jeg har kun drukket pepsi jeg. Det ville ikke han tro på og fulgte meg ut mens han holdt meg i armen. Skulle likt å sett han gå på de skoene jeg gikk på uten å tryne. Dumt å ta på meg så høye sko. Men vi gikk bare til et annet utested Søsteren min ble nektet inngang en gang fordi hun var for full. Hun hadde nesten ikke drukket noe. Personen som slapp inn før henne var 10 ganger mer full enn henne, men han kom inn. Han sjanglet jo. Flere som syns det kan være irriterende? Anonymous poster hash: fceba...f6e Jeg og ble nekta inngang fordi jeg satt fast hælen i en sprekk i veien og snublet og nesten falt. Var visst for full da mente vakten. De må da skjøbbe at også edru folk kan være uheldige å snuble
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 De bruker bare unnskyldninger. Det er noen menn som bruker mye penger på utestedet og noen kvinner som trekker menn som bruker penger, og disse er foretrekkbare. De kan bruke hva som helst som unnskyldning for å få ut noen de ikke vil ha der. Men ja, det er som regel menn som vil kjenne seg viktige og ha makt, selv om det er en dårlig jobb. Anonymous poster hash: 2b723...d1f 2
loppekasse Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Det er nok mye trynefaktor ute å går, men jeg syns det er helt greit med dørvakter. Jeg hadde heller ikke vært smilende en hel kveld i døren, det er jo så mange idioter som tøffer seg, skal mase om det ene og det andre. Kommer du ikke inn så kommer du ikke inn. Hvor mange er det ikke som juger og sier 'jeg har jo nesten ikke drukket selvom de nettopp har hylt nedpå en sekspakning. Endret 25. februar 2015 av loppekasse 4
Ananas. Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Skjønner at det er kjedelig å bli tatt for å være for full når man ikke er det, men jeg skjønner godt at de reagerer når folk fremstår fulle, de har tross alt i stor grad ansvaret for at stedet ikke mister skjenkebevillingen. Å miste den er langt dyrere enn å avvise en person eller tre for mye på en kveld. Det er ikke riktig å gjøre det, men hvordan skal de kunne være helt sikre til enhver tid? 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #6 Skrevet 25. februar 2015 Det er nok mye trynefaktor ute å går, men jeg syns det er helt greit med dørvakter. Jeg hadde heller ikke vært smilende en hel kveld i døren, det er jo så mange idioter som tøffer seg, skal mase om det ene og det andre. Kommer du ikke inn så kommer du ikke inn. Hvor mange er det ikke som juger og sier 'jeg har jo nesten ikke drukket selvom de nettopp har hylt nedpå en sekspakning. Jeg har ikke sagt de skal smile fra øre til øre hele kvelden. Jeg har faktisk aldri sett de smile en eneste gang og de virker bare dritt lei jobben sin.Anonymous poster hash: fceba...f6e
loppekasse Skrevet 25. februar 2015 #7 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har ikke sagt de skal smile fra øre til øre hele kvelden. Jeg har faktisk aldri sett de smile en eneste gang og de virker bare dritt lei jobben sin.Anonymous poster hash: fceba...f6e Sannsynligvis er de det. 1
smalls Skrevet 25. februar 2015 #8 Skrevet 25. februar 2015 Enig. Jeg har blitt kastet ut uten å vite hva jeg gjorde galt. Jeg fikk beskjed om å gå. Han ville ikke si hvorfor en gang. Jeg har ikke dratt tilbake dit igjen for å si det sånn. Hvis du skal kaste meg ut, så bør gi meg en grunn. Uansett om det er sant eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #9 Skrevet 25. februar 2015 De er garantert lei kverulerende fulle folk og jenter som legger an på de til stadig. Hadde voksne mennesker kunnet drikke med måte og oppført seg, hadde de vært unødvendige. Men siden voksne mennesker ikke klarer å oppføre seg normalt når litt alkohol kommer innafor, er det dessverre nødt til å ha noen som prøver å sile ut de verste. Opplevd at de har forhindret voldtekt og stygge slosskamper, så jeg er glad de er der. En type forsøkte å kle av meg på dansegulvet en gang. Jeg slo han, dørvakta kom og kaster ut idiotien. Anonymous poster hash: 23072...609 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #10 Skrevet 25. februar 2015 Jeg har jobbet som dørvakt, og det er stort sett bare hyggelig og masse trivelige folk man møter, syns også at dørvaktene ute er greite så lenge man er høflig og hyggelig. Men de er der både for gjestenes sikkerhet (tro meg, du er glad for å ha dem der hvis brannalarmen plutselig går eller det må ryddes vei for ambulanse), men også for å ivareta stedets sjenkebevillning. Mister et sjenkested bevillningen kan det bety hundretusener i tap, i verste fall ryker arbeidsplasser. Derfor er man streng på folk som oppleves overstadig beruset, fordi det gjerne er de sjenkekontrollen også opplever overstadig og straffer utestedet. Du kan si at du snublet på høye hæler, sjenkekontrollen vil si du er full og straffe sjenkestedet med ingen servering i en uke. I Bergen pågår det nå en sak der tre gutter gjemte seg på do etter tur på et bar og drakk medbragt brennevin, hvorpå de naturligvis ble ganske full da de skulle gå. Sjenkekontrollen så guttene og ga serveringsstedet straff for å ha sjenket overstadig berusede, selv om baren ikke hadde gitt dem alkohol. Guttene har innrømmet det hele i ettertid, og bedt om at stedet de var på ikke blir straffet, men det gikk ikke. Tre tullinger sin oppførsel kan altså ødelegge masse for et sted, selv om det "ikke var meningen". Ellers er vel erfaringen at folk er fullere enn de tror selv, stort sett alltid. Anonymous poster hash: 36619...182 2
Maleficenta Skrevet 25. februar 2015 #11 Skrevet 25. februar 2015 Skjønner at det er kjedelig å bli tatt for å være for full når man ikke er det, men jeg skjønner godt at de reagerer når folk fremstår fulle, de har tross alt i stor grad ansvaret for at stedet ikke mister skjenkebevillingen. Å miste den er langt dyrere enn å avvise en person eller tre for mye på en kveld. Det er ikke riktig å gjøre det, men hvordan skal de kunne være helt sikre til enhver tid? Da får de skaffe alkometer da.
WubWub Skrevet 25. februar 2015 #12 Skrevet 25. februar 2015 Det er nok mye trynefaktor ute å går, men jeg syns det er helt greit med dørvakter. Jeg hadde heller ikke vært smilende en hel kveld i døren, det er jo så mange idioter som tøffer seg, skal mase om det ene og det andre. Kommer du ikke inn så kommer du ikke inn. Hvor mange er det ikke som juger og sier 'jeg har jo nesten ikke drukket selvom de nettopp har hylt nedpå en sekspakning. Er enig med deg i det første du sier. men... hva så om man har hyllet nedpå med en sekspakning halvlitere? man blir jo ikke full av det. man må opp i 10-12 halvlitere før man begynner å bli litt ustødig på bena.
loppekasse Skrevet 25. februar 2015 #13 Skrevet 25. februar 2015 (endret) Er enig med deg i det første du sier. men... hva så om man har hyllet nedpå med en sekspakning halvlitere? man blir jo ikke full av det. man må opp i 10-12 halvlitere før man begynner å bli litt ustødig på bena. Ok, beklager at jeg ikke skrudde opp alkoholmengden, men jeg antar de fleste som leste hva jeg skrev forstod hva jeg ville fram til Endret 25. februar 2015 av loppekasse
nattsvermer Skrevet 25. februar 2015 #14 Skrevet 25. februar 2015 Syns dørvakter stort sett oppfører seg normalt, jeg. Har til og med opplevd dørvakter som har åpnet døra for meg og sagt "velkommen" selv om jeg har vært litt småbrisen. Dette har selvfølgelig bare skjedd en eller to ganger, de fleste dørvaktene jeg har møtt har bare vært helt nøytrale.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #15 Skrevet 25. februar 2015 Så må jeg jo bare legge til at jeg ønsker de ikke vekk. Så ikke misforstå. Jeg er glad vi har de, men noen ganger er de irriterende. Anonymous poster hash: fceba...f6e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #16 Skrevet 25. februar 2015 De har alltid vært grei mot meg i min by hvertfall, men når det f.eks oppstår slåsskamper har de selvfølgelig vært ''hardere'' Anonymous poster hash: a7c2a...50f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #17 Skrevet 25. februar 2015 Ikke forsvar dørvaktene du over her. Du vet godt at dørvaktene slipper inn hvem de vil uansett om personen er full eller ikke. Det har ingenting å si. De tenker kun på bedriften og hva som er best for den. Eksen min jobbet som dørvakt. Han sa selv at sjefen kunne pirke han på skulderen å si "be det kvisetrynet der om å gå. Han/hun passer ikke inn her" for å så komme med en dum unnskyldning om at du er for full. Det går på trynefaktor og hvem de vil ha der. Synd, men sant. Selvfølgelig måtte de som var overberuset gå, men alle ser forskjell på en edru person og en som er kanakas. Anonymous poster hash: 8922e...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #18 Skrevet 25. februar 2015 Noen steder har dørvakter som er lei jobben sin akkurat som det alltid er noen som er drittlei jobben sin på nesten alle arbeidplasser! Men en ting som er helt sikkert er at du klarer sjeldent å bedømme hvor full du er selv og det handler ikke bare om at 1 øl ''vanligvis'' ikke får deg full. Dette kommer mye an på dagsform, hva som har skjedd iløpet av dagen, hvor sliten du er også videre. Det er dørvakta sitt ansvar hvis de slipper inn en som virker for full eller er borderline og de er som regel ganske keene på å beholde jobben sin:P Anonymous poster hash: dcce9...a38
Maleficenta Skrevet 25. februar 2015 #19 Skrevet 25. februar 2015 Noen steder har dørvakter som er lei jobben sin akkurat som det alltid er noen som er drittlei jobben sin på nesten alle arbeidplasser! Men en ting som er helt sikkert er at du klarer sjeldent å bedømme hvor full du er selv og det handler ikke bare om at 1 øl ''vanligvis'' ikke får deg full. Dette kommer mye an på dagsform, hva som har skjedd iløpet av dagen, hvor sliten du er også videre. Det er dørvakta sitt ansvar hvis de slipper inn en som virker for full eller er borderline og de er som regel ganske keene på å beholde jobben sin:PAnonymous poster hash: dcce9...a38 Tuller du?? Hvem blir så mye som brisen av en øl??? Ingen. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #20 Skrevet 25. februar 2015 Tuller du?? Hvem blir så mye som brisen av en øl??? Ingen. Fjortiser. Husker selv hvor "drita" noen av jentene ble etter et halvt glass vin i 18 års alderen... Anonymous poster hash: 23072...609
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå